Toon posts:

[WINXP] Domain probleem.. winxp machine verliest connectie..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn windowsxp machine. Deze machine logt in op mijn domein. Dit domein draait op een windows 200 server pro machine. Aan die server , is een linux server gekoppeld, die als internet gateway functioneerd en als file server(samba)

Nu gebeurt er het volgende. Als ik met mijn windows xp machine inlog op het domein, dan duurt het op de eerste plaats bijna 4 minuten voordat ik ben ingelogd, en op de tweede plaats, valt na meestal een uurtje de verbinding met mijn samba fileserver weg op de linuxserver. Ik kan dan niet meer op de linuxserver komen, windows weigert mijn account toe te laten.Ik kan overigens wel met een andere account op de linuxserver komen, want windows geeft zon inlogschermpje, waar ik een user en pass kan invoeren.

Overigens blijft internet gewoon aan, en kan ik ook gewoon op de w2k server komen...

de enige manier om weer op de server te komen , is uitloggen en opnieuw inloggen.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

alvast bedankt

gr

Maurice

Verwijderd

eventlog meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
jawel die is er :

fout : kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet krijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgesloten.

waarschuwing : Windows heeft vastgesteld dat offline caching is ingeschakeldvoor de share met zwervendeprofielen. blablavbla het dient uitgeschakeld te worden.

owhkee

en waar doe ik dat ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:26:
fout : kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet krijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgesloten.
DNS goed instellen
waarschuwing : Windows heeft vastgesteld dat offline caching is ingeschakeldvoor de share met zwervendeprofielen. blablavbla het dient uitgeschakeld te worden.
In de share properties.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je ?
op de server? en dan op de share?
en op welke server? de linux doos ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 17:23:
op de server? en dan op de share?
De share van de roaming profiles, waar de foutmelding over gaat. Geen idee waar jij die neerzet.
en op welke server? de linux doos ?
Dit gaat over de shares neem ik aan? Zo ja, zie boven.

Indien over DNS, AD heeft DNS nodig om goed te functioneren. Als deze niet juist geinstalleerd staat krijg je dit soort problemen.
Edit: DNS Server op de Windows 2000 machine dus.

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 08-08-2003 17:28 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

BlackD heeft het over de shares waar je roaming user profiles staan.

En dat je samba server vreemd gedrag vertoont vind ik niet vreemd; samba is niet 100% compatibel, daar doet MS ze best voor, en het onvoorspelbare gedrag wat jij omschrijft is precies wat er gebeurt.

Ik denk niet dat er iets aan te doen is.
Pagina: 1