Toon posts:

database koppelen aan online vragenlijst

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

stel, je maakt een site en hierop komt een vragenlijst, de resultaten die hierin ingevuld worden moeten automatisch naar een access database gaan die
ook online staat.

Is het mogelijk zoiets te maken zonder kennis van mysql, php,...
(bv met frontpage?) 8)7

alvast bedankt voor mogelijke solutions

Coiken

Verwijderd

Dat is lastig, waarschijnlijk moet je het met asp oid doen als je een access db gebruikt. Op aspin.com kun je misschien wel een kant en klaar script vinden. Maar meestal moet je wel een paar dingen wijzigen voordat het werkt.

Verwijderd

ja met access en asp? :p

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan niet programmeren zonder kennis van een taal. :?

Kijk anders eens op www.hotscripts.com voor een aantal mogelijke oplossingen.
Sowieso denk ik niet dat Frontpage erg geschikt hier voor is.. Het genereert een aantal niet zo nette constructies en verder vind ik dat je erg weinig invloed hebt op de code die Frontpage graag wil uitspugen...

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 08-08-2003 11:27 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat dit niet echt makkelijk gaat worden. Je zult toch enige kennis van een database en een programmeer taal moeten hebben. Het enige wat mischien een beetje in de buurt komt is InfoPath. Dit is een nieuw programma van Microsoft. Het zit in de beta van Office 2003. Ik weet niet precies wat de mogenlijkheden hiervan zijn maar de bedoeling van het pakket is ieder geval om formulieren en dergelijke makkelijker te maken. Dus als ik jou was zou ik me daar eens in verdiepen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Nadeel van zoiets maken zonder kennis van zaken (zoals overal mee) is dat je een script zou moeten vinden dat precies aansluit bij jouw wensen. En als er iets aangepast moet worden, wordt het natuurlijk alweer moeilijk. Ik zou dus zeggen: begin er niet aan, maar zoek iemand die dat voor je wil maken, eventueel tegen betaling.

(en nou natuurlijk niet hier vragen wie het wil maken, want dat is een scriptrequest ;))

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
allemaal al heel erg bedankt voor de snelle reply!

Nu weet ik toch al welke richting ik moet bijscholen :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:14

samo

yo/wassup

dreamweaver MX heeft wel asp support waar je basic db pages kan bouwen.
dan heb je geen asp kennis nodig, alleen wat inzicht. en geld...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 11:28:
allemaal al heel erg bedankt voor de snelle reply!

Nu weet ik toch al welke richting ik moet bijscholen :)
Ik zou eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn.. Als je alleen toegang hebt tot een server waarop PHP / MySQL draait, is het een beetje zinloos om Access / ASP oplossing te gebruiken. Eveneens geldt voor ASP nog: ASP / Perl ondersteuning wil niet zeggen dat ASP / VBScript ook draait.

:)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

:z

Lees P&W FAQ - De "quickstart" btw even mbt openingsposts ;)

[ Voor 162% gewijzigd door curry684 op 08-08-2003 11:34 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.