Toon posts:

[Windows] Locatie van map Mijn Muziek/Afbeeldingen verandere

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil graag de map Mijn Muziek / Mijn Afbeeldingen onder Mijn Documenten naar de D: schijf plaatsen nu bevind zich deze map op:
C:\Documents and Settings\Frank ****\Mijn documenten\Mijn muziek
Ik wil dus graag dat de gehele map Mijn Muziek / Mijn Afbeeldingen naar de locatie D: gaat, omdat die schijf veel groter is. Waarom? Ik vind het wel fijn om die mappen te gebruiken, extra functies voor afbeeldingen en mp3's. Is het mogelijk om alles te kopieren? Ook de extra map-opties en de achtergrond e.d. Als je gewoon de map kopieeerd neemt hij alleen het icoontje + naam van de map over...

-Frank (Lunchy)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Rechtsklikken op my documents, dan D:\ invullen en dan vraagt Windows zelf of je alles wil verplaatsen

Verwijderd

Topicstarter
oh, gvd... was het zo simpel. :P 10x thx he kan ik weer verder met xp inrichten!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Ik wil graag de map Mijn Muziek in het strartmenu etc. wijzigen naar een andere map, hoe doe je dat?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

denk via het register misschien

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
ik heb in het register al een paar dingen geprobeerd, maar de juiste sleutel heb ik niet kunnen vinden...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu doe, ik maak een map op D: (genaamd mijn muziek) geef hem icoon en maptaak Muziek (zodat ie exact hetzeflde is) en straks ga ik een snelkoppeling in het startmenu naar die map maken, dan is alles hier opgelost:)

Verwijderd

Topicstarter
MM leuk, je kan ook een map met een Films sjabloon/icoon maken :) ook altijd handig!

Verwijderd

Painxiom schreef op 08 August 2003 @ 12:13:
Ik wil graag de map Mijn Muziek in het strartmenu etc. wijzigen naar een andere map, hoe doe je dat?
Hier heb ik een paar registeer keys voor je gevonden die mogelijk doen.

Plak deze stukken in een een .txt bestandje en sla het op als .reg en dubbelklik er dan op. Je zal ze zelf wel een beetje moeten aanpassen met de dir enz. denk dat het wel met 1 van deze 3 moet lukken.

1
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
"My Music"="C:\\Documents and Settings\[b]VUL hier je gebruikersnaamin[/b]\\Mijn documenten\\Mijn muziek"

2

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
"CommonMusic"="C:\\Documents and Settings\\All Users\\Documenten\\Mijn muziek"

3

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic]
"Type"="group"
"Text"="@shell32.dll,-30487"
"Bitmap"="%SystemRoot%\\System32\\shell32.dll,237"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic\Hide]
"HKeyRoot"=dword:80000001
"Type"="radio"
"Text"="@shell32.dll,-30492"
"RegPath"="Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Advanced"
"ValueName"="Start_ShowMyMusic"
"CheckedValue"=dword:00000000
"DefaultValue"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic\Menu]
"Type"="radio"
"Text"="@shell32.dll,-30491"
"CheckedValue"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic\Open]
"Type"="radio"
"Text"="@shell32.dll,-30490"
"CheckedValue"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic\Policy]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\MyMusic\Policy\NoStartMenuMyMusic]
@=""

Verwijderd

HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Daar staan ze, ik gebruik dit ook om mijn favorites en documents altijd centraal op m´n servertje te houden. Een ghost image gemaakt waarin deze instellingen staan en ik ben met 10 minuten weer terug als ik m´n oude windows weer wil restoren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:30 ]

Verwijderd

Je kunt het ook gewoon met TweakUI doen, daar kun je alle folders in 1 keer mee veranderen.
Pagina: 1