Mensen,
Volgende situatie:
Hoofdkantoor:
Een windows 2000 AD domain
Een windows 2000 server met exchange 2000
internetverbinding: wireless 4 Mbit up/down
Filiaal:
Een windows 2000 Domain (zelfde domain als op het hoofdkantoor)
Een Microsoft windows NT4 SBS server met exchange geconfigt.
internetverbinding: ADSL lijn 2048/512
filialen zijn gekoppelt dmv een VPN over het internet
Nu wil ik die NT4 SBS met exchange (die ook alleen maar dienst doet als exchange server eigenlijk formateren en windows 2000 server installeren als member server onder het windows 2000 AD domain. Vervolgens exchange 2000 installeren in het win2k domain.
Nu is mijn zorg, HOE krijg ik de bestaande mailboxen van de 5.5 naar win2k ge-importeerd.
Ik kan:
1. op elke client een export doen naar een *.pst bestand doen.
Maar dit is een hele rompslom
2. een tooltje gebruiken. Volgens mij is exmerge.exe hier geschikt voor, maar wat ik begrijp (correct me if i'm wrong) is dat geen freeware, maar hoort het bij 1 of andere resource kit welke ik NIET in m'n bezit heb, zie qoute van MS site:
Alvast bedankt voor de moeite
Volgende situatie:
Hoofdkantoor:
Een windows 2000 AD domain
Een windows 2000 server met exchange 2000
internetverbinding: wireless 4 Mbit up/down
Filiaal:
Een windows 2000 Domain (zelfde domain als op het hoofdkantoor)
Een Microsoft windows NT4 SBS server met exchange geconfigt.
internetverbinding: ADSL lijn 2048/512
filialen zijn gekoppelt dmv een VPN over het internet
Nu wil ik die NT4 SBS met exchange (die ook alleen maar dienst doet als exchange server eigenlijk formateren en windows 2000 server installeren als member server onder het windows 2000 AD domain. Vervolgens exchange 2000 installeren in het win2k domain.
Nu is mijn zorg, HOE krijg ik de bestaande mailboxen van de 5.5 naar win2k ge-importeerd.
Ik kan:
1. op elke client een export doen naar een *.pst bestand doen.
Maar dit is een hele rompslom
2. een tooltje gebruiken. Volgens mij is exmerge.exe hier geschikt voor, maar wat ik begrijp (correct me if i'm wrong) is dat geen freeware, maar hoort het bij 1 of andere resource kit welke ik NIET in m'n bezit heb, zie qoute van MS site:
Kunnen jullie mij advies,tips,workarounds geven?The Microsoft Exchange Mailbox Merge Program (Exmerge.exe) enables an Exchange Server administrator to extract data from mailboxes on an Exchange Server computer and then merge this data into the same mailboxes on another computer that is running Exchange Server. The Exchange Server 4.0, 5.0, and 5.5 version of this program is included in the Microsoft BackOffice Resource Kit, Second Edition. The Exchange 2000 Server version of Exmerge is included on the Exchange 2000 Server CD in the Support\Utils\I386\Exmerge folder.
Alvast bedankt voor de moeite