internet explorer icm nwe Maxtor HD

Pagina: 1
Acties:

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51
Hallo tweakers,

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe harddisk in me computer, maxtor 40 gig.
Alles werkt perfect alleen me internet explorer en Outlook Express doen een beetje raar, als ik aan het surfen ben laad ie sommige afbeeldingen erg traag in, het lijkt bijna op internet via de telefoon.Als ik me post wil ophalen via Outlook moet ie er ook ff over nadenken, dit had ik dus hiervoor nog nooit.Ik heb zelf al de proef op de som genomen om me oude HD(IBM 30 gig) weer terug te zetten, als ik dan wil surfen draait alles vloeiend en alles word super snel ingeladen ook het ophalen van me post gaat super snel, dus ik heb zo het idee dat er iets mis is in een of andere instelling.Ik heb internet via tweakdsl(ultra pakket 2-8mbit) dus qua internet snelheid zou het ook goed moeten zitten.En ik kan me ouwe HD niet meer optimaal gebruiken i.v.m. beschadigde sectoren.Wie weet wat er mis kan of welke instelling ik zou moeten aanpassen.

Verwijderd

Probeer je IE en Outlook een te updaten.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Euh, 't lijkt me stug dat het aan je HD ligt, maja...

Staat DMA aan?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• BzR
Dat leek mij ook ja, maar het is toch echt zo en DMA staat gewoon aan.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
BzR schreef op 08 August 2003 @ 20:38:
Dat leek mij ook ja, maar het is toch echt zo en DMA staat gewoon aan.
en als je de maxtor diagnostic utils (www.maxtor.com) draait :?

krijg je dan errors?

wat staat er in de eventlog van je pc? (pc=windows dus)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik zou er niet van uit gaan dat het aan je hd ligt, eerder een software matig probleem.

Als ik het zo lees dan heb je het getest met je oude hd waar een ander besturingssysteem opstaat dus daarmee heb je eigenlijk alleen getest dat het niet aan je internet verbinding ligt. Omdat daar een volledige andere install opstaat.

Maar voor de zekerheid kun je iig de utils van maxtor draaien en evt ook een speedtest voor je hd bijvoorbeeld HDtach.

• BzR
Toen ik de nwe hd erin had gedaan heb ik die geformateerd als ntfs en toen windows geinstalled, toen ik dus die ouwe HD ging testen heb ik die ook opnieuw geformat maar dan als FAT32.Ik heb ook de testen gedaan met HDtach en alles zag er gewoon goed uit.
:S:S:S

• BzR
Oke ik ben eruit heb nu me HD op FAT32 geformat, en alles draait nu wel goed, beetje raar dat een HD invloed op een Explorer of Outlook kan hebben.Bedankt voor de mensen die met me mee gedacht hebben.Wat mij betreft mag er een slotje op deze topic.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
BzR schreef op 09 August 2003 @ 16:00:
Oke ik ben eruit heb nu me HD op FAT32 geformat, en alles draait nu wel goed, beetje raar dat een HD invloed op een Explorer of Outlook kan hebben.Bedankt voor de mensen die met me mee gedacht hebben.Wat mij betreft mag er een slotje op deze topic.
lijkt me niet echt een oplossing, die hdd moet ook gewoon goed werken met ntfs, het lijkt me dat er een ander probleem hieraan ten grondslag ligt

* Zwelgje zou met dit resultaat niet goed kunnen slapen, maar dat terzijde

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

idd zwelgje ik zou ook eerst een 'echte' oplossing willen hebben :)

Maar iig mooi dat het nu wel werkt.
Pagina: 1