Toon posts:

thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 comps via een netwerk aan elkaar gekoppeld.
Mijn vraag is of er ook een prog bestaat , dat wanneer comp 1 aangezet wordt , comp2 een bericht binnen krijgt , zonder dat comp 1 het weet, een soort spy of zo

weet iemand wat :Y)

bedankt

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ja dat bestaat wel, alleen zal comp 1 het netwerk ook deteteren. Zoek eens met google.

Meh ...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah, een netwerk n00b neem ik aan? Ik neem aan dat comp1 ook door een niet al te ervaren gebruiker gebruikt wordt? Je kunt comp1 gewoon pingen vanaf comp2, dat merkt de gebruiker van comp1 in principe niet. Pings komen niet terug als comp1 uitstaat (je krijgt dan een timeout) en wel als hij aan staat, je krijgt dan terug hoe lang een pakketje erover doet om vanaf comp1 naar comp2 te komen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht staat hier its:
pc "up" controle proggie gezocht

Ik heb geloof ik toen iets van IPspy ofzo gevonden, dat check of de andere PC in de lucht is of niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Batch file met net send lijntje tijdens het opstarten? :Z

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Gardocki
  • Niet online
Dawai schreef op 08 August 2003 @ 19:10:
Batch file met net send lijntje tijdens het opstarten? :Z
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 18:56:
ik heb 2 comps via een netwerk aan elkaar gekoppeld.
Mijn vraag is of er ook een prog bestaat , dat wanneer comp 1 aangezet wordt , comp2 een bericht binnen krijgt , zonder dat comp 1 het weet, een soort spy of zo

They made me do it.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

gewoon batch file aanmaken, opstart.bat
code:
1
net send [netbiosnaam van andere compu, of simpelweg het IP adres] compu is aangezet

Snelkoppeling kopieren naar start --> programs --> startup

Bij de opties van de snelkoppeling kun je instellen dat het scherm 'minimized' moet blijven. Dan zie je er niets van, op het opstarticoontje in je startmenu na dan, maar ook hier kun je iets tegen doen als je wat dieper in je registry gaat duikelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ruudjah op 08-08-2003 19:15 ]

TweakBlog

Verwijderd

Ruudjah schreef op 08 August 2003 @ 19:14:
gewoon batch file aanmaken, opstart.bat
code:
1
net send [netbiosnaam van andere compu, of simpelweg het IP adres] compu is aangezet

Snelkoppeling kopieren naar start --> programs --> startup
Krijgt comp1 dan van net send dan geen 'message was succefully sent to bla' bericht op het scherm?
Bij de opties van de snelkoppeling kun je instellen dat het scherm 'minimized' moet blijven. Dan zie je er niets van
ow ok :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 19:16 ]

Verwijderd

Netbios staat standaard aan op Wnidows netwerken. Je kan een firewall installeren en een regel maken dat je een alert krijgt als je pakketjes ontvangt op poort 139.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 19:16:
Krijgt comp1 dan van net send dan geen 'message was succefully sent to bla' bericht op het scherm?
Of je voegt "> nul" toe aan de net send lijn, dan toont ie dat bericht niet eens.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Gardocki
  • Niet online
Ruudjah schreef op 08 August 2003 @ 19:14:

Bij de opties van de snelkoppeling kun je instellen dat het scherm 'minimized' moet blijven. Dan zie je er niets van...
Dan zie je het nog steeds, in de taakbalk...

They made me do it.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:25
moet je die net send regel in de laatste regel van autoexec.bat zetten, windows merkt dat niet en alles gaat op de achtergrond,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik deed net even net send 192.168.0.1... hij popt ff een CMD schermpje open en dat verdwijnt zonder dat je de text kan lezen (als die er uberhaupt al in komt)...
(win2k pro)

Verwijderd

Look@lan, kan je gratis downloaden van www.lookatlan.com, Hier kan je je netwerk mee monitoren.. Zo kan je dus ook zien welke pc's in de lucht zijn en welke poorten ze open hebben.

Erge leuk proggie

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb nergens iets kunnen vinden dat aan mijn bedoelingen kwam, het net send"" win xp herkent het niet, Look@lan er leuk progje , maar niet de bedoeling, ik kijk nog wel even verder.
Bedankt

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 08:57

Ramirez

Something 's gotta give..

leg het anders eens duidelijker uit?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
net send moet je als volgt doen (ff zelf ip/computernaam en boodschapje invullen dan)

code:
1
2
3
net send pc2 ik sta aan
         Î   ^-------- hier begint de boodschap
         |------------- dit is dus de pc-naam of ip

Dit zou gewoon moeten werken.. Hier gebruik ik dit ook vaker om ff snel iets te laten weten zonder het hele huis door te moeten rennen (Beide systemen Win XP, maar het werkt ook van XP-->98 of andersom)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
beste flipfluitketel
bij het opstellen van een .bat , verkreeg ik telkens de mededeling Het verzenden van bestanden wordt niet meer ondersteund
Typ help etc
de regel die ik maakte was
net send comp1,
maaaar , inderdaad moet er een vermelding of een boodschap achteraan komen en dat deed ik niet
dus: net send comp1 open
dat had ik niet even door

nu werkt het als een trein.
bedankt flip
groeten williamH
Pagina: 1