Toon posts:

Windows2003 server en Netware Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn bezig met een migratieproject van Novell Netware 4 naar Windows2003 server. Om de databestanden over te zetten hebben we de Novell Client 4.83 SP1 geinstalleerd, waarop het volgende probleem zich voordoet:

Tijdens de aanmelding krijg ik nu de foutmelding:

Unexpected login error. Status 3221225874

waarna we niet meer op de server kunnen inloggen. Ook met de optie "workstation only" werkt het niet.

Klinkt dit iemand bekend in de oren, en heeft iemand er een oplossing voor behalve herinstallatie van de server?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je wel eerst de server gereboot en dan pas de werkstations? Als de werkstations eerder aanstaan dan de server dan kun je deze login error wel eens krijgen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom maak je niet gewoon gebruik van de 'client and gateway service for netware' welke standaard in 2003 zit :?

toegegeven deze mist veel NDS functionaliteit, maar voor het overzetten van bestanden (en dienen als gateway naar NetWare) werkt het perfect

* Zwelgje gebruikt dit heel vaak bij migratietrajecten van netware>windows2000/2003,

Xceed: hij heeft deze client OP de server geinstalleerd ;)

en ja, mischien een herinstallatie van die server (die nu sowieso niet meer 'betrouwbaar' is.. ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 08-08-2003 19:15 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
dat komt eigenlijk omdat we met de kopieer acties regelmatig de connectie met de netware server verloren. daarom wilden we het met de Novell client proberen ipv de standaard gwsnw.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 19:21:
dat komt eigenlijk omdat we met de kopieer acties regelmatig de connectie met de netware server verloren. daarom wilden we het met de Novell client proberen ipv de standaard gwsnw.
dan geef ik je een tip, gebruik robocopy om file te kopieren, als je dan de verbinding verliest dan gaat ie gewoon verder waar ie was gebleven

dat scheelt dus behoorlijk wat tijd..

* Zwelgje gebruikt ook die tool vaak

ding zin in de resourcekit van w2k3 server (gratis bij MS te downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt voor de tip. Ik kende die tool nog niet. We proberen nu met de herstel optie van de CD in ieder geval weer terug in de server te komen. Blijkbaar komt dit wel vaker voor bij NT(achtige) systemen in combinatie met NDS.

Daarna gaan we zeker dat robocopy proberen.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 20:12:
hee bedankt voor de tip. Ik kende die tool nog niet. We proberen nu met de herstel optie van de CD in ieder geval weer terug in de server te komen. Blijkbaar komt dit wel vaker voor bij NT(achtige) systemen in combinatie met NDS.

Daarna gaan we zeker dat robocopy proberen.
ik weet niet of je remote desktop ook geactiveerd had, maar mischien kan je daarmee nog wel inloggen, en dan de client verwijderen? (iets wat ik niet verwacht overigens)

of eventueel via een scheduled task met netsh.exe dat ding weghalen

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 08-08-2003 20:29 ]

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

We (leo-rcc en ik) hebben intussen de Windows 2003 server al opnieuw geinstalleerd. En we gebruiken nu Robocopy om de rest van de gegevens te kopieren.

Na wat getweak van de Novell server blijft deze nu stabiel en verliezen we geen connectie meer met de Microsoft Novell Client.

Bedankt voor jullie hulp

But then again, I could be wrong..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Tis een ouder topic, maar als ik niet de search gebruik krijg ik meteen allerlei verwijten naar mijn hoofd ;)

Wij hebben een Windows 2000 Terminal Server met Novell Client 4.90 geinstalleerd. Op dit moment zitten we in de "ontdekkingfase" om te kijken of we deze server kunnen upgraden naar Windows 2003 server.

Op http://www.novell.com is echter geen client te vinden die specifiek voor Windows Server 2003 is.

Weet iemand of de 4.90 client compatible is met Windows Server 2003?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

via de cd kan je ook de compatabiliteit testen, dus probeer dat eens

• Zwelgje
maartena schreef op 13 januari 2004 @ 20:25:
Tis een ouder topic, maar als ik niet de search gebruik krijg ik meteen allerlei verwijten naar mijn hoofd ;)

Wij hebben een Windows 2000 Terminal Server met Novell Client 4.90 geinstalleerd. Op dit moment zitten we in de "ontdekkingfase" om te kijken of we deze server kunnen upgraden naar Windows 2003 server.

Op http://www.novell.com is echter geen client te vinden die specifiek voor Windows Server 2003 is.

Weet iemand of de 4.90 client compatible is met Windows Server 2003?
ja dus

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10083277.htm

maar liever wachten op sp1

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 13-01-2004 21:51 ]

Pagina: 1