Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Slotje wat mij betreft....
Spoooky mag wel eens beter uit zijn doppen kijken en niet meteen de conclusie trekken dat een PHP script altijd en overal werkt
[ Voor 42% gewijzigd door Spoooky op 08-08-2003 14:13 ]
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
idd, maar dan werkt die PHPSysInfo iig nog niet. Wordt gewoon zoeken voor alternatief.Spoooky schreef op 08 August 2003 @ 14:03:
Je hebt net toch al een antwoord op je vraag gekregen? Gewoon PHP installeren....
Slotje wat mij betreft....
(ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd onder Win32 (Win2kAS), werkte niet)
phpSysInfo 2.1 - http://phpsysinfo.sourceforge.net/
Copyright (c), 1999-2002, Uriah Welcome (precision@users.sf.net)
Copyright (c), 1999-2001, Matthew Snelham (infinite@users.sf.net)
CURRENT TESTED PLATFORMS
------------------------
- Linux 2.2+
- FreeBSD 4.x
- OpenBSD 2.8+
- NetBSD
- Darwin/OSX
If your platform is not here try checking out the mailing list archives or
the message boards on SourceForge. (PS, I don't know how/want to do a Win32
port, but I'll be happy to take a patch)
[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 08-08-2003 14:06 ]
C:\>_
phpSysInfo werkt idd niet:
Notice: Undefined variable: template in C:\Inetpub\wwwroot\stats\index.php on line 56
Error: WINNT is not currently supported
als je een beetje had verdiept in de wat dat php script doet, dan snap je dat dat dus nooit onder windows zal werken. Hij haalt namelijk zijn info uit de proc directory van linux, en goh die is niet aanwezig in windows... (sorry hoor, ben niet zo'n dom antwoord gewent hier op GOT).
Ik wil gewoon weten of er ook zoiets bestaat voor win98 (niet NT, XP of Linux), that's all
en oh ja, hij is net op slot gegaan omdat de heren moderators vonden dat hij op een verkeerde plek stond.. Dus stel ik mijn vraag weer op een plek die in mijn ogen wel klopt, aangezien de heren moderators te lui/laks waren om hem te verplaatsen (zoals bij casemod en hardware wel normaal is).
bij voorbaat sorry voor deze maybe flame
[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 08-08-2003 14:11 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Net geprobeerd, uptime klopt niet helemaal.
ff gekeken, uptime wordt bepaald aan de hand van de file-datetime v/d swapfile.
Hier moet je dus ff wat ander op verzinnen.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 14:34 ]
tnx, dit is wat ik zocht!
No offence taken, zie editdeepbass909 schreef op 08 August 2003 @ 14:10:
@spoooky:
als je een beetje had verdiept in de wat dat php script doet, dan snap je dat dat dus nooit onder windows zal werken. Hij haalt namelijk zijn info uit de proc directory van linux, en goh die is niet aanwezig in windows... (sorry hoor, ben niet zo'n dom antwoord gewent hier op GOT).
Ik wil gewoon weten of er ook zoiets bestaat voor win98 (niet NT, XP of Linux), that's all
en oh ja, hij is net op slot gegaan omdat de heren moderators vonden dat hij op een verkeerde plek stond.. Dus stel ik mijn vraag weer op een plek die in mijn ogen wel klopt, aangezien de heren moderators te lui/laks waren om hem te verplaatsen (zoals bij casemod en hardware wel normaal is).
bij voorbaat sorry voor deze maybe flame
En jij verwacht dat dit helpt.. Ik denk het niet..sorry hoor, ben niet zo'n dom antwoord gewent hier op GOT
[ Voor 14% gewijzigd door Spoooky op 08-08-2003 14:22 ]
ik las het, mijn excuus als ik een beetje fel reageerde... was een beetje pissig op de mods...
@CyberJ
wat ik ermee wil zeggen is, dat mensen eerst moeten lezen voordat ze roepen dat er een slotje op moet. In mijn geval was mijn vraag nog lang niet beantwoord. Ik noemde phpSysInfo alleen als voorbeeld voor wat ik wil, want ik had allang uitgezocht of dat zou kunnen werken.
@deepbass909
Uit je enorme topicstart van 4 regels, kunnen wij dat toch niet ruiken.
Ik ken phpSysinfo ook, en ik gokte dat het ook wel voor Windows zou werken, maar dat doet hij dus niet.
Dat er mensen zijn die om een slotje roepen kan ik helaas niet helpen. Ook zij hebben de FAQ niet gelezen, en goede kans dat er ook een waarschuwing door een mod wordt verstuurd naar die gebruiker (is een mogelijkheid, ik bedoel hier niet mee dat het ook echt gebeurt..)
Feit is dat ook jij je niet aan de regels houd. Je topic in PNS was totaal verkeerd geplaatst. Maar goed, dat zij je vergeven. Er wordt enigzins van je gevraagd dat je de FAQ's van de subfora leest voordat je erin post.
Maar goed, het gaat nu de verkeerde kant op met dit topic.. laten we verder gaan..
Er is zeker geen WMI voor windows 98
alleen, dan heb ik nog een probleempje met de uptime.
iemand een idee voor een file waaraan ik de uptime van kan aflezen.
het script kijkt dus naar de datum stamp van de swapfile.
hmm, ik denk dat ik gewoon maar een batchfile maak die een file aanmaakt (kan dat??) als windows start.
[ Voor 41% gewijzigd door job op 08-08-2003 14:58 ]
Verwijderd
Ja is niet zo'n probleem, gewoon echo naar een filetje.damster schreef op 08 August 2003 @ 14:36:
winsysinfo werkt goed.
alleen, dan heb ik nog een probleempje met de uptime.
iemand een idee voor een file waaraan ik de uptime van kan aflezen.
het script kijkt dus naar de datum stamp van de swapfile.
hmm, ik denk dat ik gewoon maar een batchfile maak die een file aanmaakt (kan dat??) als windows start.
startuptime.bat
1
| echo > c:\uptime.log |
Maar ik zal 's kijken of hier niks anders voor te verzinnen is, onder NT kan je het opvragen namelijk. Maar zitten wat haken en ogen aan.
Oh ja ?deepbass909 schreef op 08 August 2003 @ 14:21:
@spoooky
ik las het, mijn excuus als ik een beetje fel reageerde... was een beetje pissig op de mods...
Kom dan maar even schelden at predator@tweakers.net
Ik kan er wel tegen
Het is jij die om hulp komt vragen en het is jij die ons moet vertellen wat jij zelf al uitgezocht hebt.wat ik ermee wil zeggen is, dat mensen eerst moeten lezen voordat ze roepen dat er een slotje op moet. In mijn geval was mijn vraag nog lang niet beantwoord. Ik noemde phpSysInfo alleen als voorbeeld voor wat ik wil, want ik had allang uitgezocht of dat zou kunnen werken.
Als jij zoals gezegd met een topicstart van 4 regels komt en totaal niet verteld dat je al bepaalde progs zelf gevonden had en getest hebt, dan kunnen wij dat ook niet weten.
Je bent zelf verantwoordelijk om een goeie topicstart te bouwen.
Zie hier hoe je dat doet:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart
en dit is software die weinig met netwerken te maken heeft dus dit hoort in Software Algemeen
NT -> SA
[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 08-08-2003 15:51 ]
2 dingetjes. Ik zeg dat ik iets heb mijn linux bak, en ik zoek iets vergelijkbaars voor win98 (dus ik heb iets, maar dat werkt niet voor windows 98, dus uitzoekwerk is al gedaan). En ik vraag het in Netwerk, omdat het om een netwerkserver gaat, en daar zoek ik een sysinfo app voor. Ik neem aan dat mensen met netwerk ervaring daar sneller een antwoord zullen geven dan bij software algemeen. Gezien de snelle reactie van maui71 had ik gelijk.
In iedergeval, ik heb mijn antwoord, dus mag er nu wat mij, als topic starter, betreft een slotje op. (sorry, horen veel smiley's tussen, maar ik ken niet alle codes, en antwoord via quick replay)
Verwijderd
Ik vroeg mij af of zo'n mooi scriptje ook in ASP(.net) bestaat... of is dit alleen weggelegd voor PHP???
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/041002-1.2.aspxVerwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 20:36:
Heren,
Ik vroeg mij af of zo'n mooi scriptje ook in ASP(.net) bestaat... of is dit alleen weggelegd voor PHP???
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
*dicht*
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dit topic is gesloten.
![]()