[WC] Inbouw in een Chieftec bigtower

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb dus een uitgebreide watercooling set ingebouwd in een Chieftec Dragon Bigtower.

Mijn criteria waren:
Lagere geluidsproductie van de computer
Goede koeling
Zo min mogelijk aanpassingen aan de kast
Geen extra schakelaars en zo
Vloeistof niveau moet makkelijk te controleren zijn
Alles met 1 slangmaat
Systeem moet makkelijk te vullen zijn

Het blijft meestal een zaak van compromissen (en zo nu en dan teleurstellingen). Maar al met al kwam de volgende shoppinglist eruit:

- Black Ice Extreme radiator
- 2x Black Ice Micro radiator
- Eheim (Innovatek) 1046 12volts pomp
- Aqua-computer Aqua-tube water reservoir met einbaublende en blauw ledje
- Aqua-computer Cuplex rev 1.2 cpu cooler met 10mm aansluitingen
- Aqua-computer Twinplex type1 chipset cooler met 10mm aansluitingen
- Aqua-computer Twinplex ati grafischekaart cooler met 10mm aansluitingen
- Aqua-computer einbaublende voor 120mm fan en voeding
- Tygon slangen en nog wat los spul.

Ik heb dit spul bij drie bedrijven aangeschaft. Helaas was het niet mogelijk alles bij een bedrijf te kopen.

Overzichtsplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCZK01.JPG

Radiators
Als eerste de radiators, zoals al in mijn reactie op de post van Jupiler staat wilde ik koeling hebben na ieder blokje. Dit om te voorkomen dat het ene component het andere opwarmt. Ik weet dat er aardig wat potentieel in de Black Ice Extreme zit, maar ik wil ook voorkomen dat de fan die daar achter zit harder moet gaan draaien om de temp omlaag te krijgen. Dus dan maar meerdere radiators.
Volgende criterium was zo min mogelijk aanpassingen moeten doen aan de kast. Aqua-computers bied een zgn einbaublende aan waarmee je een 120mm fan en de voeding zonder zagen kunt inbouwen. Dat leverd dus de plaatst op voor de Black Ice Extreme (1 klein hoekje van1,5x1,5cm rechts onder de voedingsstekker moet je wel weghalen).

Einbaublende:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCAK02.JPG

De Chieftec heeft achter 2 plaatsten voor 80mm fans. De Black Ice Micro is ongeveer 80x100mm dat past voor een exemplaar. Om de bovenste van de twee in te bouwen moet je wel wat zagen in de kast, want daar zit een stuk van de horizontaal door de kast lopende verstevigings wand voor. Van die wand heb ik een stukje weggedremelt. Vervolgens boor je een 4tal gaten en de twee radiators passen. Toen paste de zijkant niet meer op de kast. Uitdagingen blijf je tegenkomen. De reden dat de zijkant niet meer paste was de greep constructie. Daar heb ik een stuk van weggeschuurd en toen paste het wel.

Tweetal Black Ice Micro's:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCZKM01.JPG

Reservoir
Voor het reservoir heb ik gekozen voor de Aquatube van Aqua-computer. Omdat deze van buiten af is te vullen (maar minder kwetsbaar is dan een reservoir van plexiglasbuis op de achterzijde van de pc). Ze hebben ook een setje waarmee je hem in een dubbele drivebay kunt bouwen (ook met de pomp eraan) maar dan moet je om hem te vullen de computer achter over houden en dat zag ik niet zitten.
Er zit nu ook een blauw ledje in zodat het water peil goed zichtbaar is.
Compromis is wel dat je 5 boutjes moet losdraaien om hem te vullen.

Reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCBK02.JPG

Pomp
Voor de pomp heb ik gekozen voor de Eheim (Innovatek) 1046 12volt. Die is weliswaar wat duurder dan de gewone 1046, maar ik wilde gebruiksgemak net zo min mogelijk aanpassingen. Ik heb lang lopen passen en meten waar en hoe ik de pomp zou plaaten. Het liefst had ik hem onder het tweede HDrekje willen plaatsten, echter dat paste net niet. Ik heb hem toen maar zoals op de pic staat geplaatst. Het verwijderen van het rekje was simpel: 3 potnagels verwijderen. Voor de slang die loopt van het reservoir naar de pomp heb ik een gat gemaakt in de verstevigings tussen wand. De pomp is bevestigd met een rubberbevestigingssetje. Deze mag je niet te vast aandraaien anders sloop je het voetje van je pomp (ja die is nu wat vervormd)

Pomp:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCZKMO01.JPG

De blokjes
Als eerste de CPU, deze leverde geen enkel probleem op: monteren en klaar.
De videokaart. Om het aantal bochten te beperken heb ik de aansluitingen een kwart slag gedraaid. Dat leverde een probleempje op met de bevestiging op de videokaart) schroefje kwam tegen de slangpilaren aan, schroefje omgedraaid probleem opgelost. Een lastiger probleem is dat de tygonslangen iets te dik zijn voor het blokje (de slangpilaren zitten erg dicht bij elkaar) alleen met veel kracht kreeg ik de tweede slang erbij, en die zit niet helemaal over de slangpilaar heen dit is wel zorgelijk (los krijg ik hem trouwens ook niet meer). Ik hoop dat hij niet gaat lekken, ik houd het dus extra in de gaten.
Zoals je kunt zien is de weg van de pomp naar de videokaart erg kort. Nadeel is dat je vibratie kunt voelen in dat stuk slang.
Het chipsetblokje. Drama... Mede vanwege dit blokje heb ik gekozen voor Aqua-systems. Omdat er bij veel nieuwe moederborden geen gaten om de chipset zitten maar metalen oogjes koos ik voor dit blokje. De bevestiging is speciaal voor oogjes (metalen haakje met een veertje). Echter zit op mijn mobo (MSI 875P) het oogje 90 graden gedraaid. Het haakje is niet draaibaar. Mijn eerste poging was om het met hetzelfde veertje te doen waarmee de standaard koellichamen bevestigd zitten op de chipset. Dat lukte wel waar het waterblokje bleef verschuiven.
Ik heb overigens van het originele chipsetkoelblokje dat vierkantje (spacer is een groot woord) afgepeuterd en die op de chipset geplakt.
Ik vreesde dat de core gecrushed zou worden en heb dus een andere constructie bedacht. Ik heb met ijzerdraad een oogje door het oogje gemaakt om het toch maar werken te krijgen. De uit eindes van het metaaldraad heb ik geisoleerd (Groen/geel plastic). Het zit nu vast maar ook hier ben ik niet zo gelukkig mee.

De blokjes:
Afbeeldingslocatie: http://hosted.cryptapix.nl/upload/WCZKM04.JPG

De water volgorde is:
reservoir - > pomp -> videokaart -> Black Ice Micro -> chipset -> Black Ice Micro -> CPU -> Black Ice Xtreme -> reservoir

Post is onder constructie (eerste maal met plaatjes etc, kijken of het me lukt).
Dankzij Cryptapix lukt het nu om de plaatjes te laten zien, hartelijk dank daarvoor !.

[ Voor 116% gewijzigd door Bart-01 op 05-10-2003 12:36 . Reden: Nog steeds onder constructie ]

Do as I say, don't do as I do.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Eerst en vooral: die twee Micro'tjes zijn echt zwaar overbodig. De Extreme kan erg veel warmte verplaatsen, het is echt (een berg) weggegooid geld.
De pomp is nogal duur voor wat hij is. Neem dan liever een Hydor L20/L30 of een gewone Eheim 1046/1048, je betaalt erg veel voor die 12V-mod.

Verder ziet het er wel leuk uit. Het kan ook een stuk goedkoper en toch even goed (autoradiator, blokjes en evt pompjes uit de actie van Tha_Mafkees en ikzelf etc).

Je plaatje doet 't trouwens niet. De URL klopt niet.

• Bart-01
Hmm dat van dat plaatje is balen, heb namelijk nog een aantal plaatjes. De hele setup is inmiddels ingebouwd, en ik wil die ervaring hier delen. Er zitten nml. een paar snacks in/aan die voor anderen nuttig kunnen zijn om die te weten.
De setup is inderdaad niet goedkoop. De micro's heb ik gekocht omdat ik niet een component wilde koelen met het reeds opgewarmde water van een ander component. Tevens wil ik dat de fans die achter de radiators zitten zo min mogelijk geluid maken.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:34
ik zou wel plaatjes willen zien, mischien breng je me wel op ideeen want ik ga binnekort mijn wc opniuew bouwen en mischien kan het wel efficenter dan ik d8 :p

kan je de plaatjes niet ergens anders uploade ofzow eventueel?

• Bart-01
cryptapix schreef op 08 August 2003 @ 13:51:
ik zou wel plaatjes willen zien, mischien breng je me wel op ideeen want ik ga binnekort mijn wc opniuew bouwen en mischien kan het wel efficenter dan ik d8 :p

kan je de plaatjes niet ergens anders uploade ofzow eventueel?
Zou ik graag doen. Heb ze nu staan op de ruimte van mijn (mogelijke) homepage. Maar kennelijk werkt dat niet. Ik heb een aantal plaatjes zodat je een redelijk beeld krijgt hoe je het, zonder al te veel aanpassingen, in een chieftec kunt krijgen.

• cryptapix
je kan ze eventueel wel ff op mijn server zetten
http://hosted.cryptapix.nl ligt eraan hoe groot de pics zijn :)

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Bart-01 schreef op 08 August 2003 @ 13:46:
De micro's heb ik gekocht omdat ik niet een component wilde koelen met het reeds opgewarmde water van een ander component.
Je had jezelf beter eerst wat ingelezen, dan had je namelijk geweten dat het water nog niet eens 0.1°C opwarmt wanneer het langs een CPU gaat. Maakt dus echt niets uit.
Bart-01 schreef op 08 August 2003 @ 13:46:
Tevens wil ik dat de fans die achter de radiators zitten zo min mogelijk geluid maken.
Met twee extra radiators (en dus fans) zul je net méér geluid hebben 8)7

• Bart-01
cryptapix schreef op 08 augustus 2003 @ 13:59:
je kan ze eventueel wel ff op mijn server zetten
http://hosted.cryptapix.nl ligt eraan hoe groot de pics zijn :)
Dank dank, totaal zijn het 18 plaatjes (weet nog niet welke ik ga gebruiken). Totale omvang is 1,04MB (60KB per plaatje van een brakke camera :) ).

• cryptapix
Bart-01 schreef op 08 August 2003 @ 14:15:
[...]
Dank dank, totaal zijn het 18 plaatjes (weet nog niet welke ik ga gebruiken). Totale omvang is 1,04MB (60KB per plaatje van een brakke camera :) ).
is niet zon prob ;) ging meer om groote van elk plaatje ivm max wat ik erop heb staan

nice setup, alleen vind ik die 2 micro rads beetje overdreven maarja als je het geld ervoor hebt zie ik het prob weer niet verder :)
ik zag dat je tygon slang hebt gebruikt, lekkere bochten :) ik had zelf topic geopend voor verschil tussen siliconen en tygon, maar het word dus tygon hehe..

verder heb je het eigenlijk hetzelfde ingedeeld als ik in 1ste instantie had, ik heb alleen mn BI Extreme boven mn voeding tegen de zijkant aan gemonteerd, en ik heb de 2 hdd rekjes er nog gewoon inzitten..

ik ben van plan om zonder reservoir te gaan doen, vullen is mischien iets moeilijker maar dat hoef je toch niet zovaak te doen :)

nice wc verder

• Bart-01
cryptapix schreef op 08 augustus 2003 @ 14:34:
[...]

is niet zon prob ;) ging meer om groote van elk plaatje ivm max wat ik erop heb staan

nice setup, alleen vind ik die 2 micro rads beetje overdreven maarja als je het geld ervoor hebt zie ik het prob weer niet verder :)
ik zag dat je tygon slang hebt gebruikt, lekkere bochten :) ik had zelf topic geopend voor verschil tussen siliconen en tygon, maar het word dus tygon hehe..

nice wc verder
Thanx, op die tygon post had ik al gereageerd. Ben erg tevreden over die slangen.

Verwijderd

offtopic:
even een offtopic vraag.. Dat resevoir van aqua-computer, wat zijn de afmetingen van die bovenplaat die je bevestigt aan je kast?? ik kan het op de site niet vinden..

Mooie mod, maar heb je nu niet last van al die fans die dicht op de radiatoren zitten?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00

Epsilon

Ook is het feit dat het reservoir van alu is, niet zo'n goed plan.

Leuk gedaan, zal vast wel werken, maar stil is anders.

Overigens ga ik ook voor een dual rad oplossing. Alleen een airplex 120 (vergelijkbaar met BI extreme, alleen de helft van de prijs) en een airplex 240 (vergelijkbaar met BI extreme 2).

Dit doe ik echter omdat ik ook een stilte optie wil (met baybus). Dus dat ik maar 1 fan hoef te laten draaien.

Zeker met het oog op de toekomst (peltier) wil ik wat capaciteit over hebben.

Heb nog wel een kachelradiator liggen (helemaal schoon, en gespoten). Die paste niet fatsoenlijk. Maybe voor mn athlon 1200 dan maar :x

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 11:42
ziet er zeer goed uit :) , bevalt alles verder ook goed of?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 15:05
Ik vind het wel een leuke setup en met meerdere rads kan je gewoon al je fan's op 5 volt zetten dunkt me. Zo heb je in ieder geval heel veel stilte :P en goede koeling.

• Bart-01
roodhoedje schreef op 08 augustus 2003 @ 20:37:
Ik vind het wel een leuke setup en met meerdere rads kan je gewoon al je fan's op 5 volt zetten dunkt me. Zo heb je in ieder geval heel veel stilte :P en goede koeling.
Klopt, de 80mm fans zijn Delta AUB0812M's die zijn normaal redelijk stil. Ik laat ze nu op 10volt lopen. De 120mm is een Papst 4412F/2GL erg stil, loopt op 12volt maar z'n luchtopbrengst is wel erg laag.

Wat nu het meest hoorbaar is, is de fan van de voeding (HEC 300watt voeding, staan bekend om hun lage geluidsproductie). en de IBM 180GXP 120GB harddisk. Ik heb een Zalmate fancontroler voor de voedingsfan gezet, dus die maakt nu nog minder geluid.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 21:52

Chop2000

Vroem

heel eerlijk, zit der nog temp verschil in als je de fans op de black ice micro's uitzet?

niks

• Bart-01
Chop2000 schreef op 08 August 2003 @ 22:09:
heel eerlijk, zit der nog temp verschil in als je de fans op de black ice micro's uitzet?
Nog niet geprobeerd eigenlijk, maar dat zal ik eens uitproberen. Heb op ieder koelblok een sensor van een digidoc zitten, wil alleen ook nog sensoren aan de radiators bevestigen.
Idle zijn de koelblokken ca 3 graden warmer dan de buitenlucht.
Zal over een 20 min nog eens kijken.

Nu 20 min later is de temp van de blokjes ca 3 graden gestegen en de temp in de kast 1 graad. Niet echt spectaculair dus.

Ga het ook eens belast bekijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart-01 op 08-08-2003 22:43 ]

• Bart-01
Belast is het verschil luchttemp - blokken zonder de 80mm fans 11 graden.
Met 80mm fans op 10 volt 6 graden. Verschil dus van 5 graden.

Verwijderd

Bart-01, kan jij voor mij even meten hoeveel centimeter het bovendeksel is van het resevoir?? Dat vierkante ding? Aqua-computer doet er vaag over...

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

mag een stomme vraag zijn maar toch :p je hebt onder in van dat isoleertend matririaal hoe duur is dat en waar is dat te krijgen en hoe heet het?

[ Voor 7% gewijzigd door Kittekat op 08-08-2003 23:40 ]

Kittekat.net ....

Verwijderd

ik vind het wel geil, 2 van die microotjes ;) good job.

• Bart-01
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:38:
Bart-01, kan jij voor mij even meten hoeveel centimeter het bovendeksel is van het resevoir?? Dat vierkante ding? Aqua-computer doet er vaag over...
Als je het metaal eromheen bedoeld (einbaublende) dat is 9.9x9,9cm.

• Bart-01
Kittekat schreef op 08 augustus 2003 @ 23:40:
mag een stomme vraag zijn maar toch :p je hebt onder in van dat isoleertend matririaal hoe duur is dat en waar is dat te krijgen en hoe heet het?
Prijs weet ik niet meer (dacht iets van 10 euro voor 2 stukken). Is gewoon noppenschuim van de Gamma of Formido. Metname bij luchtkoeling (en hd's trouwens ook) wel handig. Scheelt niet veel maar wel wat.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zie er bruut uit, al die radiators vind ik wat over kill, maar desalniettemin een erg leuke Wc setup

• Kittekat
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Bart-01 schreef op 08 August 2003 @ 23:48:
[...]

Prijs weet ik niet meer (dacht iets van 10 euro voor 2 stukken). Is gewoon noppenschuim van de Gamma of Formido. Metname bij luchtkoeling (en hd's trouwens ook) wel handig. Scheelt niet veel maar wel wat.
Oke thx :D m8 zal morgen ff kijken

Kittekat.net ....

Verwijderd

Idd héél geil uitzien doet het ;) Ik heb nu een Black ice Pro niet de grootste, en zo een black ice micro zou nog goed van pas komen!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Bart-01 mag ik vragen waar je je spullen heb gekocht? Ik ben van plan om eind dit jaar ook waterkoeling in te bouwen en jij heb voor 75% de spullen gebruikt die ik ook wil gaan halen. Waar o waar.....

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Bart-01
Alpha-sphere schreef op 03 October 2003 @ 16:09:
Bart-01 mag ik vragen waar je je spullen heb gekocht? Ik ben van plan om eind dit jaar ook waterkoeling in te bouwen en jij heb voor 75% de spullen gebruikt die ik ook wil gaan halen. Waar o waar.....
De slangen en pomp komen van de tweakstore.nl
De radiators van Freezinghardware of een XXLcases
De blokken, reservoir, inbouwadapters (einbaublende, voor reservoir en voeding/radiator) van aqua-systems uit Duitsland.

Tegenwoordig levert de tweakstore ook een aantal producten van aqua-systems (en ook de radiators). Alleen de inbouwadapters zie ik nog niet op zijn website. Kun je het beste aan hem vragen, ik denk dat hij het wel kan leveren. Dan kun je dus alles bij een Nederlandse shop kopen.

Verwijderd

Kun je een closeup geven van dat resevoir??
En tot hoe ver heb je hem gevuld helemaal of ...?
Ik ben ook van plan dat resevoir te kopen maar weet nog niet hoe het precies in elkaar steekt

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Leuke mod.

Zit netjes in elkaar alleen ik vind die 2 micro's wel zwaar overkill.

Ik ha aan 1 black ice pro al ruim genoeg.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat blokje over je northbridge dat zit niet over de hele chip heen of zie ik dat verkeerd?

het alu reservoir en overbodige 2e radiator zijn al genoemd dus die laat ik maar even achterwege.

ik heb trouwens een test gedraait (in een emmer) en een volledig koperen WC. Ik gooide er een alu slangklem en die valt nu uit elkaar van ellende :P
Dus binnen een paar weken helemaaldoor gecorrodeerd :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Sn0wblind
Als je corrosie protect gebruikt niet....

Al werkt neti alle corrosoe protect (Ooit zijn de slangpilaren van me oud eblackice helemaal weg gecorrodeerd :( )

Verwijderd

Ook is het feit dat het reservoir van alu is, niet zo'n goed plan.
het alu reservoir en overbodige 2e radiator zijn al genoemd dus die laat ik maar even achterwege.
Material: Behälter: Aluminium, eloxiert
Maakt dus nix uit.
Ik heb wel die fout gemaakt met een Koolance HD koeler, die is niet geanodiseerd

• Bart-01
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 12:53:
Kun je een closeup geven van dat resevoir??
En tot hoe ver heb je hem gevuld helemaal of ...?
Ik ben ook van plan dat resevoir te kopen maar weet nog niet hoe het precies in elkaar steekt
Close up lukt niet heb op dit moment geen digitale kamera tot mijn beschikking.
Ik heb hem helemaal tot de rand gevuld. Om hem te vullen kan je dat plexiglas raampje verwijderen (5 imbusschroefjes). Doordat ik hem aan de bovenkant heb ingebouwt gaat dat dus makkelijk.
De tweakstore heeft het reservoir ook, maar die metaleninbouwplaat niet (in iedergeval niet op de website).

• Bart-01
Oxigun schreef op 05 oktober 2003 @ 14:04:
Dat blokje over je northbridge dat zit niet over de hele chip heen of zie ik dat verkeerd?

ik heb trouwens een test gedraait (in een emmer) en een volledig koperen WC. Ik gooide er een alu slangklem en die valt nu uit elkaar van ellende :P
Dus binnen een paar weken helemaaldoor gecorrodeerd :P
Dat van de chipset klopt, maar de core van de chipset is een stuk kleiner en daar zit hij wel helemaal overheen.
Ik ga ervan uit dat het vreservoir goed behandelt is door aqua-systems, zij verkopen hem per slot van rekening in combinatie met koperen onderdelen. Door het plexiglas raampje en de verlichting kan ik goed de binnenzijde van het reservoir zien: er is geen enkele corrosie zichtbaar. Ik gebruik gedestilleerd water met een toevoeging van innovatek (weet alleen niet meer of dat alleen anti alg of ook anti corrosie is).

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-01 op 05-10-2003 16:36 ]

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

sja, dat het geanodiseerd is wist ik niet en die core is niet te zien op de foto. mijn blokje dekt me northbridge volledig namelijk ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Ik snap niet dat iedereen hier zegt dat ze die 2 micro's overkill vinden hoor, het is hier tenslotte toch DOC :) Ik vind het een erg mooie setup, alle rad's zijn mooi weggewerkt en de slangen zijn ook erg mooi. Heb je trouwens een window? Zo ja gooi er wat UV reactive dingens bij en bouw een UV lamp in! (geld genoeg he :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:38:
Ik snap niet dat iedereen hier zegt dat ze die 2 micro's overkill vinden hoor, het is hier tenslotte toch DOC :) Ik vind het een erg mooie setup, alle rad's zijn mooi weggewerkt en de slangen zijn ook erg mooi. Heb je trouwens een window? Zo ja gooi er wat UV reactive dingens bij en bouw een UV lamp in! (geld genoeg he :P)
Ik vind het ook wel slim bedacht die 2 micro's. Zitten op een perfecte plek :) Ik had alleen een ander res en andere blokken genomen.. ;)

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:38:
Het is zoiezo overkill vanwege dat ene extra beetje rpestatie in verhouding met het geld en het maakt meer herrie vanwege de extra fans.

Tterwijl het gezegt was dat de waterkoeling er ook inzatvanwege de stilte.

Verwijderd

gaaf. heb prcies ook zo'n kast, met WC 2xBI Extreme. Toch maar ff wat plaatjes schieten denk ik.
;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 17:04 . Reden: typo ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zou zelf nooit zo'n WC set nemen met 3x rad. en echt Die-Hard OC is het ook niet ;)

• porn*
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Mooi setupje bart01! Mag ik je specs en temps even weten? Raar dat nog niemand daar over begonnen is :)

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 06 oktober 2003 @ 16:56:
[...]

Het is zoiezo overkill vanwege dat ene extra beetje rpestatie in verhouding met het geld en het maakt meer herrie vanwege de extra fans.

Meerdere rads helpt dus echt wel. Die ene rad bovenin is niet genoeg om het water op kamertemp te houden. Die 2 micro's erbij is dus geen slecht idee. Helemaal als je bedenkt dat die micro's gewoon passen op de plaatsen waar standaard fans horen.. dus..

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
Mooie WC-opstelling :) Me is ongeveer met hetzelfde bezig. Alleen ik ben alles aan ut inbouwen in een Chieftec Dragon Midi. Heel veel meten en denken maar dan heb je wel wat... Zal binnenkort wel wat pics posten als die helemaal af is.

Kzou wel nog je voeding meshen, ziet er toch net wat strakker uit.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Bart-01
Sn0wblind schreef op 06 October 2003 @ 16:56:
[...]

3 fans die zachtjes draaien maken minder geluid dan 1 fan die hard moet draaien om de warmte af te voeren, vandaar 3 rads.

• Bart-01
porn schreef op 06 oktober 2003 @ 19:14:
Mooi setupje bart01! Mag ik je specs en temps even weten? Raar dat nog niemand daar over begonnen is :)
Tnx, temperaturen kijk ik eigelijk niet eens zo naar, het ging mij om stil (en goed lees stabiel).

Ik heb een digidoc aangesloten en een sensor op ieder blok gezet (koperen deel uiteraard).
Nu is mijn lucht temp 21,9 graden, CPU blok 26.9 graden, videoblok 26,3 graden en het NBblokje 25,9 graden. Corecenter geeft de cputemp aan als 32 graden. Op dit moment surf ik wat met de pc en draaid hij MP3's (eigenlijk dus idle).

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Maar wat zijn je stressed temperaturen?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik ben nu met dezelfde setup bezig alleen dan wat andere spullies en ipv 2 micro's en 1 extreme. neem ik 1 micro2 en 1 gewone micro.
tis ff een uitgave, maar je moet wel als je alles netjes wilt wegwerken.
en hier ziet alles er netjes uit. mooi alles intern.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tja.. wat moet ik nu nog toevoegen.. Ziet d'r allemaal netje's verzorgt uit...

Ga je nog een raampje in de zijkant van je PC doen zodat je dit mooi's allemaal kan zien?? of zit dat er al?

Verder een mooi stukje tekst erbij!! Daar kunnen andere mensen een voorbeeld aan nemen..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik vind het ook echt heel erg mooi zo.
Ik ben vooral onder de indruk van de plaat waardoor de BI-extreme dus gewoon boven de voeding past. Hele mooi oplossing.

• Bart-01
apen-nootjes schreef op 09 oktober 2003 @ 08:53:
Tja.. wat moet ik nu nog toevoegen.. Ziet d'r allemaal netje's verzorgt uit...

Ga je nog een raampje in de zijkant van je PC doen zodat je dit mooi's allemaal kan zien?? of zit dat er al?

Verder een mooi stukje tekst erbij!! Daar kunnen andere mensen een voorbeeld aan nemen..
Tnx, er komt geen raampje in, het is mij om de stilte te doen (er zit ook noppenschuim tegen de zijwanden).

• Bart-01
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:07:
Ik ben vooral onder de indruk van de plaat waardoor de BI-extreme dus gewoon boven de voeding past. Hele mooi oplossing.
En die plaat is dus gewoon te koop (Einbaublende zum Einbau des airplex evo 120 im CS-3001 Gehäuse) bij aqua-systems.

De CS-3001 kast is dus hetzelfde als de chieftec bigtower.

• pierre-oord
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:07:
Die was al eerder uitgevonden :P

Over die 2 micro dingen: Ik zou persoonlijk liever nog zo'n extreme hebben gekocht voor ongeveer datzelfde bedrag, en die dan voorin de kast maken, of gewoon bovenin waarin ik zelf zo'n dubbele heb zitten. Dat koelt wat beter denk ik, en meteen stilller. Enige nadeel is de extra warmte in je kast, maar dat boeit niet zo erg want je hebt tenslotte ook je NB geWC-ed.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:54
Ga binnekort ook in die(top) kast WC aanschaffen.
A7V8X XP2400+@2300mhz(13*177FSB) Aircooled idle 40 stressed 52
Met 5 Titan 80mm case fans waarvan 4 op een Zalman ZM-MFC1 fancontroler(2 CCFL's zitten op flip switches)

hoop met dit setje nog beter temps te halen:

Dangerden Maze4
Angel Eye Bay-res 5.25 rev.2
Black Ice Xtreme 2+2 120 Titans(onder het RAD warmte doorblazen naar 92mm fan)
92 Titan (boven de voeding voor uitzuigen van RAD warmte)
Eheim 1250
3 meter 10mm-14mm Siliconen slangen
Noise Isolator 3,5" fancontroler(kan ik alle 8 case fans besturen)
:-)
Pagina: 1