asus a7v voltage tweak

Pagina: 1
Acties:

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:37
Heeft al iemand dit toegepast door die weerstand van 24 k ohm op je mobo te solderen, valt dit een beetje mee of niet.

Ik heb namelijk even gekeken op mijn mobo maar volgens mij is dit nogal een priegel werk.

Ik heb nu mijn duron 700 maar op 900@1.85 V lopen en dit kan natuurlijk veel hoger maar dan moet volgens mij de spanning omhoog. Want met multipliëer op 9,5 -> 950 boot/post die niet meer.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Zelf niet gedaan, maar wel gehoord van Milenco dat ie het "geprobeerd" heeft. Zijn mobo werkt nu dus niet meer. ( twee condensators kapot.) :P

Ik neem aan dat je dit gelezen hebt. http://www4.tomshardware.com/howto/00q3/000928/index.html >:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Ik heb het gedaan en het werkt perfect:):)
Je kan het beste eerst 2 dunne snoertjes aan je plank solderen en dan aan die snoertjes de weerstand zetten. Dat gaat veel makkelijker dan de weerstand rechstreeks op je mobo solderen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat snoertjes idee heb ik ook geprobeerd, nadat solderen van weerstand rechtstreeks steeds toch gevolg had dat hij losliet bij de kleinste beweging, maar die snoertjes gingen ook niet zo makkelijk. Ik heb nu gewoon 2 weerstanden in serie gezet zodat ik ze makkelijker kon aansluiten

vooral die smd weerstanden waar het aan vast moet zijn zeer klein. maar kunnen toch best goed tegen hitte. ik ben een tijdje aan het klooien geweest voordat het allemaal goed vast zat. met soldeerbout op 350 graden en niks is er kapotgegaan :)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:37
Hmm... ik heb ff 2 12k weerstanden opgezocht en het artikkeltje van ome tom.
Maar nu kom ik tot de volgende conclusie
Mijn "Switch board controller" ziet er iets anders uit als die in het artikel.

Ik heb een ASus a7V
rev 1.02
bios 1.004C <- niet dat dit er mee te maken heeft maar toch.

Probleem met "Switch board" is op tekening ome tom staat er geen weerstandje (smd-tje) rechtsonder, tegen de gele condensatoren aan, maar ik heb daar wel een padje ( voor een smd-tje )
Nu vraag ik mij af zou het wel gaan werken ?
het is natuurlijk zonde dat ik daar door mijn mobo verklooi.

Iemand ervaring met dit type mobo ?

Verwijderd

Yep ikke,

heb het zojuist gesoldeert volgens tekening van tom en die ene smd weerstand (of plaatje ervan) genegeerd......werkt prima....alleen ik kom geen steek hoger met die weerstand.....wel voltage maar niet mhz-en!

Ik kom niet boven de 1066mhz (is bij mij 100x10,5) Als ik hierboven wil.....11x100 bij 2,11 volt ofzo......klapt ie!! Iemand een tip?
Pagina: 1