[PHP|SQL] MySQL naar Oracle transformatie

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik en een vriend hebben een database wrapper geschreven die MySQL queries omzet naar Oracle queries.
Er zijn best veel verschillen die worden verholpen door bepaalde constructies om te bouwen.
Naar ons weten kan ie alle normale SELECT, INSERT, DELETE enzo queries aan. Niet de bijzondere aparte queries.
Transformaties (van makkelijk naar moeilijk):
' -> ''
FROM table -> FROM database.table
JOIN -> (+)
LIMIT -> ingewikkelde constructie en simulatie

Zie de source hier

Dezefde wrapper, alleen dan voor MySQL hebben we ook, maar die is onwijs simpel zelf te maken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Macros op 08-08-2003 15:57 ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Uhm, ja mooi.
Bedankt voor de mededeling? :?

https://fgheysels.github.io/

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik had een heel verhaal geschreven over waarom en wat en hoe, en had de code eronder gepost, alleen het bericht was te lang en ik moest overnieuw beginnen.
Maar dit is dus voor alle sukkels die ineens met Oracle moeten werken en hun oude code willen porten.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Liefuh usurt,

't Is heel mooi en prachtig, maar als je er op- of aanmerkingen op wilt hebben is het beter te vragen waar je precies commentaar op wilt. Als 't goed werkt zullen de meeste zeggen: leuk, en nu? ;)

En anders kun je je code op http://www.codebase.nl kwijt, daar hoort 't beter thuis :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik neem aan dat CodeBase door wat GoTters is gecode? Want ik kan nu niet aanmelden daar en ik heb geen account daar. Dus posten jullie het maar daarzo.
Laat dit topic maar lekker zakken, zodat in de verre toekomst een coder kan searchen in got naar oracle en mysql om dit proggie te vinden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Macros schreef op 08 August 2003 @ 16:13:
Ik neem aan dat CodeBase door wat GoTters is gecode? Want ik kan nu niet aanmelden daar en ik heb geen account daar. Dus posten jullie het maar daarzo.
CodeBase staat los van Got. Je kan daar dus zelf een account maken en dit posten.
Dit gaan we niet voor jou doen hoor...
Laat dit topic maar lekker zakken, zodat in de verre toekomst een coder kan searchen in got naar oracle en mysql om dit proggie te vinden.
Ok dan maar...

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.