[SQL & PHP] Query geeft veel te weinig tekens terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
Ik heb weer iets bijzonders hoor, ik ben afhankelijk van een MS SQL server en heb ook PHP zo ingesteld dat hij daarmee kan 'praten'. Dat gaat allemaal als een zonnetje alleen nu is er een kolom in de database met een VARCHAR van 1440 bytes.

Als ik dat echter echo met een variabele dan krijg ik maar een gedeelte terug ipv alles. Ene keer is het 227 tekens en de andere keer 189 ofzo... Maar nooit alles.

Het gaat op deze manier;

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$query2 = "SELECT CallID, calltext, addcalltext, SiteName, ProductDesc FROM cmm_call_details WHERE CallID LIKE '$row[0]'"; 

$result2 = mssql_query($query2); 
while($row2 = mssql_fetch_array($result2)) 
{ 
echo "Call Text: <font color=red>$row2[1]</font>";
echo "<br><br>";
echo "Toegevoegde text:<br> $row2[2]<br><br>";
echo "Klant: $row2[3]<br>";
echo "Product desc: $row2[4]";
echo "<br><br>";
}

$row2[2] hoort dan veel meer gegevens te bevatten dan het momenteel bevat. Zover ik kan zien ligt het niet aan vreemde tekens ofzo waar die op loopt te hangen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat staat er in het veld addcalltext? iets van html tekens groter dan of kleiner dan tekens?
doe eens
PHP:
1
echo "Toegevoegde text:<br> ".htmlspecialchars($row2[2])."<br><br>";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met de MS Manager (dat front-end ding) kijkt naar addcalltext, wat zie je dan? Hoeveel tekens staan er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
htmlspecialchars heeft geen effect, verder heb ik totaal geen front-end admin tools.

Ja, ik heb er nu net een geinstalleerd dat heet; Shusheng SQL Tool... Dat lijkt een beetje op PHPMyAdmin maargoed daar zie ik voor dat veld staan; {large_text} 1.38 Kb

Als ik dan klik op die cell dan zie ik alle tekst ipv een gedeelte. Dus het kan wel...

*Dave denkt nu zelf dat mssql_fetch_array() een beperkte capaciteit heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door nl2dav op 08-08-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker hoor... maar ik dacht dat het maximum voor varchar 255 bytes was... dat je anders het datatype text moet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

staan er zeker weten geen ' of " in?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
webfreaky das bij mysql maar er zijn meer db engines op de markt met andere specificaties hoor

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Wat is de lengte van de calltext? (in de sql manager).

Als je een nieuw veld maakt en je maakt er nvarchar van, doet hij het dan wel?

[ Voor 44% gewijzigd door Coolhva op 09-08-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Ehhh dat gaat lastig als je user bent :) ... Ik kan niets aan de database specs veranderen. Het enige wat mag is uitlezen :)

Het gekke is dat een Java client dit zonder problemen kan uitlezen evenals die ASP Tool.

Het veld is aangegeven als large_text als ik al zei, ik zei VARCHAR in mijn eerste posting maar dat komt omdat ik MySQL gewend ben.

Ik heb mssql_fetch_object en row ook nog uitgeprobeerd maar allen met eenzelfde resultaat. Het gekke is dat er op Google wel het een en ander geschreven wordt over dit probleem maar dat er nergens echt een solution staat beschreven. Uit de source code van de Java client wordt ik ook niet veel wijzer. Dat is een doodnormale SQL query.

"krabbel"

En de lengte was/is 1440 bytes maximaal.

Ik begrijp er geen snars van want met PHP lees ik soms hele forse BLOB's uit en dat gaat allemaal zonder moeite...

[ Voor 13% gewijzigd door nl2dav op 09-08-2003 23:38 ]

Pagina: 1