Toon posts:

Zwart scherm in windows met AGP-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader had een pc met een onboard videokaart ( SIS 730 ). Dit was echt te traag, dus kocht hij een AGP-kaart ( GeForce 4 Mx 440 ). Windows (XP) was al geinstalleerd met de onboard kaart. Wanneer de AGP-kaart in de pc gestoken wordt, werkt deze perfect in DOS en in windows safe mode / VGA mode. Maar wanneer windows echter normaal wordt opgestart, schakelt het scherm vanzelf uit.

Reeds Geprobeerd:
- Alle drivers van de onboard kaart volledig verwijderd
- In VGA mode opstarten en de drivers van de GeForce 4 Mx geinstalleerd.
- De AGP-kaart op mijn pc getest (werkte perfect)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Heb je al tegen je bios gezegd dat je agp je primary kaart is?
Heb je de onboard kaart uitgeschakeld?

Het kan nl zijn dat Windows je onboard ziet als primary kaart en dus alles daarheen stuurd, dus zie je dan niets.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios zijn er 2 optie's: Onboard AGP of PCI. Ik heb de bijde al geprobeerd, zonder resultaat.

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 16:50
Misschien kan je monitor de huidige instellingen niet aan, aangezien je in safe mode ook een ander beeldinstelling hebt. Probeer eens je instellingen aan te passen, misschien dat het daaraan ligt.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

frapex

got r00t

als je een realtek netwerkkaart hebt kan dat het probleem zijn. Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook gehad. Dit kwam omdat de netwerkkaart de IRQ line zich een beetje teveel toe-eigende, wat dus als resultaat had dat de videokaart zwart beeld gaf.

Als je geen realtek netwerkkaart hebt gaat dit alles natuurlijk niet op

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Videokaarten veranderen kan Windows XP nog wel eens moeilijk over doen (net zoals vele andere grote hardware veranderingen). Mocht nou helemaal niets werken, dan kan je altijd nog proberen om Windows opnieuw te instaleren.

Iets minder drastisch: Start op in veilige modus. Gooi je videokaart drivers uit de hardware lijst. Sluit windows af. Start opnieuw op en als het goed is vind windows dan de nieuwe kaart. (mits de oude on-board kaart is uitgeschakeld)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Liberate te ex inferis schreef op 08 August 2003 @ 16:07:
Misschien kan je monitor de huidige instellingen niet aan, aangezien je in safe mode ook een ander beeldinstelling hebt. Probeer eens je instellingen aan te passen, misschien dat het daaraan ligt.
De max resolutie van de monitor is 1280x1024. Als ik een kaart install, start hij steeds in 800x600. Dit lijkt mij niet echt het probleem te zijn...
frapex schreef op 08 augustus 2003 @ 16:10:
als je een realtek netwerkkaart hebt kan dat het probleem zijn. Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook gehad. Dit kwam omdat de netwerkkaart de IRQ line zich een beetje teveel toe-eigende, wat dus als resultaat had dat de videokaart zwart beeld gaf.

Als je geen realtek netwerkkaart hebt gaat dit alles natuurlijk niet op
Het is een onboard netwerkkaart, en tijdens het opstarten, wanneer er nog wel beeld is, wordt er geen enkel conflict vermeld...
vehpol schreef op 08 August 2003 @ 16:21:
Videokaarten veranderen kan Windows XP nog wel eens moeilijk over doen (net zoals vele andere grote hardware veranderingen). Mocht nou helemaal niets werken, dan kan je altijd nog proberen om Windows opnieuw te instaleren.

Iets minder drastisch: Start op in veilige modus. Gooi je videokaart drivers uit de hardware lijst. Sluit windows af. Start opnieuw op en als het goed is vind windows dan de nieuwe kaart. (mits de oude on-board kaart is uitgeschakeld)
Het laatst vermelde heb ik al gedaan...

En reïnstalleren zou erg lastig zijn, aangezien de pc van mijn vader ook als backup server gebruikt wordt :X...
Pagina: 1