Canon CP-100/200/300 Digitale Fotoprinter

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aangezien ik recent een nieuwe digitale camera van Canon heb aangeschaft (IXUS 400) ben ik me nu ook aan het orienteren op de mogelijkheid tot het zelf afdrukken van foto's op hoge kwaiteit.

Vaak is de IXUS 400 in de reklame te zien icm een CP-x00 fotoprinter. Ze worden vaak aangeprezen vanwege hun direct-linking mogelijkheden. Tevens is de printer behoorlijk compact.

Helaas heb ik tot nu toe zeer weinig informatie kunnen vinden over deze printers. Voor mij is het te weinig informatie om zo'n dergelijk apparaat aan te schaffen. Wie kan me meer informatie geven over deze fotoprinters? Wie heeft er ervaring / is eigenaar van een dergelijk apparaat?

Mn vragen hebben vooral betrekking tot het volgende:
- Is de 10x15 kwaliteit vergelijkbaar met de afdrukkwaliteit bij een fotozaak?
- Hoe snel zijn deze printers?
- Waar is de inkt/toner (?!?) verkijgbaar en wat zijn de kosten hiervan?
- Verbruik van inkt?
- Welk papier is het meest geschikt en wat zijn de kosten hiervan?
- Is zo'n printer rendabel tov regulier afdrukken?

Meer informatie over (andere?) direct-link fotoprinters is ook zeer gewenst. Mocht er een reguliere printer beschikbaar zijn die uitzonderlijk goede foto kwaliteit levert ben ik hier ook altijd benieuwd naar. Alvast ontzettend bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/cp100.jpg

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Blijkbaar hebben er weinig mensen ervaring met deze printer.

Voor de mensen die met de search in dit topic belanden heb ik nog een interessante link waar meer info te vinden is.
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 11-08-2003 00:39 ]

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

De kosten lopen wel hoog op met afdrukken.

Canon verkoopt pakketjes met 36 vellen fotopapier en daarbij zit dan direct de inkt. Het probleem volgens een stel gebruikers is dat er met de inkt maar 25-32 afdrukken gemaakt kunnen worden (kieskeurig.nl) .

Het setje met papier wat canon verkoopt kost ongeveer 25€

Dat brengt het totaal dus op 0.70-1.00€ per afdruk.

Dat is toch een stuk duurder dan een afdrukservice.

Het apparaatje is wel leuk (vooral de nieuwe modellen CP-200 en CP-300), maar het blijft erg duur.

Reguliere printers leveren tegenwoordig ook hele goede afdrukken. Maar ook daar zijn de afdrukkosten duurder dan bij een afdrukservice.

[ Voor 11% gewijzigd door Platel op 11-08-2003 16:20 ]

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb begrepen dat de afdrukken van mindere kwaliteit zijn dan van de afdrukcentrales (lijkt me logisch ook) en dat je het probleem blijft houden dat het inkt op het papier na een tijdje begint te verkleuren.
Ook heb je een probleem als er een druppeltje water op je afdruk krijgt: geeft vlekken.
Bij gewone foto's heb je daar dus ook geen probleem mee.
(Ik weet overigens niet of deze printers nou wel of neit een transparant laagje over de afdrukken doet, met transparant laagje zijn de foto's wel beschermd tegen water e.d. maar niet tegen verkleuring.

Niet?
[Specs]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik zie het voordeel ook niet direct ... Tegenwoordig hebben de afdrukcentrales voor digitale foto's ook een snelservice. De hema heeft dit in ieder geval, dus foto's op geheugenkaartje / CD aanleveren en binnen het uur op te halen en dit tegen een fractie van de kosten. Daarnaast dien je ook nog eens zo'n prijzig printertje aan te schaffen.

-

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58

Roy

Hobbies?

*kick*

Ik krijg voor m'n verjaardag een fotoprinter, alleen zit ik nu te twijfelen tussen drie modellen:
HP photosmart 245 (inkjet)
Canon cp200
HiTi 630

Het verschil is dat de HP met inkjet technologie werkt, en de anderen met Dye-sublimation. Nu heb ik al verschillende reviews gelezen op internet en in tijdschriften, maar de ene zegt dat er geen verschil is, een andere vind de inkjet mooiere kleuren hebben en de laatste zegt dat Dye-sublimation hét beste is.

Nu kan ik geen winkel vinden waar ik voorbeeldprints kan zien. Het liefst heb ik een printer waar ik gewoon een CF kaart in kan stoppen en kan printer, dat heeft die HP wel, die heeft er zelfs een beeldscherm bij. De andere twee moeten met tussenkomst van de pc gebeuren (behalve de canon als je een canon camera hebt). De HiTi heeft wel een model met beeldscherm maar die kost €300,-- minimaal. Maar als de kwaliteit van Dye-sublimation stukken beter is dan van inkjet, dan wil ik wel met tussenkomst van een pc werken.

Nu is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met een van deze printers, of weet welke de mooiste resultaten geeft. Foto's wegbrengen naar een afdrukcentrale is voor mij geen optie.

Inderdaad...

Verwijderd

Een beetje late reactie maar toch. Ikzelf heb een HiTi 630PS. Ik ben er zeer tevreden over. De kwaliteit is echt super, beter dan de canon. Hij is ook als beste uit de test gekomen bij PCM en PC magazine.
Pagina: 1