OokADSL: pas op!

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41
Hallo allemaal,

Samen met een paar vrijwilligers voer ik actie om ADSL in mijn woonplaats te krijgen. We hebben gekozen voor de actie "Ook ADSL" van Planet en Het Net (www.ookadsl.nl). mensen schrijven zich in voor een abonnement bij 1 van de 2 providers en zo tellen ze mee voor de 325 aanmeldingen die nodig zijn.

MAAR:

in de voorwaarden staat dit:

"Een inschrijving voor 'ookadsl.nl' geldt als een daadwerkelijke aanvraag voor een ADSL-abonnement van Planet Internet of Het Net, welk abonnement ingaat op het moment dat uw regio geschikt is voor ADSL. De algemene voorwaarden van Planet Internet of Het Net zijn van toepassing op de inschrijving en het abonnement;"

mijn vraag is, stel we besluiten de actie met Planet stop te zetten en verder gaan met bijvoorbeeld BBned (die sowieso een veel beter product heeft), wat zijn dan de consequenties voor de mensen die zich aangemeld hebben, als bedrijf mag je zo je klanten toch niet vasthouden? welke stappen mag Planet nemen en welke rechten heeft iemand die zich heeft aangemeld op ookadsl.nl?

[ Voor 7% gewijzigd door f1r3b4ll op 08-08-2003 14:22 ]

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

geen. Je hebt een koop over afstand dus je hebt tot 8 dagen na levering om het kostenloos op te zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• f1r3b4ll
ja, maar dan heb je het abonnementsgeld + aansluitkosten + modem al betaald toch? zo wil ik mijn klanten niet behandelen eerlijk gezegd!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

Reptile209

- gers -

Maar dat zit 'm dus ook in de voorwaarden die KPN stelt: als er 325 gegarandeerde abonnees in een regio zitten, zorgen zij voor een ADSL-centrale. Eerder niet. En als BBNed die garantie + moeite niet wil nemen, is het met Planet graag of niet ben ik bang... ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik wil het volgende ff kwijt:

Stel je bent provider en je start zo`n actie op als ookadsl. dan wil je toch ook graag dat je klanten bij jouw komen.

dankzij deze actie hebben we eindelijk hier ook adsl en anders had het nog wel een paar jaar geduurdt met alle gevolgen van dien (lees hoge telefoonkosten, langzaam en dergelijke)

Dus ik vindt het niet vreemd dat planet en het net zoiets in hun algemene voorwaarden zetten.

Maar dan nog moet je nadat je hebt opgeven bij ookadsl, je bij een provider opgeven.

En ik heb nu planet en bevalt prima hoor

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zou een bedrijf klanten niet op voorhand mogen binden? De klant gaat er tevens vrolijk mee akkoord.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
Wees btw blij dat er zo'n actie IS. Ik snap het wle vanuit de kpn want als ze straks de hele centrale hebben gereedgemaakt dan gaat iedereen weg en dan zijn er van de 300 nog maar 25 over.. en ja dan is het niet rendabel.

Wij hebben hier ook aan deze actie meegedaan maar ik heb toch via Tiscali adsl :)

Strava | AP | IP | AW

• f1r3b4ll
resume: als ik de actie met Planet stopzet en met BBned verder ga, bestaat er een kans dat ik gedonder krijg met Planet?

Verwijderd

sp_strikwerda schreef op 08 August 2003 @ 16:09:
resume: als ik de actie met Planet stopzet en met BBned verder ga, bestaat er een kans dat ik gedonder krijg met Planet?
Als planet al geld of moeite erin heeft geinvesteerd...wat denk je dan zelf???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik vraag het me toch af. Ten eerste is en blijft het koop op afstand, ten tweede: Hoe lang mogen ze jou aan het lijntje houden? En mag je het contract verbreken, voordat er adsl kom, omdat er bijvoorbeeld kabel beschikbaar is, en adsl nog wel een jaar op zich laat wachten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• f1r3b4ll
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:21:
[...]

Als planet al geld of moeite erin heeft geinvesteerd...wat denk je dan zelf???
je hebt idd gelijk, maar er is vast wel een schikking te treffen.

echt laffe reclame dat "ookadsl", heb er spijt van dat ik er mee ben begonnen. maar aan de kant van planet is het natuurlijk wel heel slim wat ze doen

Verwijderd

JvS schreef op 08 August 2003 @ 16:23:
ik vraag het me toch af. Ten eerste is en blijft het koop op afstand, ten tweede: Hoe lang mogen ze jou aan het lijntje houden? En mag je het contract verbreken, voordat er adsl kom, omdat er bijvoorbeeld kabel beschikbaar is, en adsl nog wel een jaar op zich laat wachten?
Meestal kondigt de kabelboer dat ook wel aan..

Verwijderd

sp_strikwerda schreef op 08 August 2003 @ 20:04:
[...]

je hebt idd gelijk, maar er is vast wel een schikking te treffen.

echt laffe reclame dat "ookadsl", heb er spijt van dat ik er mee ben begonnen. maar aan de kant van planet is het natuurlijk wel heel slim wat ze doen
noem eens een provider die zoiets doet dan voor de kleinere gemeenten......?

ik vindt deze aktie _/-\o_

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:32:
[...]

noem eens een provider die zoiets doet dan voor de kleinere gemeenten......?

ik vindt deze aktie _/-\o_
BBNed heeft ook mogelijkheden voor adsl in kleinere plaatsen: het publiek-privaat.

Dit is echter een stuk lastiger te realiseren, gemeente en/of lokale bedrijven moeten hieraan bijdragen (financieel)

De ookadsl actie is idd prima, zo heb je tenminste nog IETS, en is het voor KPN ook rendabel om de zooi dsl-ready te maken.

Ik vind alleen de keuze van de providers niet echt ideaal: Search eens op GoT naar Planet. (en dan met name opzeggen bijvoorbeeld). Als je ziet hoevaak ze de lijn vasthouden bij migraties naar bbned, en hoeveel dingen er mis gaan daar......

maar ja, Planet/HetNet en KPN hebben allemaal links onderling, de ene is eigendom van de andere, of weet-ik-veel-hoe-het-zat.

(persoonlijk liever XS4All, of gewoon de vrije keuze voor MXStream provider x, ipv gebonden zijn)

Verwijderd

ik denk dat er niet veel gemeenten 75.000 gulden hebben klaar liggen voor breedband.

bron: http://www.bbned.nl/publiekprivaat/Publiekprivaat1.pdf

hoofdstuk: investeringen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:56:
ik denk dat er niet veel gemeenten 75.000 gulden hebben klaar liggen voor breedband.

Onthoud dat vooral in deze tijden van bezuinigingen, andere dingen als onderwijs, zorg, veiligheid etc belangerijk ook in de gemeente is. En ik vraag me af hoeveel gekken er zijn voor 8192/512 Kbit abbo voor 99 euro per maand, er zijn misschien handvol mensen maar dan houd het wel op, als je kijkt in de doorsnee gemeente :+.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
nee ddat denk ik ook niet, en zeker niet kleine gemeenten. Die adsl actie is niks mis mee als je het mij vraag. Als je een product krijgt wat gewoon ondeugdelijk is kun je aanspraak maken op het conract en zeggen dat je niet krijgt waar je voor betalad hebt ook al heb je aan die actie meegedaan.

(je zit er 1 jaar aanvast maar ja dat is ook als je een normale aanbieder zou pakken dus op het probleem na dat je niet kunt kiezen zie ik geen probs.. wees blij dat het uberhaupt kan.. ik had ook liever bbnet ofzo gehad maar dat kan helaas niet hier)

Strava | AP | IP | AW

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:58
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:56:

Dan hou je een inzamelingsactie, of handtekeningen actie, gaan ze heus wel overstag, geld zat. :)

Hier een lieve gemeente, :>

Verwijderd

DjGeRo schreef op 09 August 2003 @ 00:39:
[...]

Dan hou je een inzamelingsactie, of handtekeningen actie, gaan ze heus wel overstag, geld zat. :)

Hier een lieve gemeente, :>
Jij hebt makkelijk praten : jij hebt al jaren adsl.....

jij weet het niet hoe erg het is om met hoogstens isdn te inetten..........

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 00:46:
[...]

Jij hebt makkelijk praten : jij hebt al jaren adsl.....

jij weet het niet hoe erg het is om met hoogstens isdn te inetten..........
Hij heeft wel gelijk.
Ik wou ook een soort actie beginnen in mijn gemeente, en ben toen begonnen met een brief/e-mail sturen naar de gemeente. Daar hebben zij toen over vergaderd en uiteindelijk hebben zij nee gezegd. Maar een tijdje later kwam kpn ineens met een uitrol en werd de centrale toch maar snel meegepikt. Als je het mij vraagt heeft mijn e-mail toch wel duidelijk invloed gehad, want andere kleine dorpen met evenveel aansluitingen hadden geen adsl toen. Ik denk niet dat het alleen KPN is die beslist of een centrale wordt omgebouwd of niet... de gemeente zal er vast wel een beetje aan meer werken, maar vaak niet voor 75000 euro nee :)

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Ik vind dit heel raar, aangezien ze je dan eigenlijk over 10 jaar nog een brief kunnen sturen "Gefeliciteerd, ADSL is vanaf [datum] beschikbaar op uw adres, u wordt z.s.m. door uw ISP geinformeerd over uw aanvraag en inloggevens" o.i.d.

Terwijl je dan al lang lekker op glasvezel of zo zit.
Ik denk dat het enigste is nu aan KPN laten weten dat je er toch vanaf ziet. En als dat niet mogelijk is is denk ik de enigste optie BBned, BaByXL of Versatel op de lijn te laten komen. Zodat KPN er niet meer op kan. Vereiste is dan wel dat dat in jou regio beschikbaar is... :?
Pagina: 1