[Office center] 18" TFT voor €349,= Is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43
Ik heb vandaag de nieuwe Office Centre krantje binnen gekregen, en daar stond deze monitor in;

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/monitor.jpg

Waarom ik dit topic open? Omdat er geen merk op/bij de monitor te vinden is, mijn vraag is dus of iemand wat meer weet van deze monitor (meer specs ofso), en of ik het beter wel of beter niet kan kopen, en dan vooral wáárom wel of niet.

verder specs;

1 LCD scherm 18 inch
2 Active Matrix TFT
3 Max res. 1280x1024
4 16,7 Miljoen kleurtjes
5 Contrast ratio 350:1
6 lichtopbrengst: 250 cd/m2
7 Respons time: 30ms
8 On Screen Display (OSD)
9 2 geïntegreerde speakers
10 2 jaar garantie

De voordelen die ik tot nu toe heb gevonden;
18 Inch voor €349

De nadelen die ik tot nu toe heb gevonden;
Merkloos...
lage respons-time (hoewel hij toch voor kantoor-gebruik is)

offtopic:
Deze post is niet bedoelt als reclame voor Office Centre of whatever...

edit; sorry voor brakke plaatje o_0
edit2; Zou een liev persoon mij misschien kunnen vertellen of deze over een D-Sub en/of een DVI ingang beschikt?

[ Voor 16% gewijzigd door w0w op 08-08-2003 22:15 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
Aan de specs zou het niet kunnen liggen denk ik.. Lijkt me goed, maar dat lage respons-time lijkt me jammer.. Is de lichtopbrengst ook goed (ben n00b op dit gebied :P)

|>

Verwijderd

Het ligt er aan wat je van plan bent om met de monitor te gaan doen.
Maar volgens mij is 30 ms wel te doen met bv gamen (alhoewel ik me iets weet te herinneren over de grenswaarde 25 ms).

Voor de rest wel een net monitortje, en een net prijsje.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titelfix.

Kijk ook eens in de VB-Faq over TFT's, daar staat hoe het met die lichtopbrengsten en responsetijden zit :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
[edit] gefixt

[ Voor 87% gewijzigd door Sir_Killalot op 08-08-2003 21:32 ]

• w0w
waarom verklein je een plaatje, die klein genoeg is, zodat de specs niet meer leesbaar zijn
offtopic:
Ik had het eerst ge-printscreend vanuit een adobe bestand, toen in paint gezet, toen naar jpg opgeslagen, maar paint had er een hele dikke witte rand om heen gezet, dus ik had eerst maar het plaatje verkleind, en toen heb ik die witte 'borders' weggehaald, vandaar (lkkr boeiend trouwens)

• w0w
Nou ik ben vanmiddag maar bij de Office centre wezen kijken (omdat de klantenservice niet echt heel slim is;Ik: 'Heeft ie een D-Sub of een DVI ingang?' hij: 'Neej hoor, het is gewoon een TFT scherm') en toen ik hem zag staan heb ik hem maar gekocht _/-\o_
Ik heb hem nu al aangesloten en hij bevalt goed, hij heeft een redelijk grote inkijkhoek, en de max res. ligt op 1280x1024 @ 75Hertz. Het beeld is echt precies 18" (ff opgemeten >:) ). Of hij genoeg ligt geeft, zal ik vanavond wel editen.
Het is trouwens een 'MD7218AR' (Dit lijkt mij een Medion dus?), en alle kabels (d-sub, audio kabel en adapter) zitter er gewoon netjes bij, netzoals een handleidinkje van wel 2 pagina's!

Kortom; Ik ben zeer blij met deze monitor, alleen het geluid vind ik wel een zwaar minpuntje; het is echt _veelste_ zacht.

edit:
Als er iemand is die intresse heeft in foto's, moet ie het even zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 09-08-2003 17:43 ]

• Juicy
  • Nu online
yojordi schreef op 09 August 2003 @ 17:42:
edit:
Als er iemand is die intresse heeft in foto's, moet ie het even zeggen
Foto's zijn zeker interessant :)

-

Verwijderd

post de foto's zou ik zeggen, als het echt wat is ga ik er maybe ook wel 1 halen voor me servers

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

Van de week is mijn 17" CRT doorgefikt, en daarom zei mijn baas dat ik er vandaag dan ook 3 moest gaan halen (2 andere collega's op ons werkeiland).

Is een witmerk/merkloos ding. Moet zeggen dat het me tot nu toe 100% meevalt. Een response- tijd van 30ms is goed genoeg voor administratieve handelingen. Voor gamen zou ik hem zelf niet kopen, maar toch echt kijken voor eentje <25ms.

Maandag eens wat preciezer bekijken. Laat dan wel mijn ervaringen weten.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Zit er nou wel of geen DVI-ingang op? (zal waarschijnlijk wel niet gezien de (ex BTW?) prijs)

• w0w
Jah ik was nog vergeten te zeggen, de prijs is wel exclusief BTW en je hebt een KvK nodig, anders komt je office centre niet binnen, en neej de monitor heeft jammer genoeg geen DVI

Verwijderd

heb je er geprobeerd op te gamen, en gaat dat goed?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En films kijken, hoe is dat?
ik wil namelijk mijn 22" eruitgooien en er 2 TFTs neerzetten, maar goede TFTs zijn over het algemeen nog redelijk duur.

en gezien ik er voornamelijk films e.d. op ga kijken ben ik hier wel benieuwd naar.

Jammer dattie niet breedbeeld is

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En hoeveel dode pixels mag het ding hebben?
Ik kan me goed voorstellen dat ze afgekeurde schermen voor zo'n lage prijs gaan verkopen.

Alle proemn in n drek

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik zou toch eerder gaan voor een wat beter merk voor ietsje meer. Een 17" TFT kost tegenwoordig niet zoveel meer hoor, voor €400/500 heb je al hele mooie van topmerken zoals Samsung en die hebben dan natuurlijk ook betere specs.

Bij deze monitor kan ik het merk niet eens ontdekken en de specs zelf zijn ook niet echt indrukwekkend. Een respons tijd van 30 ms is niet aan te raden en de rest is ook een beetje middelmatig. Maar voor de mensen die daar niet zoveel waarde aan hecten en gewoon een goedkope 18" TFT willen is dit natuurlijk wel leuk :)

The devil is in the details.

• Dr C
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

bedenk wel even dat de prijzen bij Office Centre zonder btw zijn, dus er komt nog iets van 50euro bij of zo. (nog steeds wel goedkoop)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.archtech.com.tw/ez18a.html daar kun je wat meer info vinden, als 'm dat is.

• w0w
heb je er geprobeerd op te gamen, en gaat dat goed?
Ik heb er even een potje CS opgespeeld, en ik merkte weinig van die 'extra' vertraging
en gezien ik er voornamelijk films e.d. op ga kijken ben ik hier wel benieuwd naar.
De films die je er op kijkt, zijn niet heel slecht, maar ik denk dat mijn oude CRT wel mooier was qua films dan
En hoeveel dode pixels mag het ding hebben?
Ik kan me goed voorstellen dat ze afgekeurde schermen voor zo'n lage prijs gaan verkopen.
Ik heb heel goed afgespeurd op dode pixels maar ik heb er nog geen een gevonden...
Ik zou toch eerder gaan voor een wat beter merk voor ietsje meer. Een 17" TFT kost tegenwoordig niet zoveel meer hoor, voor €400/500 heb je al hele mooie van topmerken zoals Samsung en die hebben dan natuurlijk ook betere specs.

Bij deze monitor kan ik het merk niet eens ontdekken en de specs zelf zijn ook niet echt indrukwekkend. Een respons tijd van 30 ms is niet aan te raden en de rest is ook een beetje middelmatig. Maar voor de mensen die daar niet zoveel waarde aan hecten en gewoon een goedkope 18" TFT willen is dit natuurlijk wel leuk
Ligt er aan, als je hem vooral voor het kantoor-werk gebruikt, is deze perfect, als je er op wilt gamen, kun je denk ik beter een andere nemen...
bedenk wel even dat de prijzen bij Office Centre zonder btw zijn, dus er komt nog iets van 50euro bij of zo. (nog steeds wel goedkoop)
349*1.19=€415,31

De pics hebben overigs wat vertraging (stomme canon digicam :( ) maar ze komen er nog wel aan!

[ Voor 2% gewijzigd door w0w op 11-08-2003 16:35 . Reden: typo's ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
415 incl. btw voor een scherm van 18 inch met 2 jaar garantie.

- Ten eerste vind ik 2 jaar garantie mager; 3 is doodnormaal.
- Ten tweede is 18 inch dan wel een inch groter dan 17, de resolutie is echter hetzelfde: 1280x1024, dus aan die extra inch heb je geen fluit, behalve dan dat je scherm wat meer 'uitgerekt' wordt.
- Ten derde: als je echt waarde hecht aan beeldkwaliteit ga je voor een scherm met DVI. Bijna niemand weet nou werkelijk wat de voordelen van DVI zijn maar als je het naast elkaar ziet en je wil echt kwaliteit dan laat je de D-sub variant staan.

Prijs blijft scherp, maar de vraag is meer of het aansluit op de wens van een gebruiker. Dat een product goedkoop is houdt niet in dat je het gewoonweg moet gaan kopen. Kijk of het is wat je zoekt en neem dan je besluit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Toink schreef op 11 August 2003 @ 16:35:
- Ten tweede is 18 inch dan wel een inch groter dan 17, de resolutie is echter hetzelfde: 1280x1024, dus aan die extra inch heb je geen fluit, behalve dan dat je scherm wat meer 'uitgerekt' wordt.
Persoonlijk vind ik dat wel érg kort door de bocht. Je hebt wel degelijk wat aan die extra 1.1", alles wordt namelijk wat groter wat ik persoonlijk wel zo prettig vind. Het blijft persoonlijk (er zijn tenslotte ook mensen die zweren bij 1600*1200@60Hz op een 17" CRT 8)7 ) en heeft niks te maken met fluiten of het daar wel of niet iets aan hebben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• w0w
- Ten eerste vind ik 2 jaar garantie mager; 3 is doodnormaal.
Alsof ie in 2 jaar dood gaat.. (hoop ik niet tenminste :) )
zie Abbadon, die 1.1" maakt wel degelijk uit en ik vind het fijner.
- Ten derde: als je echt waarde hecht aan beeldkwaliteit ga je voor een scherm met DVI. Bijna niemand weet nou werkelijk wat de voordelen van DVI zijn maar als je het naast elkaar ziet en je wil echt kwaliteit dan laat je de D-sub variant staan.
Zoals al zovaak is gezegt, hij is te koop bij OFFICE CENTRE, dus hij is voornamelijk bedoelt voor kantoorwerk! Niet om op de gamen, en als je in word werkt, maakt het echt niet zo veel uit of hij op DVI is of op D-Sub, en trouwens, ik denk dat de meeste kantoorpc's niet eens beschikken over een DVI-uitgang, de onze iig niet.

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 11-08-2003 17:29 ]

Verwijderd

Is dat nou zo goedkoop voor een merkloos scherm? Bij Alternate koop je een 18" Acer voor 429 euro inclusief BTW. OK, geen topscherm, maar voor kantoorwerk....

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik doe nooit iets aan games en ik werk alleen maar met DVI, puur vanwege de kwaliteit van het beeld. Mijn pc is puur kantoormatig in gebruik en bijbehorende TFT heeft dan ook een 40-ms responsetijd. Dat vind ik prima.

Zoals ik al zei, moet ieder voor zich uitmaken of de argumenten opwegen voor een koop. De prijs is niet verkeerd maar verkijk je niet op het feit dat een superkoopje een verplichte aanschaf in zou moeten houden, want dat is niet zo.

Dat er dan mensen nogal lomp en bot begint te reageren vind ik nogal vreemd. Het maakt bijvoorbeeld wel degelijk 'een hol' uit of je met of zonder DVI werkt in Word. Probeer het eens (of laat je eens informeren door een kenner).

En dan:

<quote> Alsof ie in 2 jaar dood gaat.. (hoop ik niet tenminste )</quote>

Neus hier op het forum eens rond, en kijk naar de reacties van mensen die van die B-spullen (of A-spul met korte garantie) kopen en klagen dat het net na verloop van de garantie kapot gaat. Wees slim, bespaar je die ellende en koop iets waar je die garantie wel op hebt. Tenzij je natuurlijk sowieso na 2 jaar je scherm weg had gedaan. Maar nogmaals: Dat is je persoonlijke afweging en die maakt ieder voor zich. Het is alleen typisch dat degenen die je 'jouw reactie' het hardst hoort roepen ook het hardst lopen te klagen over slechte service en het net na het verlopen van garantie kapot gaan van apparatuur.

En wat betreft BazzH:

Daar zit dus wel die 3 jr garantie op. Hij is dan wel 14 euro duurder maar voor iedere consument af te halen en bovendien staat er Acer op en dat is ie dan ook meer dan waard.

En dan het laatste:

De theorie is niet altijd de praktijk! Kijk en vergelijk want soms zijn de specs nog zo goed, dan nog kan het in werkelijkheid gewoon vies tegenvallen omdat de achterliggende techniek minder is. Het is niet de eerste keer dat fabrikanten puur op papieren specs verkopen terwijl blijkt dat het uiteindelijke product niet beter dan de gemiddelde concurrentie scoort.

[ Voor 25% gewijzigd door Toink op 11-08-2003 17:24 ]

• w0w
Neus hier op het forum eens rond, en kijk naar de reacties van mensen die van die B-spullen (of A-spul met korte garantie) kopen en klagen dat het net na verloop van de garantie kapot gaat. Wees slim, bespaar je die ellende en koop iets waar je die garantie wel op hebt. Tenzij je natuurlijk sowieso na 2 jaar je scherm weg had gedaan. Maar nogmaals: Dat is je persoonlijke afweging en die maakt ieder voor zich. Het is alleen typisch dat degenen die je 'jouw reactie' het hardst hoort roepen ook het hardst lopen te klagen over slechte service en het net na het verlopen van garantie kapot gaan van apparatuur.
We kopen toch elk jaar een nieuwe pc, en verkopen dan de oude met monitor, dus voor mij maakt de garantie niets uit, voor andere die er langer mee willen doen, waarschijnlijk wel, en dat het geen hol uit maakt is natuurlijk niet waar, maar wat ik wil zeggen dat ik er niet wakker van lig dat ik in word met een D-sub moet werken. Maar gelukkig zijn er heel veel monitoren, voor ieder wat wils, ik heb deze gekozen, omdat wij simpelweg niet eens een DVI uitgang hebben! Maar ik bergrijp het best als er mensen zijn die liever wel een DVI willen hebben

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 11-08-2003 17:34 ]

Pagina: 1