Toon posts:

[KPN]nu ook i-mode via prepay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de site van kpn en hi dat je tegenwoordig ook kan i-moden via prepay, op zich ideaal, ik vond 1 van de nadelen van i-mode dat je toch altyd een relatief duur abbo hebt, alleen schrok ik even van de MB prijs waar hi mee adverteert. 25 euro voor 1MB ! Is dat niet een beetje duur, of lees ik het verkeerd? [ik betaal 1,50 euro per MB bij o2] http://www.hi.nl/hishop/kies_imode_prepay.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 14:18 ]

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 14:17:
alleen schrok ik even van de MB prijs waar hi mee adverteert. 25 euro voor 1MB !
Let op: tot en met 31 augustus 2003 is de prijs per Mb verlaagd van € 25,00 naar € 12,50*

Verwijderd

nog veels te duur

Verwijderd

Topicstarter
MVC schreef op 08 August 2003 @ 15:43:
[...]

Let op: tot en met 31 augustus 2003 is de prijs per Mb verlaagd van € 25,00 naar € 12,50*
inderdaad dat had ik ook gezien, maar dat is maar een kortlopende aanbieding

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb zelf KPN Prepay en hoorde dat je tegenwoordig dus ook I-Mode prepay kon doen en dacht "nou, lijkt me misschien nog wel wat". In elk geval ben ik weer genezen en blijf ik voorlopig door-gebeld-worden met mijn Nokia 3330. :)

KPN, gefeliciteerd met het afschrikken van een potentiele klant!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

prepaid GPRS diensten ijn altijd zo duur, via T-Mobile kan je ook GPRS via prepay activeren, weet niet meer wat de kosten daarvan waren, maar ik weet wel dat ik meteen dacht "of je ff de kolere krijgt" :P

Doen ze denk ik ook wel expres, omdat ze natuurlijk liever hebben dat je een duur abo afsluit :P

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Nou ik heb gratis KPN prepaid gekregen met beltegoed en nu ook nog eens gratis I-mode. KPN bedankt!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

KPN is helaas erb duur met GPRS, en daarmee dus ook met i-mode... Het product op zich heeft zijn charme wel, maar de (onrealistisch) hoge tarieven die ze ervoor vragen maken het juist weer erg onaantrekkelijk... Let wel, ook als je _wel_ een abonnement hebt, maar er weinig gebruik van maakt en zodoende de "5€/mnd" bundel (krijg je maar 250KB voor) neemt, betaal je daarbuiten 20€/MB, en dus is dat prepay i-mode niets eens zo duur in vergelijking... Zouden ze het goedkoper maken zou niemand meer een i-mode abonnement nemen omdat prepay goedkoper zou zijn... Maar inderdaad, KPN wil eind 2003 iets van een miljoen klanten op i-mode hebben, en ik verwacht dat ze dat _alleen_ kunnen halen door de prijzen iig te halveren...

• budi
MTT schreef op 10 August 2003 @ 16:13:
Nou ik heb gratis KPN prepaid gekregen met beltegoed en nu ook nog eens gratis I-mode. KPN bedankt!
Misschien wil je met ons delen hoe je hier aan bent gekomen? Heb je een prijs gewonnen, heb je nu een KPN prepay en blijkt je toevallig een extra tegoed te hebben gekregen, of heb je een sim-kaart-boom in je achtertuin staan?

Het valt me trouwens op dat ondanks de behoorlijk hoge prijs per MB ze toch best veel reclame maken op de radio voor prepay I-mode.

Overigens is I-mode in het buitenland voor abonnees beperkt mogelijk, het hangt af van de provider die je krijgt, maar voor prepay is het (nog) niet mogelijk. Ik ben wel benieuwd hoeveel het per mb in het buitenland kost als het wel zou kunnen. Als het in Nederland al 25 euro kost per MB, misschien ben je wel 100 euro kwijt in Frankrijk. Lijkt me best 'stoer'. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Kippenijzer

Kippenijzer

Met een abo ben je in het buitenland op het moment (uiteindelijke tarieven zijn nog niet bekend, op het moment zijn het een soort tijdelijke introductie tarieven) afhankelijk van de operator hetzij 20 hetzij 25 euro/mb in het buitenland... Dit is met elke i-mode abo zo (of je nou 250kb of 5Mb bundel hebt)... Met een "normaal" gprs abo verschillen de tarieven wel, en kan het afnemen tot iets van 10€/mb bij een 25mb abo zo uit mijn hoofd...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
25 euro voor 1 mb? Niet normaal man! Kan me niet voorstellen dat de kostprijs zo hoog is.

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

budi> Nogal eenvoudig die kaart had ik al en KPN heeft er gratis beltegoed, waarschijnlijk een actie ofzo, op gezet en €10 imode tegoed krijg je ook gratis. Daar kun je wel een aantal emails voor sturen/ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door MTT op 10-08-2003 18:41 ]

Verwijderd

Kwam de dag na de advertentie (vorige week wo) bij de primafoon in Maastricht, vertellen ze mij dat er problemen mee waren en dat de introductie was uitgesteld!

Verwijderd

Hoe werkt het dan met de abonnementen op content partners via KPN Prepaid i-mode? Want die abonnementen lopen oneindig door. Dan gaat het beltegoed wel snel op, niet?

• budi
Ik heb begrepen dat je elke maand een soort van 'virtuele kaart' moet kopen voor een abonnement op betaalde content.

Problemen bij de introduktie: lijkt me duidelijk wat de oorzaak is: te hoge prijs, niemand koopt het. Wel leuk die reclame trouwens dat ze daar niet de prijs per MB vertellen (ook logisch, anders kun je net zo goed geen reclame uitzenden), maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zo'n ding neemt. Misschien nog wel neemt, maar in elk geval nooit i-mode opwaardeert. 25 euro, dat zijn gewoon 55 guldens! Mijn moeder heeft ook i-mode, maar dan een abonnement, maar als je ziet wat je met het opvragen van een paar sites al aan verbruik hebt, is echt niet normaal. Een MB heb je zo vol.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit gaat echt niet aanslaan, Imode op prepaid. Zo behuilelijk (niet belachelijk) duur. I-mode sites kan je soms gewoon op internet bekijken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

budi schreef op 11 August 2003 @ 19:23:
Mijn moeder heeft ook i-mode, maar dan een abonnement, maar als je ziet wat je met het opvragen van een paar sites al aan verbruik hebt, is echt niet normaal. Een MB heb je zo vol.
In mijn eigen i-mode dagen vond ik het nog wel meevallen, het uitschakelen van de afbeeldingen scheelt echt een hele hoop. Maar goed, ik gebruikte eigenlijk alleen de telefoongids en 9292OV. Die mis ik nu wel...

Verwijderd

Topicstarter
komen nu wel met de nec23 in prepaid uitvoering voor 199,- euro, op zich wel een mooi toestel voor dat geld, dan maar niet imoden...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:47
budi schreef op 10 August 2003 @ 17:54:
[...]
Overigens is I-mode in het buitenland voor abonnees beperkt mogelijk, het hangt af van de provider die je krijgt, maar voor prepay is het (nog) niet mogelijk. Ik ben wel benieuwd hoeveel het per mb in het buitenland kost als het wel zou kunnen. Als het in Nederland al 25 euro kost per MB, misschien ben je wel 100 euro kwijt in Frankrijk. Lijkt me best 'stoer'. :)
Mijn broer had in Turkije geInternet, voor elke keer dat er een serie van pakketjes gestuurd werd, moest hij € 1.65 euro betalen..

Soms betaalde hij dus voor 5 Kb € 1.65 (excl BTW), Hij had in totaal net iets meer dan 1MB gedownload en was meer dan € 150,- kwijt voor een paar keer zijn mail ophalen en het nieuws lezen.

Met andere woorden, pas dus vreselijk op met GPRS in het buitenland, het kan verschikkelijk duur zijn :/

• budi
Tsjonge, dus dan zou je eigenlijk een soort van 'optie' moeten hebben dat je i-mode (of gprs) hard uitschakelt als je in het buitenland bent? Een eenvoudig maitje is al 3 kb, dus daar betaal je dan pak-em beet 1,5 euro voor (inclusief BTW). Dan kun je beter een sms-je sturen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

i-mode in het buitenland wordt (net als GPRS zelf overigens) afgerekend per 75kb. Als jij naar het buitenland gaat doe je er verstandig aan om de instelling "automatisch mail ophalen" te deactiveren, want dat kan het erg prijzig maken als je veel mail krijgt (elke keer dat er mail word opgehaald, meestal <10kb dus, kost je 75kb).
Wat de opmerking over turkije betreft, alles mooi en aardig, maar die prijzen die je noemt kloppen niet echt... Sowiezo doet i-mode zelf het pas sinds 1-7 (dat je ervoor moet betalen) in het buitenland en kost 20 of 25 euro/mb afhankelijk van de aanbieder. Da's dus ongeveer 1,50... Damn, owkee, ik neem het terug... Inderdaad betaal je voor iedere gestarte sessie zo'n 1,60€. Da's best VEEL. Had zelf gelukkig maar 15euro in Italie, omdat ik na een dag plezierig i-moden toch maar een gebeld heb of het nou inmiddels geld kostte... Direct gestopt na te horen dat dat idd zo was....

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 12:39
Ik heb hem een week geleden gehaald en ik ben er erg over te spreken,
je i-mode tegoed gaat niet zo snel op als je het slim aanpakt (links naar plaatjes direct invoeren in plaats van het hele i-mode netwerk afbrowsen).
Je kan ook wel merken dat het nog in een opstartfase zit, want mn i-mode tegoed heeft 2 dagen "vast"gestaan zodat ik gratis kon i-moden, en nu is het zelfs zo dat elke keer dat ik mn i-mode tegoed opvraag er een beetje bij is gekomen :D

nou ja, ik ben er iig tevreden mee, ik koop nog een mbtje erbij voor de 31e en dan zie ik wel hoe lang ik er mee doe, daarna gebruik ik heb gewoon alleen om te bellen en sms-en, want waar krijg je nou tegenwoordig nog een toestel met kleurenbeeldscherm en polyfone beltonen voor 100 euro :D

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:33

netblade

Sunrise

t-mobile prepaid gprs per mb 15 euro scheelt toch weer 10 euro maar het is en blijft duur

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1