Toon posts:

microfoon + terratec zorgt voor problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik heb het volgende probleem met mijn terratec 7.1 space geluidskaart :

mijn micofoon wilt niet goed werken.
als ik iets opnieuw met mijn microfoon doet ie het eigenlijk perfect alleen speelt ie het een beetje zacht af maar dat terzijde.
als ik nu een liedje opzet en dan iets ga inspreken word mijn geluid vervormd ( als ik het weer afspeel ) als een soort robot stem.
nu heb ik op ventril.com al gelezen ( want daar deed ie het dus ook niet fatsoenlijk!) in de faq dat het bij dat programatje niet werkt omdat de chip niet met ventrilo kan omgaan en je een soort "robot stem"krijgt.
dit probleem heb ik dus niet alleen in ventrilo maar ook gewoon in windows en in cs horen de mensen zelfs alleen gegrom zeggen ze.
ik weet nou niet hoe ik dit moet oplossen, want een van de betere kaarten van dit moment kwa audio zou dit toch goed moeten kunnen afspelen ( het probleem zit dus ergens bij 2 kanaals geluid geven ? ).

ik heb al wat in de search gezocht maar daar kom ik toch steeds niet echt uit wat ik zoek.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen

systeem :

terratec 7.1 space geluidskaart
el-cheapo trust headset ( andere liggen hier ook )
amd athlon xp 2500+
radeon 9700 pro
512 mb pc 3500 geheugen

als dit echt gewooon aan de hardware ligt, is het dan raadzaam om een audigy 2 te kopen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
laatste kick, heeft er echt niemand een idee???

Verwijderd

Topicstarter
niemand... ;"( zijn toch wel meer mensen met een terratec 7.1 space kaart? en als zei het probleem niet hbben, weet ik toch genoeg :\

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP :P

Verwijderd

jezus dat er niemand meer reageert :/

naja enige wat k kan zeggen is nie veel want heb zelf geen terratec 7.1 geluidskaart
maar je kan het natuurlijk wel eens op je mobo uitproberen.. of een ander gek el cheapo geluidskaartje die je ergens hebt liggen ;)

veel suc6 iig en hoop dat het je lukt... en een audigy 2 is een hele goeie kaart dus denk k ook een goeie aankoop :)

Verwijderd

Topicstarter
ja het probleem is min of meer opgelost want krijg een Plantronics DSP500 usb :) dus heb ik daar iig geen last meer van.
maar ja het moet natuurlijk wel opgelost worden :) en nu kan ik mededelen het ligt niet aan de headset! , want die heeft het hiervoor prima gedaan en andere setjes ook dus het ligt echt aan die kaart :( en ik denk eerlijk gezegd dat op een andere channel zetten weinig zin heeft.
dus iemand anders suggesties??

( btw audigy 2 is goed , maar minder en ik ga niet geld uitgeven omdat ik die audigy o zo mooier vind ;) )

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:51

woutur

Klauwtjes uit!

Wel, je zou een ander voicecomms progje kunnen proberen. Maar misschien is dat geen oplossing...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja wel, maar het probleem is in cs zelf in windows recorder ( bij muziek afspelen + recorden tegelijkertijd ) en in ventrillo, dus lijkt me niet daar aan te liggen?

Verwijderd

Topicstarter
laatste poging iemand ? :/

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf ook een Space, maar ik gebruik geen mic. Ik heb er ook geen 1 om het voor je te testen :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
even een grote kick,
ik heb het probleem namelijk nog steeds :( en mijn dsp 500 is kapot, en ik wil toch echt ventrilo gebruiken!!
iemand nog een idee of AL een idee ?

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Ik heb de aureon sky 5.1, zit volgens mij dezelfde chipset in en als ik ga opnemen met de geluidsrecorder met winamp aan dan heb ik nergens problemen mee, ik heb gewoon zo'n cheapass microfoontje.

Edit:

Misschien even de nieuwe drivers instaleren

Ik gebruik:
Software: Versie 5.01.2600.10
Interface: Versie 5.01.2600.10
Driver: Versie 5.01.2600.11

[ Voor 34% gewijzigd door Alieunited op 26-02-2004 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste drivers, en heb die ook van fasttrack geprobeerd nu ( zonder te flashen, ga ik echt niet doen ) maar nog steeds hetzelfde probleem ! alleen de drivers dan wel, zonder panel maar toch werkt het niet.
en ik heb geen winamp, maar als jij zegt dat het daar wel werkt zal het wel, hij moet het gewoon in ventrilo doen :)
dus iemand nog suggesties?
Pagina: 1