Moederbord IDE Controler Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Moederbord: MSI 648 MAX
Proc: P4 2.4 Ghz

Vandaag is mijn 3e harddisk kapot gegaan.. Dit binnen 3 weken :S
De harddisk staan aangesloten op de IDE 0
Op de andere heb ik me cd writer en nog een harddisk (Dit een splinter nieuwe omdat ik nog garantie had op 1 schijf, andere 2 kan ik dus weg flikkeren :s)
Deze nieuwe harddisk heb ik in een bracket gebouwd, hier zit een cooler bij , dit heb ik gedaan omdat ik denk dat ie dan niet door gaat fikken :s
Het moederbord en proc is net een half jaar oud.
Kan het zijn dat mijn IDE controler op het moederbord stuk is? Of komt het gewoon door de extreme hitte (40+ graden in me kamer :( )
Kan ik dit ook op een of andere manier testen? of moet ik oneindig veel nieuwe harddisks aanschaffen ?

PS: Ik heb al andere IDE kabels geprobeerd.Maar vandaag toch weer een harddisk gesneuveld)

[ Voor 6% gewijzigd door arievh op 08-08-2003 20:07 . Reden: toevoeging ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
maybe ff proberen een pci IDE controller te lenen van iemand?
dat er 3 HD's achter elkaar stuk gaan in korte tijd is idd wel verdacht
als je HD's gekoeld zijn dan moeten die het toch echt wel overleven met dit weer :)

wel vervelend voor je :(

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 10:34
Bij hd's moet je oppassen dat ze niet te warm worden.
Bij mij is er ook wel een Maxtor warm gelopen in een bracket met koeling.
Dus een bracket met koeling is ook niet alles.

Mij werdt ook verteld dat je geen 3 hd's onder elkaar moest hangen en de hd's
beetje ruimte tussen elkaar moest laten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• arievh
Keb ruimte tussen de harddisks. Dus dat is het ook niet..
Cooling heb ik ook.
Ik heb echter nu een cooler van 40 CM op me kast staan met kast open.. Ik werd beetje boos elke keer me data kwijt (220 GB bijelkaar al :()
Ik las ergens iets over SiS645 chipset dat die niet deugde of zo..
Maar kan niet echt iets nuttigs vinden.
De harddisks zijn 2 Mators en 1 IBM (Ik d8 dat maxtor beter was dan IBM dus kocht ik maar maxtors. Maar die IBM leefde het langst :D)

• arievh
Weet iemand ook of er een programma is waarmee je IDE controlers kan testen?

Verwijderd

even een heftige kick, maar ik ben ook juist op zoek naar wat om IDE-controllers te checken. Ik heb al verscheidene kabels geprobeerd, alleen weet ik dat er daar ook wat gare tussenzitten... Punt is: hier stond nog een P3 op zolder. Even vanonder het stof gehaald om wat mee te klooien. Blijkt nu dat ie geen enkel IDE-apparaat meer herkend. Op IDE1 start ie nog wel door tot in z'n POST, maar op IDE2 doet ie dat zelfs niet.

Best wel jammer, ik had er wel wat ideetjes (domme woordspeling van mezelf) voor! Nu ja, ergens een pci IDE-controller op de kop tikken is misschien nog wel wat. Maar eventjes horen wat jullie eerst zeggen :)
Pagina: 1