Toon posts:

2x OC Asus P4c800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Haya,

Het volgende ;
Vorige maand hebben een maat en ik exact dezelfde systemen gekocht.
Echter, met overclocken behalen we niet dezelfde resultaten.

Configuratie 1 :

Asus p4c800 deluxe mobo
Intel p4 2,8 Ghz
2 x Twinmos 512 mb pc3200
Ati Radeon 9700 Pro
350 w voeding

Configuratie 1 :

Asus p4c800 deluxe mobo
Intel p4 2,8 Ghz
2 x Twinmos 512 mb pc3200
Asus Ti4200 GF4
400 w voeding

----------------------

Met het overclocken van configuratie 1) kom ik tot maximaal 3,2 Ghz ( FSB 228 , 1,558 v vcore) temperaturen zijn normaal +- 40 graden.

Met configuratie 2 kan er overclocked worden tot 3,4 Ghz (FSB 243 , 1,775v vcore)

Wat maakt het verschil dat ik exact dezelfde configuratie niet zover kan overclocken? Mijn systeem loopt erg traag en loopt met booten vast.
voltage AGP/RAM verhogen geeft geen resultaat.

Iemand idee`en?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er zijn toch verschillen in de config, C1 heeft een aTI Radoen 9700 Pro C@ heeft een ti4200 GF4

C1 heeft maar een 350 Watt voeding ( welk merk? )
En C2 heeft er een van 400 Watt ( Welk Merk? )

There is no place like ::1

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Exact dezelfde spullen wil niet zeggen exact dezelfde resultaten.

Met overclocken heb je gewoon te maken met een "geluksfactor". Dat de ene verder gaat dan de andere is gewoon puur geluk voor diegene.

Verwijderd

Tjah de een is de andere niet. Er is niet zoiets als identieke hardware laat staan identieke processoren.

Als je nou eens post met dezelfde voltages dan is er nog iets meer te zeggen. Als je jouw PC op 1.775 volt zet kan je dan geen 243 fsb draaien?

Ook de installatie van de windoos maakt veel uit. Maak eens een ghost van het systeem van je maat en zet het bij jou erop. Kijk dan eens of jouw pc ook traag loopt of vastloopt.

Dat jouw PC irritant doet snap ik wel, een 350 watt voeding is echt te weinig, en een R9700P slurpt gewoon stroom.

De andere PC heeft een 400 watt voeding en een Geforce 4 Ti 4200, die slurpen veel minder.

Kijk ook eens naar de mem chippies, welk merk is dat? Welke timings? Welke chippies (serie nummer)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:17 ]

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 13:04
Verschillende steppings van de CPU?
Misschien de verschillende videokaarten die verschillende snelheden aan kunnen van de FSB, dus dat de ati sneller op hoogtepunt zit qua agpsnelheid?
Misschien zuigt de ati meer watt weg van de voeding waardoor er minder watt over blijft voor de snellere cpu?
Misschien ligt het alleen al aan de voeding?
v.d. FAQ
Het belangrijkste beginsel van overklokken is dat garantie vooraf niet bestaat. Het feit dat je buurman met zijn processor een bepaalde snelheid haalt betekend nog niet dat jij dat ook haalt, ook al heb je verder exact dezelfde hardware.

[ Voor 29% gewijzigd door blackangel op 08-08-2003 13:16 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 11:25

Beaves

Usque ad Finem

Niet elke P4 is even ver over te klokken hoor :)

De ene wil nou eenmaal wat beter dan de ander.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
config 1 heeft een zwakkere voeding maar een videokaart die meer verbruikt dan config 2.

Config 2, heefy dus een sterkere voeding en een videokaart die minder verbruikt.

Config 1 heeft een lagere CPU voltage, dat kan de beperking zijn. Test beide pc's op zelfde voltage (bijv 1,6v)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Ik ken het mobo niet.... maar gaat de AGP clock ook omhoog ?
WAnt de GF4 kan nemelijk hogere AGP speeds aan dan de radeon, dus daar kan je probleem ook liggen. Tevens is zoals genoemd de voeding misschien ook de bottleneck in PC1 en hoeven beide CPU's niet even ver te kunnen gaan in OC'en.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 08 August 2003 @ 13:17:
config 1 heeft een zwakkere voeding maar een videokaart die meer verbruikt dan config 2.

Config 2, heefy dus een sterkere voeding en een videokaart die minder verbruikt.

Config 1 heeft een lagere CPU voltage, dat kan de beperking zijn. Test beide pc's op zelfde voltage (bijv 1,6v)
Als wij beide dezelfde settings aanemen. bjiv. 1,7 vcore (fsb 243)
Dan loopt mijn systeem vast met booten en zijn systeem draait stabiel (fsb 243)

Ik begrijp wel dat het nooit allemaal gelijk kan lopen. Maar aangezien we de spullen in dezelfde winkel en dezelfde dag hebben besteld, neem ik aan dat wij redelijk dezelfde presaties mogen verwachten.

En ja, mijn systeem heeft een radeon.
Ik wilde graag horen dat die 350w iets te weinig is voor zo`n overclock.

Vreemde is wel, dat toen ik hem net in elkaar had gezet, ik op 3.36 ghz kon draaien zonder problemen. En als ik dat nu doe, werkt dat ook niet meer.
misschien windows installatie?

Iig bedankt :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De ene CPU is de andere niet, zelfs al hebben ze exact dezelfde stepping en alles, ze zullen niet exact even ver komen. Zelfde geldt voor northbridges, geheugenchips en moederborden in het algemeen. Dat staat, als ik me niet vergis, ook wel in de DOC FAQ.
OC-en is nou eenmaal een beetje een loterij, het staat niet vast van te voren hoe goed je spul kan OCen.
Verder spelen er idd nog factoren als voeding enzo mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.