Toon posts:

moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nu wat uitgebreider zijn, misschien was ik wat te kort.

Ik heb paar dagen geleden een poging gedaan om mijn AMD Athlon XP 1800 palomino te unlocken, dit is dus mislukt omdat mijn pc nu helemaal niet meer aan gaat. Tijdens het proberen ging de fans eerst wel draaien maar na een tijdje niet meer, de pc vertoond nu helemaal geen activiteiten meer. Ik heb gekeken op het forum en daar zag ik iets staan dat een moederbord ook zou moeten opstarten zonder CPU.
Dit heb ik direct geprobeerd maar dat heeft ook geen zin. Het kan zijn dat mijn mobo direct in aanraking is geweest met de case.

Specs:
Amd Athlon XP 1800 (palomino core)
GA: 7dxr F10
256 ddr sdram 2100
Leadtek winfast geforce 3 ti200.
standaard 300 watts voeding

pogingen om het probleem op te lossen:

Ik heb ander geheugen geprobeerd, geen succes. Ik heb een andere VGA kaart geprobeerd (omdat ik eerst geen beeld kreeg). Ik heb ook een andere voeding geprobeerd. En ik heb de batterij eruit gehaald en cmos gereset.
Mijn mobo start ook niet zonder processor. Maandag krijg ik een andere processor om die te proberen. Ik denk zelf dat mijn mobo kapot is gegaan.

Valt er nog iets te doen of is het haast zeker dat mijn mobo en misschien mijn processor kapot is gegaan?

Alvast bedankt.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je mobo zonder batterijtje een nachtje laten liggen, als ie dan nog niks doet kun je em afschrijven ben ik bang ;(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
OK zal ik proberen. Heb die batterij er maximaal half uur uit gehad.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je mobo direct op de case vast zat dan kun je 't wel vergeten. Dan maakt ie op alle punten kortsluiting. Dit zou dan ook te zien moeten zijn aan het mobo zelf aan veel plaatsen waarop weerstandjes, enz zwart zijn geworden.

Verder zou je nog kunnen proberen om het unlocken weer ongedaan te maken, of in ieder geval de cpu eens goed te bekijken. Wanneer 1 brug kortsluiting maakt met een andere gebeurt er verder ook niet veel meer.

Verwijderd

een nacht laten liggen zonder batterijtje??? ik heb mijn mobo ook een keer naar de ***** gehad, ook een nacht laten staan zonder batterij maar deed nog nix. na een maand (met batterij) deed ie t weer, eerst met mankementen zoals: veel vast slaan en spontane reboots... en nou doet ie t weer perfect met een 2500+ @ 2800+.

was trouwens fout gegaan met 1700+ OCen: gaf ie ineens rare kleuren en tekens in beeld na t laden van de bios :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het unlocken proces ook weer ongedaan gemaakt nog steeds hetzelfde. Ik zal kijken naar de punten of die doorgebrand zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen doorgebrande punten vinden. Ik ga maandag een andere cpu proberen, maar is het ook mogelijk dat deze kapot gaat omdat je die op een misschien kapot moederbord aansluit.

Verwijderd

Mag ik even vragen hoe je je amd 1800+ palomino hebt geunlockt ik wil dit namelijk ook doen maar kan nergens een goeie beschrijfing vinden.
heb jij een link?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling :)

Daarvoor had je echt geen oud topic omhoog hoeven te kicken :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.