Ik wil in PHP javascript code genereren die een multidimensionale associatieve array maakt waarin de categorie naam in de eerste dimensie moet fungeren als key, de key van de tweede dimensie stelt het aantal producten in die categorie voor, key 0 en 1 van de derde dimensie bevatten het product id en de product naam die beiden uit de database gehaald worden.
Tijdens het executen van het script krijg ik geen error terug (JSP error debugging werkt hier niet dus ik heb geen benul van welke error er teruggegeven word).
Het probleem is dat de loops wel werken als ik $x vervang door een 1, maar zodra ik deze array dynamisch wil laten vullen werkt het niet
.
Dit is een van mijn eerste scripts in javascript en ik ben van mening dat er echt veel te wensen over laat aan deze taal, vooral wat betreft het werken met arrays en error debugging (want die was al niet om over naar huis te schrijven).
ps. er zit een typo in het script, catagorie ipv. categorie maar deze typo maakt niet uit aangezien dit geen effect heeft op het werken van het script.
Tijdens het executen van het script krijg ik geen error terug (JSP error debugging werkt hier niet dus ik heb geen benul van welke error er teruggegeven word).
Het probleem is dat de loops wel werken als ik $x vervang door een 1, maar zodra ik deze array dynamisch wil laten vullen werkt het niet
Dit is een van mijn eerste scripts in javascript en ik ben van mening dat er echt veel te wensen over laat aan deze taal, vooral wat betreft het werken met arrays en error debugging (want die was al niet om over naar huis te schrijven).
ps. er zit een typo in het script, catagorie ipv. categorie maar deze typo maakt niet uit aangezien dit geen effect heeft op het werken van het script.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| echo "<script language=\"javascript\">\n"; $qryobjCat=$objDB->mExecute("SELECT id, naam FROM catagorie WHERE hidden != 1"); $iNmbrCat=mysql_num_rows($qryobjCat); echo " var items=new Array($iNmbrCat);\n"; $y=0; while($arrCat=mysql_fetch_assoc($qryobjCat)) { $x=0; $qryobjProd=$objDB->mExecute("SELECT * FROM producten WHERE catagorie={$arrCat['id']}"); $iNmbrProd=mysql_num_rows($qryobjProd); echo " \nitems[\"{$arrCat['naam']}\"]=new Array($iNmbrProd, 1);\n"; while($arrProd=mysql_fetch_assoc($qryobjProd)) { echo " items[\"{$arrCat['naam']}\"][$x][0]={$arrProd['id']};\n"; echo " items[\"{$arrCat['naam']}\"][$x][1]='" . addslashes(htmlspecialchars($arrProd['naam'])) . "';\n\n"; $x++; } $y++; } echo "</script>\n"; |
[ Voor 8% gewijzigd door oogapp0ltje op 08-08-2003 11:41 ]
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |