[debian] apt-get probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Sorry, weeral een probleem (en bijhorende vraag)

Iemand een idee wat hier misloopt? Dit is dus debian testing voor alle duidelijkheid.
mijn excuses voor de lange printout, maar dit gewoon der verduidelijking.

# apt-get upgrade libreadline4

Reading Package Lists... 0%

Reading Package Lists... 0%

Reading Package Lists... 68%

Reading Package Lists... Done

Building Dependency Tree... 0%

Building Dependency Tree... 50%

Building Dependency Tree... 50%

Building Dependency Tree... 51%

Building Dependency Tree... 59%

Building Dependency Tree... 67%

Building Dependency Tree... 75%

Building Dependency Tree... 83%

Building Dependency Tree... 91%

Building Dependency Tree... 99%

Building Dependency Tree... Done

The following packages have been kept back
console-tools debianutils e2fsprogs fileutils libldap2 shellutils sysvinit textutils whiptail
41 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 9 not upgraded.
7 packages not fully installed or removed.
Need to get 0B/9430kB of archives. After unpacking 6787kB will be used.
Do you want to continue? [Y/n] y

Preconfiguring packages ...
(Reading database ... 10872 files and directories currently installed.)
Preparing to replace libreadline4 4.2a-5 (using .../libreadline4_4.3-5_i386.deb) ...
install-info(rluserman): no file /usr/share/info/dir, retrieving backup file /var/backups/infodir.bak.
cp: cannot create regular file `/usr/share/info/dir': No such file or directory
install-info(rluserman): copying /var/backups/infodir.bak to /usr/share/info/dir failed, giving up: No such file or directory
dpkg: warning - old pre-removal script returned error exit status 1
dpkg - trying script from the new package instead ...
install-info(rluserman): no file /usr/share/info/dir, retrieving backup file /var/backups/infodir.bak.
install-info(rluserman): copying /var/backups/infodir.bak to /usr/share/info/dir failed, giving up: No such file or directory
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libreadline4_4.3-5_i386.deb (--unpack):
subprocess new pre-removal script returned error exit status 1
install-info(/usr/share/info/rluserman.info.gz): no file /usr/share/info/dir, retrieving backup file /var/backups/infodir.bak.
install-info(/usr/share/info/rluserman.info.gz): copying /var/backups/infodir.bak to /usr/share/info/dir failed, giving up: No such file or directory
dpkg: error while cleaning up:
subprocess post-installation script returned error exit status 1
Preparing to replace findutils 4.1.7-2 (using .../findutils_4.1.20-1_i386.deb) ...
install-info(find): no file /usr/share/info/dir, retrieving backup file /var/backups/infodir.bak.
install-info(find): copying /var/backups/infodir.bak to /usr/share/info/dir failed, giving up: No such file or directory
dpkg: warning - old pre-removal script returned error exit status 1
dpkg - trying script from the new package instead ...
install-info(/usr/share/info/find.info): no file /usr/share/info/dir, retrieving backup file /var/backups/infodir.bak.
install-info(/usr/share/info/find.info): copying /var/backups/infodir.bak to /usr/share/info/dir failed, giving up: No such file or directory
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/findutils_4.1.20-1_i386.deb (--unpack):
subprocess new pre-removal script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
/var/cache/apt/archives/libreadline4_4.3-5_i386.deb
/var/cache/apt/archives/findutils_4.1.20-1_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:34
Ben je root?

Wil hij ze wel van internet halen? Of heb je dat eruit geknipt?

ghehe, noob ;)

[ Voor 86% gewijzigd door bredend op 08-08-2003 20:43 ]

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
aan het hekje te zien wel é ;)

kheb oorzaak net gevonden.

/usr/share/info bestaat niet meer

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Dextro schreef op 08 August 2003 @ 20:42:
aan het hekje te zien wel é ;)

kheb oorzaak net gevonden.

/usr/share/info bestaat niet meer
Goh, wel erg knap van je!!
;) :P

m.a.w, had je niet eerst even zelf echt GOED er naar kunnen kijken? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
had ik idd gekunnen, heb ik ook gedaan en doe ik nu ook, maar daarmee heb ik nog geen oplossing :p

Ik zit ook nog in de categorie "noob" dus het denken en zien gaat nog niet zo vlug sorry ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dextro op 08-08-2003 21:00 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dextro schreef op 08 augustus 2003 @ 20:57:
had ik idd gekunnen, heb ik ook gedaan en doe ik nu ook, maar daarmee heb ik nog geen oplossing :p

Ik zit ook nog in de categorie "noob" dus het denken en zien gaat nog niet zo vlug sorry ;)
np, ik ben ook nog een redelijke newbie :)

Bij mij in die map staat er dit btw:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
debian:/usr/share/info# ls
autoconf.info.gz      gdb.info-14.gz        libc.info-38.gz           python2.1-lib.info-17.gz
autoconf2.13.info.gz  gdb.info-15.gz        libc.info-39.gz           python2.1-lib.info-18.gz
automake.info-1.gz    gdb.info-16.gz        libc.info-4.gz            python2.1-lib.info-19.gz
automake.info-2.gz    gdb.info-2.gz         libc.info-40.gz           python2.1-lib.info-2.gz
automake.info-3.gz    gdb.info-3.gz         libc.info-41.gz           python2.1-lib.info-20.gz
automake.info.gz      gdb.info-4.gz         libc.info-42.gz           python2.1-lib.info-21.gz
bison.info-1.gz       gdb.info-5.gz         libc.info-43.gz           python2.1-lib.info-22.gz
bison.info-2.gz       gdb.info-6.gz         libc.info-44.gz           python2.1-lib.info-23.gz
bison.info-3.gz       gdb.info-7.gz         libc.info-45.gz           python2.1-lib.info-24.gz
bison.info-4.gz       gdb.info-8.gz         libc.info-46.gz           python2.1-lib.info-25.gz
bison.info-5.gz       gdb.info-9.gz         libc.info-47.gz           python2.1-lib.info-26.gz
bison.info-6.gz       gdb.info.gz           libc.info-48.gz           python2.1-lib.info-27.gz
bison.info.gz         gdbint.info-1.gz      libc.info-49.gz           python2.1-lib.info-28.gz
bzip2.info-1.gz       gdbint.info-2.gz      libc.info-5.gz            python2.1-lib.info-29.gz
bzip2.info.gz         gdbint.info-3.gz      libc.info-50.gz           python2.1-lib.info-3.gz
cpio.info.gz          gdbint.info-4.gz      libc.info-51.gz           python2.1-lib.info-30.gz
cutils.info.gz        gdbint.info-5.gz      libc.info-52.gz           python2.1-lib.info-31.gz
cvs.info-1.gz         gdbint.info-6.gz      libc.info-53.gz           python2.1-lib.info-32.gz
cvs.info-2.gz         gdbint.info.gz        libc.info-54.gz           python2.1-lib.info-33.gz
cvs.info-3.gz         gettext.info-1.gz     libc.info-55.gz           python2.1-lib.info-4.gz
cvs.info-4.gz         gettext.info-2.gz     libc.info-56.gz           python2.1-lib.info-5.gz
cvs.info-5.gz         gettext.info-3.gz     libc.info-57.gz           python2.1-lib.info-6.gz
cvs.info-6.gz         gettext.info-4.gz     libc.info-58.gz           python2.1-lib.info-7.gz
cvs.info-7.gz         gettext.info-5.gz     libc.info-59.gz           python2.1-lib.info-8.gz
cvs.info-8.gz         gettext.info.gz       libc.info-6.gz            python2.1-lib.info-9.gz
cvs.info-9.gz         grep.info.gz          libc.info-60.gz           python2.1-lib.info.gz
cvs.info.gz           grub.info-1.gz        libc.info-61.gz           python2.1-ref.info-1.gz
cvsclient.info-1.gz   grub.info-2.gz        libc.info-7.gz            python2.1-ref.info-2.gz
cvsclient.info-2.gz   grub.info-3.gz        libc.info-8.gz            python2.1-ref.info-3.gz
cvsclient.info-3.gz   grub.info.gz          libc.info-9.gz            python2.1-ref.info-4.gz
cvsclient.info.gz     gzip.info.gz          libc.info.gz              python2.1-ref.info-5.gz
dc.info.gz            indent.info.gz        m4.info-1.gz              python2.1-ref.info-6.gz
ddd-themes.info-1.gz  info-stnd.info-1.gz   m4.info-2.gz              python2.1-ref.info.gz
ddd-themes.info-2.gz  info-stnd.info-2.gz   m4.info-3.gz              python2.1-tut.info-1.gz
ddd-themes.info-3.gz  info-stnd.info.gz     m4.info.gz                python2.1-tut.info-2.gz
ddd-themes.info.gz    info.info.gz          make.info-1.gz            python2.1-tut.info-3.gz
ddd.info-1.gz         iostream-295.info.gz  make.info-10.gz           python2.1-tut.info-4.gz
ddd.info-10.gz        ipc.info.gz           make.info-2.gz            python2.1-tut.info.gz
ddd.info-11.gz        ispell.info.gz        make.info-3.gz            remsync.info.gz
ddd.info-2.gz         libc.info-1.gz        make.info-4.gz            rluserman.info.gz
ddd.info-3.gz         libc.info-10.gz       make.info-5.gz            sed.info.gz
ddd.info-4.gz         libc.info-11.gz       make.info-6.gz            sh-utils.info.gz
ddd.info-5.gz         libc.info-12.gz       make.info-7.gz            sharutils.info.gz
ddd.info-6.gz         libc.info-13.gz       make.info-8.gz            stabs.info-1.gz
ddd.info-7.gz         libc.info-14.gz       make.info-9.gz            stabs.info-2.gz
ddd.info-8.gz         libc.info-15.gz       make.info.gz              stabs.info-3.gz
ddd.info-9.gz         libc.info-16.gz       menu.info.gz              stabs.info-4.gz
ddd.info.gz           libc.info-17.gz       mtools.info.gz            stabs.info.gz
diff.info-1.gz        libc.info-18.gz       multiboot.info.gz         tar.info.gz
diff.info-2.gz        libc.info-19.gz       nano.info.gz              texinfo-1.gz
diff.info-3.gz        libc.info-2.gz        python2.1-api.info-1.gz   texinfo-10.gz
diff.info-4.gz        libc.info-20.gz       python2.1-api.info-2.gz   texinfo-11.gz
diff.info.gz          libc.info-21.gz       python2.1-api.info-3.gz   texinfo-12.gz
ed.info.gz            libc.info-22.gz       python2.1-api.info-4.gz   texinfo-13.gz
enscript.info.gz      libc.info-23.gz       python2.1-api.info-5.gz   texinfo-2.gz
fdutils.info-1.gz     libc.info-24.gz       python2.1-api.info-6.gz   texinfo-3.gz
fdutils.info-2.gz     libc.info-25.gz       python2.1-api.info.gz     texinfo-4.gz
fdutils.info-3.gz     libc.info-26.gz       python2.1-dist.info.gz    texinfo-5.gz
fdutils.info-4.gz     libc.info-27.gz       python2.1-ext.info-1.gz   texinfo-6.gz
fdutils.info.gz       libc.info-28.gz       python2.1-ext.info-2.gz   texinfo-7.gz
fileutils.info.gz     libc.info-29.gz       python2.1-ext.info-3.gz   texinfo-8.gz
find.info-1.gz        libc.info-3.gz        python2.1-ext.info.gz     texinfo-9.gz
find.info-2.gz        libc.info-30.gz       python2.1-lib.info-1.gz   texinfo.gz
find.info.gz          libc.info-31.gz       python2.1-lib.info-10.gz  textutils.info.gz
flex.info.gz          libc.info-32.gz       python2.1-lib.info-11.gz  time.info.gz
gdb.info-1.gz         libc.info-33.gz       python2.1-lib.info-12.gz  wget.info-1.gz
gdb.info-10.gz        libc.info-34.gz       python2.1-lib.info-13.gz  wget.info-2.gz
gdb.info-11.gz        libc.info-35.gz       python2.1-lib.info-14.gz  wget.info-3.gz
gdb.info-12.gz        libc.info-36.gz       python2.1-lib.info-15.gz  wget.info-4.gz
gdb.info-13.gz        libc.info-37.gz       python2.1-lib.info-16.gz  wget.info.gz

Wel veel :)

Ik zou eens naar zulk soort bestanden zoeken.. ff kijken waar die staan, en dan de map /usr/share/info aanmaken en het erin cp'en of gewoon een symlink ofzo.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
heb jij kernel 2.4.21?
zou het mogelijk zijn anders om me dat ff te mailen ofzo? ik heb geen idee hoe groot dat bestand trouwens is ofzo

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dextro schreef op 08 August 2003 @ 21:10:
heb jij kernel 2.4.21?
zou het mogelijk zijn anders om me dat ff te mailen ofzo? ik heb geen idee hoe groot dat bestand trouwens is ofzo
De kernel heeft er weinig mee te maken imho :)

Het heeft ook geen nut om die dingen te mailen of whatever, dit zijn allemaal info bestanden..
Die kunnen allemaal anders dan bij jou zijn.

Doe eens gewoon:

# locate info-1.gz

Vind ie dan niks? Misschien staan ze alleen in een andere dir bij jou.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
ie vindt dan idd niets.
Ik heb iemand gevonden die het mij wil zenden, en kga dat eerst es proberen.
Het zijn info files, dus ik denk niet dat het heel pc gebonden is.
We gaan die dus proberen daar te zetten en hopen dat het dan opgelost is.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dextro schreef op 08 August 2003 @ 21:29:
ie vindt dan idd niets.
Ik heb iemand gevonden die het mij wil zenden, en kga dat eerst es proberen.
Het zijn info files, dus ik denk niet dat het heel pc gebonden is.
We gaan die dus proberen daar te zetten en hopen dat het dan opgelost is.
Ok, goed idee.. we horen het wel.. (eigenwijs ;) :P )

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
hmm, jammergenoeg lukt dit dus ook niet :(
code:
1
2
install-info(rluserman): failed to lock dir for editing! File exists
try deleting /usr/share/info/dir.lock ?

Maar dit verwijderen helpt dus niet.
Ik hoop dat er nog mensen zijn met ideeën.

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

@dextro /usr/share/info is niet debian specifiek, onder gentoo is ie er ook, hij is wel specifiek voor jouw systeem het slaat nergens op om die van iemand anders te kopieren. Een workaround voor jouw kan zijn om /usr/share/ info opnieuw aan te maken (leeg dan wel te verstaan)
Een andere tip is om eerst eens te spelen als noob met een woody dwz stable. als je dan debian wat meer door hebt kun je aan de slag met testing/unstable

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
een hele avond op gepuzzeld en geprutst, maar het is praktisch niet herstelbaar.
Bedankt voor alle hulp alvast.

En TrJ , ik blijf idd bij stable dan ;)
Pagina: 1