Phusebox schreef op 09 August 2003 @ 15:45:
[...]
blabla... en bla...
goedkoop is niet altijd duurkoop, complete onzin
ik ga ook hier niet moeite doen om jou dit uit te leggen want je wil het vast en zeker toch niet snappen
Helaas heeft ie toch gelijk. Goedkoop is inderdaad duurkoop. Gek toch dat een server plaatsen bij Trueserver of Internet Online zoveel in prijs scheelt hé, of gek dat de ene digicam met dezelfde specs 200 euro kost en van een ander merk 1000 euro.
Of denk je soms dat de duurdere altijd meer winst maakt? Ik kan je verzekeren dat veel duurdere bedrijven een veel lager winstpercentage hebben dan de goedkopere. En als je wilt weten hoe dat komt, dan moet je een willekeurig economieboek er maar op naslaan. Lees dan ook even het hoofdstukje continuiteit. Want daarin lees je ook dat de bedrijven die op basis van prijs concurreren en daardor kunnen bestaan, altijd uitdunnen na verloop van tijd (veel faillisementen dus).
Vaak merk je ook pas waar je voor betaald als er problemen zijn, een webservertje opzetten kan iedereen, pas als er dingen als storingen, hacks zijn, en dingen als kennis, tijd en backups van pas komen merk je pas het verschil.
Maar ik denk om even ontopic te reageren, denk dat je gewoon moet proberen, je merkt vanzelf of het goed is of niet, voor die paar euro kun je toch geen kat in de zak kopen lijkt me.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 10-08-2003 15:09
]