Toon posts:

webcam en adsl modem samen op 1 usb werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speed touch usb modem aangesloten op een van mijn 2 usb poorten en op die andere heb ik een webcam (logitech quickcam) aangesloten. Dit werkt goed totdat ik mijn webcam aanzet, dan stopt mijn internet verbinding en lopen ook de programma's van de webcam vast. Als ik de modem loskoppel, en dus alleen de webcam heb ingeplugt werkt hij wel goed, maar kan ik natuurlijk niet op internet. Hoe is dit op te lossen?? mvg Row

Verwijderd

op een 486 zitten geen USB poorten.....ik bedoel te zeggen wat voor een PC heb je, welke software, welke chipset, wat heb je al gedaan....... maakt het allemaal een stuk makkelijker voor de lezers om mee te denken...afgezien van de paar helderzienden....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat voor een chipset heb je? Wat heb je al allemaal geprobeerd? Heb je een extra stroomvoorziening op de USB hub zitten?
Iets meer info is wel gewenst. :) Het is bekend dat VIA chipsets & de USB modems nog wel eens wat problemen kunnen geven (VIA chipsets kunnen niet genoeg stroom leveren oid).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een AMD 900, 640 mb ram, windows XP. Nog niks geprobeert, omdat ik niet weet wat ik moet proberen...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 18:37:
ik heb een AMD 900, 640 mb ram, windows XP. Nog niks geprobeert, omdat ik niet weet wat ik moet proberen...
Dat zegt nog steeds niets over je chipset, is deze van VIA, SiS, etc.
Gebruik je SP 1 voor XP?
Heb je al eens een hubje er tussen gehad met extra voeding?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Waarschijnlijk krijgt je modem te weinig spanning op het moment dat jij je webcam gebruikt. (Dit is een bekend probleem met via chipsets en speedtouch usb modems)

Ga dus op zoek naar een los usb kaartje of kijk of er meerdere usb aansluitingen op je systeem zitten (met meerdere usb root hubs).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Gebruik de zoek eens, er zijn veel topics over deze adsl modem met usb problemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.