[W98] Tijdens het opstarten sluit hij af

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier een dualboot met w2k en w98. Dat verliep prima maar opeens, nadat ik een keer de comp probeerde te booten via de tweede videokaart via de tv geeft w98 problemen.

Eerst startte ik opnieuw op en dan kreeg ik de beschermingsfout van w98, dat ik opnieuw moest opstarten. Opnieuw opstarten gaf exact hetzelfde probleem. In de bootlog.txt kon ik ook niets vreemds vinden...

En nu, nu ik weer in w98 wil, en het na een week weer eens probeer start ik w98 op, zie ik het blauwe balkje ondering prachtig mooi bewegen en vlak voordat ie in windows gaat (dat merk ik aan dat m'n tweede monitor begint te 'knipperen') geeft ie op m'n 1e monitor de melding:
"u kunt uw computer afsluiten" :?

ik heb de search gebruikt en kon hier niets over terug vinden. Ik ben benieuwd waar de fout kan zitten, en instaleer w98 liever niet weer opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Ed. op 08-08-2003 12:57 . Reden: typo's ook altijd... ]

Verwijderd

Doe eens de escape toets tijdens het bootscherm om te zien wat er ondertussen gebeurt, en probeer ook eens in de veilige modus te starten.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Veilige modus doet ie goed, en met escape zie ik niets bijzonders...