RTFM = Eh. nouja. toe maar weer
Read The Fucking Manual
maargoed, ik geloof dat je niet heel veel van netwerken weet, dus ff korte uitleg:
IPX/SPX = Netwerk protocol gebruikt in Novell Netware. Als je je printer zo configureert dan komt hij als object in je NDS tree te staan, net als je server, en koppel je 'm aan een queue. Novell zul jij waarschijnlijk niet gebruiken, maar geloof me: professioneel is het geniaal in gebruik
TCP/IP = hetzelfde protocol dat jij gebruikt om te internetten. Kun je ook lokaal gebruiken, en dat is de meest handige manier om thuis je netwerk printer aan te sluiten; dus bv. 2 compus, moet je in TCP/IP instellingen doen (als het al zo staat is het prima
compu 1 IP: 192.168.0.1
compu 2 IP: 192.168.0.2
printer IP: 192.168.1.1
(mag ook 192.168.0.3, maar als je een nieuwe reeks begin voor iets wat geen compu is, houdt je het overzicht beter, maar technisch is er geen verschil
als je 192.168.xxx.xxx gebruikt als IP range weet je zeker dat je geen conflicten krijgt naar buiten toe (nouja je gebruikt neem ik aan toch al proxy voor inet share) omdat deze serie gereserveerd is voor privegebruik, en niet op het internet voorkomt.
ps. JetAdmin is inderdaad de software die ik bedoel.