Zelfzappende sony tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een 4 jaar oude (lees nieuwe want dat is echt niet oud) Sony (aub geen opmerkingen dat Sony slechte producten maakt, want dat weet ik nu wel, nadat achtereenvolgens mij Sony stereotorentje, discman, telefoon enz... kapot zijn gegaan) 72 cm trinitron tv. Nu zette ik hem gisteren aan en hij begon zelf de hele tijd te zappen, van 4 naar 3 naar 2 enz...

Het lag niet aan mijn ab want zonder batterijen in de ab bleef hij doorgaan en ook als ik de ir ontvanger van de tv afdekte. Het zit dus in de tv. Nu deed hij het weer toen ik de tv een paar keer achter elkaar snel uit/aan zette. Maar ik zette hem daarna op standby en na 10 minueten sprong de tv weer aan en ging hij weer zappen :(
Ik heb daarna de aan/uit truc weer toegepast en inmiddels lijkt het weer normaal te werken, hoewel ik denk dat dat tijdelijk is.

Wat kan er kapot zijn en hoe kun je dat fixen? Want Sony gaat denk ik geen garantie geven, hoewel ze dat natuurlijk wel zouden moeten doen daar een TV meer dan 4 jaar hoort mee te gaan, en ik nooit getekend heb voor een verlaging van de garantie naar 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vervelende buurjongetjes die door de ramen aan het zappen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

ja met zo'n vervelend horloge >:)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xander2000 schreef op 08 augustus 2003 @ 13:06:
Vervelende buurjongetjes die door de ramen aan het zappen zijn? :)
TheEvilCuber schreef op 08 August 2003 @ 13:09:
ja met zo'n vervelend horloge >:)
ook als ik de ir ontvanger van de tv afdekte.
Nee dus ;)

Ik zou hem toch voor reperatie brengen, het kost waarschijnlijk wel wat, maar dan is het ook goed :)

en sony is 1 van de betere merken :)

[ Voor 16% gewijzigd door HielkeJ op 08-08-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

De meeste bedrijven die TV's verkopen hebben een technische dienst die niet al teveel geld kost, ik zou de TV daar een keer heen brengen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Héhé , ik dacht ook direct aan iemand met een universele afstand ofzo :) Maar het is inderdaad het beste dat je je TV gewoon binnenbrengt. En niets tegen Sony hé , ik vind het eigenlijk nog een best goed merk ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb dat ook met mijn Sony gehad; weet zo het type niet, maar die van mij is al weer 6 jaar oud ofzo...

De knopjes op de tv (in dat klepje onder de beeldbuis) om de zender te verstellen begon spontaan pulsjes te geven; waarschijnlijk door was stof ofzo... een flesje perslucht heeft wonderen gedaan en ik heb er geen last meer van gehad... misschien iets om te proberen..

[ Voor 1% gewijzigd door Krypt op 08-08-2003 13:27 . Reden: Het is Per[b]s[/b]lucht ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Een ProgramDown knop die blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Oscar Mopperkont schreef op 08 augustus 2003 @ 13:02:

[...]

Want Sony gaat denk ik geen garantie geven, hoewel ze dat natuurlijk wel zouden moeten doen daar een TV meer dan 4 jaar hoort mee te gaan, en ik nooit getekend heb voor een verlaging van de garantie naar 1 jaar).
Waarom zou Sony je meer dan 1 (of 2 in NL dacht ik) jaar garantie moeten geven? :?

Dat Sony slechte producten maakt, da's wel relatief denk ik, meer kwestie van pech hebben.
Mijn vorige autoradio (~10 jaar), autoversterker (+5 jaar), mijn vader zijn tv (~15 jaar), mijn zuster haar tv (~10 jaar), mankeert helemaal niks mee hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is de knop op de TV van de Programma -1 niet blijven haken oid :?

Want daar lijkt het wel op :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
onze onwa (nee, die staat NIET op MIJN kamer...) heeft dit ook als de zon erop staat, dan kan je de IR ontvanger ook afdekken, maar hij blijft zappen (of ja, bij ons is het volume omhoog, wat ONTZETTEND irritant is)

ik denk dat het de hitte is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
GVD. Het is toentertijd weggegaan, maar hij doet het weer :( :(

Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 22:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

open maken!! :P kijk idd of de knopjes geen sluiting maken... ik heb in mn muis eens net zo'n probleem gehad... kwam door vocht/condens whatever op de printplaat

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 08 augustus 2003 @ 13:02:

Het lag niet aan mijn ab want zonder batterijen in de ab bleef hij doorgaan en ook als ik de ir ontvanger van de tv afdekte.

Het zit dus in de tv.
HielkeJ schreef op vrijdag 08 augustus 2003 @ 13:12:
Ik zou hem toch voor reperatie brengen, het kost waarschijnlijk wel wat, maar dan is het ook goed :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik woon in een studentenhuis en het gaat om een 72cm TV, een bakbeest dus. Probleem is dus dat dat ding moeilijk op de fiets naar een winkel te brengen is....

Ik ben nu niet thuis, maar openschroeven, gaat dat makkelijk? Heeft die TV de kast niet nodig om rechtop te blijven staan of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

Tarin

Just plain weird.

Nou, eerlijk gezegd is openschroeven niet het eerste wat ik met een TV zou doen. Mocht je het wel graag willen proberen, kijk dan alsjeblieft uit dat je de reststroom uit de condensators niet door je donder heen krijgt.
Hoogstwaarschijnlijk wist je dit al, maar ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin beter teveel gewaarschuwd dan niet.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zoo... :P

IS er op internet niets (factsheets o.i.d.) te vinden om zelf te knutselen? Vaak kun je aan de positie van schroeven al zien waarheen de onderdelen gaan als je ze losdraait (vermoedelijk richting vloer :P )...

En 'when in doubt': leg 'm op een tapijt/kleed met de voorkant van de beeldbuis omlaag en draai alles wat chassis-schroven aan de buitenkant is los in een 'handige volgorde'. Eerst kast open, vervolgens evt. bedieningspaneel uit front, etc etc etc...

offtopic:

Dit doet me denken aan die keer dat ik met z'n universele AB door Delft ben gaan struinen met een huisgenoot, even alle witgoedzaken zieken... Alles op MTV, volume op '10' en wachten tot de Hermandad aan kwam rijden... :P

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2005 11:16 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Tarin schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:09:
Nou, eerlijk gezegd is openschroeven niet het eerste wat ik met een TV zou doen. Mocht je het wel graag willen proberen, kijk dan alsjeblieft uit dat je de reststroom uit de condensators niet door je donder heen krijgt.
Hoogstwaarschijnlijk wist je dit al, maar ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin beter teveel gewaarschuwd dan niet.
Daarom ben ik er ook niet zo happig op ;) En als ik de andere reactie zo lees, dan vrees ik dat het een kansloos project is waar ik misschien maar eens niet aan moest beginnen. Daar ik noig verder van huis ben als ik hem niet meer in elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn ouders hebben ook een Sony TV en het "geluk" wel vervoer te hebben naar de reparateur. Alhoewel, dat ding past ook maar net op de achterbank vanwege de achterlijke grootte.

Anyway's, ze hebben al jarenlang problemen gehad met de electronica in dat gevaarte. Na 1-2 jaar begaf aan 1 zijde het geluid het. Na 3 jaar werd het beeld opeens zwart. Dit is ik geloof in totaal 3 keer gerepareerd geweest in de jaren daarop die volgden. Het laatste probleem wat 2 jaar geleden begon was dat de tv zijn voorkeuze zenders niet meer vasthield. 't Ding is iets van 3 keer gerepareerd geweest en eindelijk hebben ze het probleem opgelost. Maar dat ding heeft meer aan reparaties gekost dan het toendertijd gekost heeft.

Raad; koop een andere. 't ligt waarschijnlijk ergens aan de chips waar tegenwoordig toch een compleet onderdeel van moet worden vervangen. Vind je dat alsnog zonde, regel vervoer; bijv taxi

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1