Busjes eerste keer vergeten bij plaatsen mobo... wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekocht voor m'n pc, en ben meteen bezig gegaan met het overzetten van de hele handel.

Het eerste probleem was al het feit dat ik een Medion "aldi" PC heb, waarvan het moederbord (uiteraard) afwijkt van de standaardnormen en ik dus de achterkant uit m'n kast kon slopen om alle connecties zichtbaar te krijgen. Maar dat terzijde.

Nou had ik de hele boel aangesloten, exact als in de oude kast, maar zodra ik de powerbutton indrukte gebeurde er helemaal niks. Na veel zoeken werd ik nog niet wijzer, tot mijn oog ineens viel op de stapel schroefjes en ik |:( de busjes er nog tussen zag liggen. Oftewel ik had per ongeluk het mobo direct op de kast geschroefd.

Nou heb ik gelezen dat daardoor kortsluiting (kan) ontstaat/n. Maar is het dan niet zo dat er op z'n minst enige activiteit van de fan in de voeding moet zijn? Er gebeurde echt he-le-maal niks.

Maar goed ik heb de hele handel nu weer teruggezet in de oude kast, met oude voeding, en heb hem geprobeerd aan te zetten: ook hier _totaal_ geen reactie.

Wat doe ik fout, waar kan het aan liggen, of is m'n mobo nu gewoon naar de klote?? :'(

edit: ik heb ook al het mobo uit de kasten gehad, op een tijdschrift gelegd en geprobeerd te starten, wederom gebeurt er niks

[ Voor 8% gewijzigd door ImPrEzA op 08-08-2003 17:25 ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
ik geef je weinig kans dat hij nog leeft zonder afstandbusje...

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ja, idd zo ongeveer alles wat kortsluiting kan meken heeft dat nu wel gedaan...

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
en als er eenmaal kortsluiting is geweest is dat ook meteen fataal?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ja, daar kan je wel zeker van zijn als ie niets meer doet...

[ Voor 94% gewijzigd door Laurenz op 08-08-2003 17:36 ]

Leave only footprints, take only memories

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ja, moederbord is daar zeer gevoelig voor!!

[ Voor 5% gewijzigd door Kickasz op 08-08-2003 17:36 ]

• Icey
ImPrEzA schreef op 08 August 2003 @ 17:34:
en als er eenmaal kortsluiting is geweest is dat ook meteen fataal?
Ik heb wel eens gehad dat dan simpel de beveiliging erop spong, en als je dan het mobo een paar uurtjes zonder spanning erop liet rusten kwam het wel weer goed...

probleem is alleen dat zo'n beetje alles bij jou nu kortsluiting heeft gemaakt, en ik heb geen idee of er nu uberhoud nog iets heel op dat moederbord is...

tevens, hou er ook rekening mee dat je wellicht je cpu/mem gefrituurd heb als je heel erg ongeluk heb.

Verwijderd

Jammer joh. Gooi dat bordje maar weg. Helaas pindakaas. Ik zou er zelf al niet eens aan beginnen als ik niet wist wat ik deed (of in dit geval niet deed)

Ik heb vaak gezien en gehoord dat mensen te veel busjes op de onderplaat schroeven maar te weinig ? Nee dis de 1ste keer dak dat hoor

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
'gefrituurd'

ik heb bij m'n vorige pc ooit eens kortsluiting gehad met het plaatsen van geheugen, maar toen was er vrij duidelijk een brandlucht te ruiken...

in dit geval totaal niet. En als er kortsluiting ontstaat moet er toch eerst enige activiteit van een fan in bijv. de voeding zijn, al was het maar een seconde? Dat was er dus ook niet.

En dan: is er een manier om de voeding aan te zetten buiten het mobo om, dus dat de fan daar wel gaat draaien?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 17:40:
Jammer joh. Gooi dat bordje maar weg. Helaas pindakaas. Ik zou er zelf al niet eens aan beginnen als ik niet wist wat ik deed (of in dit geval niet deed)

Ik heb vaak gezien en gehoord dat mensen te veel busjes op de onderplaat schroeven maar te weinig ? Nee dis de 1ste keer dak dat hoor
ook de eerste keer voor mij en ook de eerste keer dat ik ze vergeet |:(

• Icey
ImPrEzA schreef op 08 August 2003 @ 17:41:
'gefrituurd'

ik heb bij m'n vorige pc ooit eens kortsluiting gehad met het plaatsen van geheugen, maar toen was er vrij duidelijk een brandlucht te ruiken...

in dit geval totaal niet. En als er kortsluiting ontstaat moet er toch eerst enige activiteit van een fan in bijv. de voeding zijn, al was het maar een seconde? Dat was er dus ook niet.

En dan: is er een manier om de voeding aan te zetten buiten het mobo om, dus dat de fan daar wel gaat draaien?
groene met een zwart, paperclip ertussen, zoek maar ff, dan weet je het zeker.

Verwijderd

Groen en zwart doorverbinden
(te laat)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 17:42 ]

Verwijderd

ImPrEzA schreef op 08 augustus 2003 @ 17:41:
'gefrituurd'

Als je fanconnector ook kortsluiting maakt gaat je fan echt niet draaien hoor. En je hoeft ook niet perse wat te zien maar ik zou eens goed naar de smdtjes op je bord kijken. Mischien dat je wat ziet. En in je chipset kan je niet kijken maar die heeft een flinke klap gemaakt

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Bekijk Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens, daar stond tevens in hoe je je voeding los kan testen.

Sja, als de hele printplaat met dus alle contactpunten direct op de backplate plaatst en ze _allemaal_ kortsluiting laat maken, wat denk je? Grote kans dat je mobo en mogelijk andere onderdelen dood zijn dus.

Je hebt zeker geen pci/agp kaarten? Anders had het je toch wel op moeten vallen dat dat ook niet helemaal past zo ;)

Maar ga dus eerst met de troubleshooter maar even het een en ander testen, te beginnen bij je voeding. Slaat die nog aan, dan kan je je mobo weer op een tijdschrift leggen met alleen de voeding eraan en dan met een schroevendraaier de power_on pinnetjes verbinden. Gebeurd er dan niks, dan kun je er vrij zeker van zijn dat je mobo idd wijlen is, je kan dan eventueel nog een andere voeding proberen maar ik geef je bijzonder weinig kans.

Bij gebrek aan het gelezen te hebben van de troubleshooter gaat dit topic dus dicht, als ie het niet meer doet, dan doet ie het niet meer. Jammer maar helaas.

<!--Als je zelf geen pc kan bouwen, doe het dan ook niet :X-->

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.