Welke CPU's kunnen op MSI MS-6154?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik heb hier een Microstart MS-6154 moederbord (of iig zo herkend door sisoft sandra) verder staat er als toevoeging (VR693A) achter.
Ik wil graag weten welke cpu hier op kan, dus ben gaan zoeken...
Helaas heb ik dat niet kunnen vinden.. Sisoft Sandra geeft aan dat er iig 800 (or more) MHZ op kan

verder heb ik in de faq gevonden dat de CPU tot deze groep behoord
Pentium !!! Coppermine Slot1 (242p) SEC 533-1133 100/133 32K/256K/nvt
(het is een intel pentium III, slot , 256 KB chache, 133 mhz FSB)

Via de faq heb ik een mooie link gevonden naar de site van msi en heb daar een overzicht gevonden van alle chipsets:
http://www.msi.com.tw/pro..._support/cpu/spt_cpu_list.
php?kind=1&CHIP=Archives&ID=4
Het rare is dat ik daar mijn chipset (ms-6154) niet terug kan vinden, wel de ms-6154a maar dat is een socket 370, en dus niet slot 1, chipset en dus toch anders...

Heeft iemand nog tips (of ervaringen) hoe ik er achter kan komen wat voor CPU hierin kan?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Het ding heeft dus iig een VIA 693 chipset. Dit is een chipset voor de p2 en p3.
Deze processoren kunnen er dus op. Er zijn slot 1 --> socket 370 converters waarmee je ook socket p3's op je moederbord kan hebben. Hiermee zou 't dus idd mogelijk moeten zijn om een P3 800 er op te zetten. Ik weet echter niet precies wat die 693 chip aankan.

Uit wat voor PC komt dit moederbord? Want een kennis van mij heeft een Headstart bak met ook een MSI plank erin die nergens terug te vinden is. (Dus niet op de MSI site, en ook niet makkelijk via google). Daarom is er voor zijn moederbord ook geen geschikte bios te vinden, dit heeft voor hem als gevolg dat zn onboard geluid niet uit wil, en geen enkele andere geluidskaart werken wil. De vorige eigenaar heeft er namelijk een fout bios op gezet. (en 't ding werkt ook nog! :D)
Het zou dus best zo kunnen dat jij ook zo'n moederbordje hebt wat nergens terug te vinden is. Ik hoop dit echter niet voor je :D
Suk6 iig :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai je bak eens open en kijk eens wat voor ding het precies is, als ik op de MSI site kijk zie ik iig geen slot 1.
wat zit er op dit moment op en weet je zeker dat het een slot1 cpu is en niet toevallig een socket 370?

de MS-6154 is geen chipset maar je modelnr van het mobo. Welke chipset heb je erop zitten (als ik de MSI site mag geloven is het waarschijnlijk een intel i810 of een of andere VIA chipset).
adh hiervan kun je ook al wat meer te weten komen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

• Caerbannog

Caerbannog

Ik ben zo lief geweest om even voor je te googlen ;)

Hits:

1. http://msi.ingenuity.net/products/detail.asp?ProductID=34
Deze site zegt dat 't een i440ZX chip op 't moederbord zit.... Dit lijkt me niet echt
de goede.....
2. http://209.35.237.117/PGA370/ms6154.asp
Zegt ook i440ZX 8)7
3. http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=111
MSI zelf! Deze zegt eindelijk: Via Apollo Pro, wat ik zelf ook dacht. Helaas zie ik
hier een socket i.p.v. een slot...... Dit geeft mij meer zekerheid voor mn vermoeden dat dit ook zo'n uniek model is van MSI wat nergens terug te vinden is....

Suk6 iig! :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is het niet toevallig een bord met een 993 chipset erop en 2 sockets?
Namelijk Slot 1 + Socket 370.

Daar heb ik er ook eentje van gehad, maar dat was een Jetway.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om even je kast open te schroeven en te kijken wat voor socket er nou op zit. :)

Er kan iig max. 800 in, als het een socket370 is kan dat er zo in, en anders heb je een convertor nodig.
Let er ook even op welk geheugen je nu hebt (ivm met de FSB)

[ Voor 47% gewijzigd door dreeke op 08-08-2003 22:06 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pietje63
Ja, ik ben ook op meerdere sites de 370 variant tegen gekomen.
Verder is het een Maxdata pc, ooit gekocht bij de macro. Ik weet zeker dat er een slot 1 in zit (van de eerste keer dat ik hem open maakte, heb hem toen bewonderd)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• pietje63
dreeke schreef op 08 August 2003 @ 22:04:
Wist niet dat dat bestond.. Morgen als de pc uit staat maak ik hem meteen even open om te kijken

• Caerbannog

Caerbannog

[quote]dreeke schreef op 08 August 2003 @ 22:04:

Daar heb ik er ook eentje van gehad, maar dat was een Jetway.
[quote]

993 is geen chipset, maar een typenummer van Jetway. Net als 6154 geen chipset is, maar een bord van MSI. Zo'n jetway 993AN plank heb ik ook nog gehad in een ver, grijs verleden. Was opzich niet eens zo'n vreselijk rampending.... Wat die jetway wel gemeen had met deze MSI is, dat daar ook een VIA693 chipset op zit.

Geefnie :D

Toevoeging: 't kan nu dus zo zijn, dat morgen blijkt dat 't toch een socket 370 is...
Dan zijn in 1 klap alle problemen opgelost :D Dan zijn we allemaal gelukkige mensen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Caerbannog op 08-08-2003 22:28 . Reden: haakje weg + toevoeging B) ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sorry Caerbannog, ik bedoel idd een 693 chipset ipv 993.
Ben niet zo bekend met P3 bordjes verder :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Caerbannog schreef op 08 August 2003 @ 22:03:
Ik ben zo lief geweest om even voor je te googlen ;)

Hits:

1. http://msi.ingenuity.net/products/detail.asp?ProductID=34
Deze site zegt dat 't een i440ZX chip op 't moederbord zit.... Dit lijkt me niet echt
de goede.....
2. http://209.35.237.117/PGA370/ms6154.asp
Zegt ook i440ZX 8)7
3. http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=111
MSI zelf! Deze zegt eindelijk: Via Apollo Pro, wat ik zelf ook dacht. Helaas zie ik
hier een socket i.p.v. een slot...... Dit geeft mij meer zekerheid voor mn vermoeden dat dit ook zo'n uniek model is van MSI wat nergens terug te vinden is....

Suk6 iig! :D
MSI heeft wel eens de onhebbelijke eigenschap gehad om moederborden met verschillende chipset onder dezelfde nummer uit te brengen. Laatst was er nog een topic over de 6156 die er in ZX, BX en VA (693A) versie was.

Negeer Sandra, negeer de MSI site, ruk die kast open en kijk eens op de southbridge (de vierkante chip waar geen heatsink op staat). Is dat een Intel, dan kun je max 100MHz FSB halen en is je max dus een willekeurige CuMine P3 op 100MHz FSB (Celly 1100 non-A max). Is het daarentegen een Via, dan heb je een Via ApolloPro133 chipset (met 693A northbridge). In dat geval kun je 133MHz FSB hebben (wederom alle CuMine) met als snelste de P3-1133 (non-A).

Vrij basic eigenlijk (vooral omdat het chipset gewoon in de BIOS string staat... pause drukken op het POST scherm)

/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.