[url=http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=826053]
De Nederlandse overheid heeft een aantal machtige monsters gecreëerd, Brein en Buma-Stemra, die qua werkwijze niet onderdoen voor Gestapo en KGB.
Er wordt hier een vergelijking gemaakt tussen twee Nederlandse stichtingen en twee gewezen buitenlandse organisaties.
Mijns inziens, slaat SvMp hier de plank compleet mis. De werkwijze van de gestapo en KGB is niet te vergelijken met de werkwijze van Brein en/of Buma-Stemra. De werkwijze van deze twee Nederlandse organisaties vallen binnen de grenzen die in Nederlandse en International wetten zijn vastgelegd.
Dat valt zeer zeker niet te zeggen van de Gestapo en/of KGB, die oa het vermoorden en/of mishandelen van "overtreders" regelmatig hebben toegepast.
Helaas gaat SvMp verder door met dezelfde soort van vergelijkingen.
"Ze doen maar hun werk" vind ik een mager excuus.. dat zeiden die foute burgemeesters ook na de bevrijding "ik deed gewoon mijn werk..".
Ieder mens heeft nog altijd het vermogen om zelf te denken en niet mee te doen aan deze praktijken.
Hiermee suggereerd SvMp, dat de medewerkers van Brein en/of Buma/Stemra zich schulig maken aan overtredingen, die "foute" burgemeesters in de tweede wereldoorlog maakten. Namelijk het overtreden van de rechten van de Mens en/of hier medewerking aan verlenen.
Troll
'Trollen' is het doelbewust provoceren en etteren, bijvoorbeeld door een provocerende stelling te deponeren zoals 'Macs zijn ruk, PC's rule'.
SvMp is hier doelbewust bezig met een provocatie tav van de stichtingen Brein en/of Bumra/Stemra, tevens impliceerd hij de medewerkers van deze twee stichtingen bezig zijn met immoreele zaken zoals verderop in zijn betoog blijkt.
Ook is hij, mijns inziens, doelbewust provocerend tov de lezer met deze opmerkingen.
Concluderend: -1: Troll
<edit>
Ook wanneer men de vergelijking maakt tussen wat ze doen en de manier waarop ze dingen aanpakken.
Geeft nog steeds geen rechtvaardiging voor de vergelijking van Brein en/of Buma/Stemra met de Gestapo en/of KGB. Aangezien de manier van handelen die door de Nederlandse stichtingen word gehanteerd niet te vergelijken is met de manier waarop de Gestapo en/of KGB de "zaken" afhandelden.
Mijns inziens, blijft SvMp, ook in zijn tweede reactie bij zijn provocerende opmerkingen.
<edit>
[
Voor 22% gewijzigd door
Longbeard op 08-08-2003 16:17
]