Toon posts:

Installatieproblemen xp door hardware ABIT BE6

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk een forum gevonden waar mijn probleem al eerder aan de orde is geweest. Omdat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie, en mijn probleem net weer anders is dan die al eens beschreven zijn, zal ik het nog een keer op een rij zetten en de bijkomende problemen vermelden.

Ik ben voor de derde keer, "de aanhouder wint", nietwaar?, aan het proberen om XP geinstalleerd te krijgen op een computer waar w98 al op staat.

Bij het installeren loop ik vast in een blauw scherm dat suggereert dat er iets met de hardware aan de orde is (virus, loszitten, bescahdiging; allemaal niet het geval). Foutmelding: "Stop: 0x00000007B (OXFEZ6EG3C, 0xC00000034, 0,000000000 0.000000000" Een preciezere beschrijving van de bijgaan de tekst kan ik wel geven, maar dan wordt dit bericht zo lang. Veel wijzer wordt je er ook niet van. Ik denk dat het allemaal met het mb te maken heeft, een ABIT BE6, en de HPt 366 driver. Ik heb inmiddels een update van de mb gedownload en (dacht te hebben) geinstalleerd (eentje met extensie TH). Ik heb ook geprobeerd via F6 de installatie te onderbreken en dan de HPT update te installeren. Daar krijg ik een foutmelding: "serial.sys is beschadigd". Ik heb bij Microsoft daarover wel iets gevonden, nl dat ik een w2k driver of zo zou moeten installeren. Maar zeker ben ik niet van mijn zaak. Uit Australie kreeg ik ook nog een suggestie met een "HAL", maar daar snap ik momenteel nog minder van. Ik laat dat maar ff rusten. Misschien kom ik via dit forum verder. Mijn vragen:
1. Hoe verhelp ik dat serial.sys probleem?
2. Herkent iemand het installatieprobleem en kan die mij systematisch uitleggen wat ik moet doen?
3. Heb ik de update van de bios correct gedaan: gewoon terwijl windows 98 draaide de dowload uitpakken? Ik zag niet veel gebeuren....
4. Moet ik als ik via F6 installeer een HPT 366 van win2k of toch van w98 installeren?
5. Kan het brakke geheugen ene probleem zijn? Er zitten meerdere setjes in die ik oa uit een oude computer heb gehaald (maar in w98 gewoon werken). Ga de memtest nog ff uitvoeren ...

Bij voorbaat dank voor de medewerking

Biosgegevs (die in orde zouden moeten zijn)Program: Unicore BIOS Wizard Version 3.21
Program: eSupport.com BIOS Detect v1.2 July 21, 2003
BIOS Date: 07/05/00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 07/05/2000-i440BX-W83977-2A69KA1UC-TH
OEM Sign-On: GREEN AGP/PCI/ISA SYSTEM
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 3
Superio: Winbond 977EF rev 1 found at port 3F0h
CPU Type: Pentium III
CPU Speed: 500 Mhz
CPU Max: 400 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 256 MB
Memory Maximum: 768 MB
Memory Slot 01: 256 MB
Memory Slot 02: 0 MB
Memory Slot 03: 0 MB

Verder een Diamond Viper V770 (for windows 98 ?!); nVIDA RIVA TNT2 3D versterker; Eizo F%@) monitor; creative SB PCI128 sound card. Pioneer DVD-romdvd en een atapi CD-R/RW.

Kunnen jullie hier wat mee?

Vrgr
Benno :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat beschreven wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Daar staat onder andere in dat ze tenminste vooronderzoek dienen te verrichten eer ze een topic openen. In dit geval had je al heel wat verder kunnen komen door enkel in de FAQ en de sticky van het probleem-gerelateerde subforum te kijken. Hier in Processors, Mobo's & Geheugen zijn dat dus:
Technische PMG FAQ
Dit graag lezen eer je post :) (alleen de 1e posting is relevant)

Om jou toch wat verder te helpen:
1./2. installeer het boeltje eens op de onboard IDE en niet op de HPT366, dan hoef je de drivers niet tijdens de setup te laden
3. nee :+ kijk eens in de FAQ van dit subforum .. of lees de TXT file die je meekreeg ..
4. alleen als je Win2K wil installeren op een schijf dat aan de HPT366 hangt
5. zie dus de troubleshooter die je via de sticky/FAQ kunt vinden

Ergo: hier kunnen we niet echt veel mee doen. Het is echt aan jou om verder te troubleshooten, de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen kan je een heel eind verder helpen :)

Dit topic is gesloten.