[Win2k] kan niet surfen naar eigen ip

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:33
Hey, ik blijf prullen met mijn domain controller/webserver en ik blijf voor mij onoplosbare probleempjes tegenkomen |:(

Even eerst een kleine situatieschets voor dit probleempje :
- 192.168.0.1 = linuxbak voor routing/firewall, ligt vrij dicht, slechts enkele poorten staan bewust naar binnen open, zoals 8080 die forward naar 80 op 192.168.0.3
- 192.168.0.3 = windows 2000 dc/webserver die vrolijk op poort 80 een website staat te hosten, ik kan daar intern zonder problemen naar toe surfen.

Echter als ik mijn extern ip gebruik en via poort 8080 ga dan zie ik de website niet meer en als ik ff vraag aan een kameraad om te gaan kijken op dat IP dan ziet hij ze wel nog. De redirect op de linuxbak met iptables werkt zeker, voor de herinstallatie van mijn windows 2000 server heeft dit altijd gewerkt.
Ik schat dat de DNS dus problemen heeft met mijn eigen IP adres ofzo? Ik heb echter geen idee hoe dit op te lossen :?

Ik heb voor de zekerheid ook eens alle temporary internet files, alle cookies, alle rommel da ik kon cleanen gecleaned gehad in mijn browsertje om zeker te zijn dat hij het niet uit cache haalt ofzo.
Ah ja, en de error die ik krijg is "Cannot find server or DNS Error"

Suggesties? Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan niet van binnenuit naar je externe ipadres surfen. Ik tenminste niet. Ik heb adsl via mxstream. Als ik mn router ertussen uithaal en via mn server werk werkt het wel. Dus het zal door de router komen

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:33
Ik kon dat vroeger toch wel :?
Normaal gaat je eigen DNS server dat toch niet herkennen en je doorsturen naar de DNS server van telenet (staat zo ingesteld) en via die DNS server kom je toch terug op je eigen bak terecht, ik zie geen reden waarom dit niet zou gaan...
Vandaar mijn probleem dus ook...

[ Voor 82% gewijzigd door codemann op 08-08-2003 12:51 ]

Verwijderd

het ligt het aan je router/fw of je je externe ip nummer van binnenuit mag benaderen, maar dit is voor http simpel op te lossen door een externe proxy in te stellen.