Toon posts:

(MAILSERVER) berichten nooit wissen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mn werk een mailserver (MDeamon 6.8) met webmail, nu is het zo dat als je in bv outlook vergeet in te stellen "leave a copy on the server" outlook de berichten ophaalt en ze van de server verwijdert! en zo zijn die berichten niet meer te lezen met het webmail! kan ik hier iets aan doen? dat berichten nooit gewist worden?

Mijn dank is groot :)

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 13:39
IMAP gaan draaien.

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Kun je de server niet zo instellen dat berichten door clients niet gewist mogen worden. Alleen door web-based clients ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 11:47:
Kun je de server niet zo instellen dat berichten door clients niet gewist mogen worden. Alleen door web-based clients ofzo?
Als dat kon had ik dat al gedaan, :-( blijkbaar is het niet moegelijk?!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:23

rally

Deyterra Consultancy

Dat heeft eenvoudig weg te maken met het protocol dat je gebruikt.
Met POP3 is het mogelijk om de berichten van de server op te halen. Je kunt de software die de berichten moet ophalen instrueren om een kopie op de mailserver te laten staan (of een kopie van het bericht op te halen :) ), maar of een bericht wel of niet op de server laat staan, is dus geheel afhankelijk van de instellingen van je mailclient.
Voor de oplossing van je probleem zul dus moeten zoeken naar software die standaard een kopie van het bericht op de server laat staan (zul je denk ik niet vinden, want het is eigenlijk niet de bedoeling van POP3).
Tweede mogelijkheid is overstappen op een ander (server oriented) protocol, die ontworpen is om de berichten in beginsel op de server te laten staan. Webmail is een optie (hoewel erg inflexibel), maar IMAP (zoals door ZeRoXcOoL als is aangeraden) is een erg goed protocol voor het lezen van berichten met veel mogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld ook submappen etc aanmaken (het geen met POP3 niet kan).
Zelfs als je een Exchange server draait zul je bij het ophalen van je mail op POP basis de berichten van de server trekken.
Kortom: Het kan niet met "automatisch" met POP3. Sorry :(
Mocht je op zoek zijn naar een goede (betaalbare) mailserver... Kerio (http://www.kerio.com) maakt een hele goede, met POP3, Webmail, LDAP en IMAP ondersteuning. Je kunt dan de POP3 service uitschakelen, kunnen de gebruikers zich niet "toevallig" vergissen ;)

http://www.deyterra.com

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 11:57

ralfbosz

xm create bosz -c

In QPopper zit een configuratie-item die DEL van de client kan negeren, dat zit vast wel ergens in MDAEMON.

Zo niet dan wordt het migreren heh :)

rm -r *

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:59

Pogostokje

* twiet *

rally schreef op 09 August 2003 @ 23:52:
Mocht je op zoek zijn naar een goede (betaalbare) mailserver... Kerio (...) Je kunt dan de POP3 service uitschakelen, kunnen de gebruikers zich niet "toevallig" vergissen ;)
Gelukkig kan dat met MDaemon ook hoor. ;)

Verder ben ik het helemaal met je eens dat er feitelijk maar 1 goeie manier is om webmail en client-access mail te combineren: IMAP. Gebruikers kunnen dan mapjes maken en met MDaemon (en vast ook Kerio wel) filters maken om serverside de mail over die mapjes te verspreiden. In een omgeving waar je webmail gebruikt is POP3 gewoon eigenlijk 'not done'. Je laat veel mogelijkheden links liggen en het gevaar is er dat de POP-client mail ophaalt en van de server haalt (zoals het hoort trouwens)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1