Snelheid via USB 2.0 laag

Pagina: 1
Acties:

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb sinds kort een externe hd gekocht (XS-drive, zie topic [rml][ opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?[/rml]).
Deze heb ik via een usb 2.0 kabel verbonden aan mijn pc. Nu blijkt dat de data-overdracht belabberd is. Zowel via usb 1.1 als 2.0 is de overdracht max 1mb/s (bijv. 140 Mb in 2,5 min. binnen). Het vreemde is dat als ik de externe drive koppel aan mijn laptop (via usb 2), dan gaat de overdacht wel vlot, tw: 140 Mb in 35 sec.

Iemend een idee hoe dit op te lossen is?
Heb een AthlonXP 1800 - 512 mem-, mobo A7V333. Laatste bios en laatste Via Usb 2.0 drivers.
:(

Verwijderd

zet USB legacy uit in de bios

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 17:40:
zet USB legacy uit in de bios
Dat heeft toch totaal niets te maken met de doorvoersnelheden.
dat is enkel de support voor een fdd/keyb/mouse zodat deze ook in de bios en onder DOS werken.s

• HofmanJaap
  • Niet online
help in ieder geval niet als ik de Legacy disable!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nieuwste via drivers geinstalleerd? udma aan? en hoe zit het met de fitness van je hdd, het probleem ligt misschien wel aan je hdd

[specs]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 22:26

Silentpuma

To much mind...

Wat voor mobo is het? Het kan namelijk zijn dat de BIOS USB2.0 nog niet (goed) ondersteunt. Je BIOS flashen naar de nieuwste versie en de juiste instellingen hiervoor moet het euvel wel verhelpen :)

Use the Search Luke...

• HofmanJaap
  • Niet online
Nieuwste Bios voor Asus A7V333. Heb een raid 0 configuratie (2x Maxtor 60 MB).

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 00:30

Jimbolino

troep.com

drivers (via 4in1?) voor je usb instaleren, hielp bij mijn usb2.0

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
windows xp?

bij het gebeuren 'hardware veilig verwijderen' in je systray kun je ergens kiezen tussen 'optimaliseren voor snelheid' of 'optimaliseren voor veilig verwijderen'. dit scheelt een hele hoop.

volgens mij is dit ook gewoon via je device manger te benaderen, dit vinkje zit ergens op een onderdeel van je usb controller op op de usb controller zelf. succes.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
goeie tip smvs, mijn digi-cam had ook altijd een eewigheid nodig om alle foto's op de hdd te planten. Das nu mooi opgelost :)

• HofmanJaap
  • Niet online
Heb de laatste Via 4in1 drivers al geinstalleerd. Heb verder Winxp als OS (sp1).

Kan de optie "hardware veilig verwijderen" niet vinden. Bij mijn laptop zie ik deze wel. Op zich is dat begrijpelijk want heb een multibay (Dvd cd/crw)combo dirive of a-drive).

Zie ook bij "apparaatbeheer" niet deze optie onder de usb.

• HofmanJaap
  • Niet online
Ok, gevonden. Had de externe drive niet aan staan. Helaas gaat de snelheid niet omhoog.

• HofmanJaap
  • Niet online
Weet iemand nog een oplossing?

• HofmanJaap
  • Niet online
Zou mooi zijn als er nog een oplossing komt. Heb voorlopig de X-drive aangesloten op de laptop. Deze op de laptop gedeeld en een netwerkverbinding gemaakt via mijn Athlon pc. Via deze 'truc" kan ik nu wel op volle snelheid kopieren van en naar de externe drive. Moet alleen hier iedere keer de laptop voor misbruiken. Niet echt handig.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
A7V333 heeft een USB2.0 Enable jumper op het mobo zitten, zit helemaal onderaan. Verder zitten er 2 1.1 poorten op en 2 2.0 poorten. De bovenste 2 zijn 1.1. De 2 poorten onderaan zijn 2.0 poorten.

• HofmanJaap
  • Niet online
Nog eens heel goed gekeken in de handleiding en zie nu dat ik de usb-plug helemaal onderin had aangesloten (volgens mij ook usb 2.0) en NIET op het blok waar naast usb 1.1 ook andere poorten (o.m. audio. LPT, serieel, PS2, USB 2.0) beschikbaar zijn. Echt stom. USB plug in één van de onderste usb 2.0 poorten op dat blok gestopt en jahoor snelheid gaat als een speer.
Goed, zal wel door de warmte komen. Hoe dan ook, bedankt voor diegene die meegedacht hebben. :)

[ Voor 73% gewijzigd door HofmanJaap op 10-08-2003 14:20 ]

Pagina: 1