Bug in Mozilla gevonden?

Pagina: 1
Acties:

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ik ben een website aan het maken (www.degekkehaan.be), maar blijkbaar negeert Mozilla mijn Stylesheets volkomen. Ik heb het even getest met andere sites die ik heb gemaakt, en ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb:
Ik hebruik *.php bestanden als stylesheets, omdat ik ze laat genereren op basis van welke browser het opvraagt (om enkele incompatibiliteitsproblemen te omzeilen).
Blijkbaar ondersteunt Mozilla dus enkel stylesheets die de .css extensie hebben? Zou dit de bedoeling zijn? Of is het een optie die je ergens kan aanpassen? Want ik vind eht wel erg vervelend...

Naar mijn weten staat er nergens in de HTML of CSS specificatie dat een bestand expliciet "*****.css" moet heten, gezien je er bij het linken vanuit de HTML pagina bij evrmeld wat voro een document het is. (Zoals in <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/main.php">)

Weet er iemand hier meer over?? Een Google zoektocht leverde me niets op...

PS: Bizar weetje; als ik de site open met Netscape 6 (mijn ouders gebruiken dit, daarom dat ik het hierop heb staan), dan doet hij het wel correct! Terwijl die netscape al een install is van een jaar oud ofzo, en dus een verouderde Mozilla engine. Zou het dus een nieuwe "feature" om misbruik te voorkomen ofzo kunnen zijn??)

[ Voor 18% gewijzigd door Joske Pauwels op 08-08-2003 18:09 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Zit de fout niet in je php bestand? En waarom niet?

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Gezien Netscape 6, Opera 6 en internet Explorer 6 het allemaal correct renderen...
En je mag de output van mijn CSS bestanden bekijken, ik denk niet dat er echt fouten in stan; hier is een voorbeeldje:
http://www.degekkehaan.be/css/main.php

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Het eerste wat in mij opkomt is de wetenschap dat Mozilla nogal veel waarde hecht aan mime-types. Het php'tje dat stylesheets moet genereren moet je even een header mee laten geven die de juiste content-type specificeert:

PHP:
1
Header ( "Content-type: text/css" );
Goede kans dat het dan wel werkt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Misschien moet je /css/main.php het content type mee laten sturen. Want Mozilla heeft vaak problemen met documenten met een verkeerd content-type.

Dus probeer eens: header ("Content-type: text/css");

/spuit 11, damn you drm :( ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tux op 08-08-2003 18:15 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft een css bestandje misschien een header nodig? Mozilla is volgens mij wel wat stricter dan Opera/IE... Is het bestandje dat naar de browser gestuurd wordt volledig volgens de CSS specs?

edit:
3 zielen, 1 gedachte :)

[ Voor 10% gewijzigd door blender op 08-08-2003 18:17 ]

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Inderdaad! Het werkt nu! Tnx...

De layout ziet er nog wel fuckedup uit, maar daarom dat ik het wou testen.

het blijft wel vreemd dat NS6 er geen probleem van maakte, en dat het daar al wel "correct" renderde, terwijl deze (recente) Mozilla alles door elkaar gooit...

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ga er maar vanuit dat Mozilla het correct (volgens de specs) doet :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Inderdaad :) En zelf als het niet zo is; ik wil dat het er in alle (gangbare) browsers correct uitziet.

Ik heb de layout probs trouwens kunnen fixen. Het waren 2 table cells die hij niet toonde, waardoor de 3de cell veel te breed werd en de achtergrond herhaald werd. Ik heb in de lege cellen een   gestoken en nu doet hij het goed. Het blijft nochthans vreemd, want ik had in de stylesheet "empty-cells: show;" aanstaan voor de table...

[ Voor 3% gewijzigd door Joske Pauwels op 08-08-2003 18:32 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Trouwens: leuke beginpagina! Erg leuk bedacht met die touwen :)
Pagina: 1