Toon posts:

BGSound, flash navigatie & frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de andere forums bekeken maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag dus hier komt ie:

Ik wil website's maken met een continu achtergrondgeluid. Om het geluid continu te laten lopen moet ik waarschijnlijk frames gaan gebruiken zodat de htmlpagina met het geluid constant aanwezig is. Tot dusver geen problemen (ondanks dat ik een hekel heb aan frames dus als iemand een oplossing weet zónder frames...).

Nu wil ik er ook een navigatie-element in hebben, en omdat dat natuurlijk in stijl moet gebeuren maak ik dat in flash. Het navigatie-element in flash bestaat uit 1 deel, 'gewoon' een <a href="doc1.html" target="frame1"></a> link maken gaat niet. Om de navigatie-elementen te maken gebruik ik (te lui om het zelf te maken) het programma Instant Flashfiles van Data Becker. In dreamweaver kijg ik het wel voor elkaar door afzonderlijke (flash)knoppen te gebruiken als navigatiebalk, maar dat ziet er natuurlijk minder leuk uit...

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om de afzonderlijke elementen zo in te stellen dat ze er voor zorgen dat er in een ander frame de pagina veranderd?

Alvast bedankt voor de reacties!

PS ik heb op het web gekeken en iemand gevonden die hetzelfde probleem heeft. De navigatiebalk komt ook uit het programma Instant Flashfiles: http://www.transvisitor.c...lash/navigatie2_flash.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:09 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

crisp

Devver

Pixelated

hoi en welkom op GoT! :)

het precieze antwoord op je vraag weet ik niet, maar ik neem aan dat dat in een beetje flash-tutorial wel te vinden moet zijn. Stap eens over die luiheid heen, en duik eens in de code zelf; als je flash-bak programma er geen mogelijkheid voor biedt, dan zit er imho weinig anders op.

Wel kan ik je aanraden een keuze-knopje te maken voor wel of geen achtergrondmuziek; niet iedereen is daar nl van gecharmeerd...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Die tutorials van Flash 5 heb ik allemaal gedaan, ben niets tegengekomen.
Dat keuzeknopje zit er zeker, en standaard staat deze uit, maar toch leuk als het gewoon doorloopt over de hele website en niet steeds overnieuw begint op een nieuwe pagina. Een andere manier dan met frames is niet mogelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 00:49 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 00:46:
Die tutorials van Flash 5 heb ik allemaal gedaan, ben niets tegengekomen.
Dat keuzeknopje zit er zeker, en standaard staat deze uit, maar toch leuk als het gewoon doorloopt over de hele website en niet steeds overnieuw begint op een nieuwe pagina. Een andere manier dan met frames is niet mogelijk?
ja, een popup of popunder. Probleem is dat zodra je de pagina overnieuw laadt de muziek stopt. Je kan er misschien met parameters doorsturen wel voor zorgen dat de muziek op hetzelfde punt verder gaat op de volgende pagina, maar dan nog krijg je pauzes.
Maar nogmaals: veel mensen zitten toch niet te wachten op geluidjes en muziekjes, of hebben zelfs hun geluid meestal uit staan waardoor ze voor niets je muziek aan het laden zijn.

Intentionally left blank