Toon posts:

Oude Videoband naar DVD of CD

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het zoeken op dit forum en op het net maar een goed antwoord op mijn vraag kan ik niet vinden, het probleem is het volgende.

Ik heb een videoband van een concert, nu wil ik van deze band een cd of dvd maken. Het lukt me wel om een .avi bestand op mijn computer te krijgen maar hoe kan ik dan het beste de kwaliteit van die band (vooral het geluid) verbeteren om er een fatsoenlijke dvd of video cd van te maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beter krijgen dan de bron lukt je sowieso niet. En als je een .avi hebt is het maken van een vcd of dvd zeer eenvoudig.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch wel het geluid bewerken?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou de audio stream even van de avi kunnen scheiden, in GoldWave en paar filters erop loslaten (noise reduction bv.) en weer samenvoegen bij de avi. En dan naar VCD/DVD omzetten...

They made me do it.

• Tiny
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

heb je tijd? want dat gaat het zeker kosten.

Neem een pakket als bijvoorbeeld premiere, en ga daar wat mee aan de haal met filters en dingen als kleur optimaliseren, contrasten etc.

Helemaal top zul je het niet krijgen, kijk alleen al naar het resolutie verschil.... maar dit is wat ik je kan aanraden.

Wellicht dat er echt specifieke proggie hiervoor zijn.... dan zul je dat hier wel krijgen te lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Adobe premiere bedoel je?

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 20:35
Wat versta je onder verbeteren? wat er niet is kan je ook niet restaureren. Je zou wat ruis en gebrom weg kunnen halen, maar allebij hebben ook het gevolg dat je delen van het oorspronkelijke signaal weg gooit. Met name ruis filtering is nogal nadelig voor je hoge tonen.
Hoe slecht is het geluid eigenlijk? VHS heeft behoorlijk goede geluidskwaliteit.

Wat je kan doen is het capturen van de videoband, dan het geluid er vanaf splitsen, dat bewerken en daarna weer koppelen aan het beeld.

't is wat je ook doet veel werk. Het beste kan je gewoon caputeren en er een SVCD of DVD van maken.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Tiny
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

yep

Verwijderd

Topicstarter
Het is een opname van een concert gemaakt van halverwege de zaal, dus publiek is duidelijker dan de band (iets overdreven).

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ga nou eens eerst op google zoeken of in de andere forums.
Met www.virtualdub.org splits je de sound van de avi, vervolgens bewerk je het met cooleditpro, of wat voor programma je ook wilt en daarna merge je de boel naar een mpg(2), en burn je de handel op 1 of 2 cd's.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga kijken

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep het devies hier is: Eerst zelf proberen en als je tegen problemen aanloopt of echt specifieke zaken hebt waar je niet uitkomt, vraag om advies en geef dan duidelijk aan wat je geprobeerd hebt! :). Algeneem "hoe neem ik op op de pc" is al heel vaak uitgelegd en staat derhalve dan ook in de FAQ en op sites zoals vcdhelp.com :).

Op www.doom9.org staan in elk geval uitgebreide goede videocapture guides, veelgebruikt iw virtualdub voor het opnemen, daarmee moet je een heel eind komen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.