Advies gevraagd vaste telefonie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-07 17:45

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zit met de volgende situatie:

- Woonhuis heeft een ISDN met quattrovox. In dit woonhuis sitten twee gezinnen die beide gebruik maken van die quattrovox. Ene gezin heeft maar een nummer en 1 telefoon. Tweede gezin heeft drie nummers, maar gebruikt er maar 1.

- Op de quattrovox zitten de volgende apparaten:
- 4 telefoontoestellen die gebruik maken van 1 nummer die ook op al die plaatsen moet overgaan.
- 1 fax maakt ook gebruik van hetzelfde nummer
- 1 ISDN-modem
- 1 analoog modem
- 1 telefoontoestel voor het andere gezin.
Momenteel zitten er dus 7 apparaten aangesloten op drie poorten en 1 telefoon op de vierde poort.

Het lijkt er op, dat de quattrovox het niet helemaal trekt (is al een keer vervangen).

Nu wil ik dit gaan oplossen en daarbij dacht ik meteen aan een hoofdtelefoon met drie draadloos verbonden neventoestellen uit dezelfde reeks.

Nu komt alleen een probleem, dat twee van de vier toestellen in huis staan en de andere twee in twee gebouwen die 30 en 50 meter van het huis af staan.

Omdat ik helemaal geen kijk heb op deze techniek zou ik jullie willen vragen of er toestellen/mogelijkheden zjjn om dit draadloss op te lossen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ChUcKiE schreef op 08 augustus 2003 @ 10:56:
Ik zit met de volgende situatie:

- Woonhuis heeft een ISDN met quattrovox. In dit woonhuis sitten twee gezinnen die beide gebruik maken van die quattrovox. Ene gezin heeft maar een nummer en 1 telefoon. Tweede gezin heeft drie nummers, maar gebruikt er maar 1.

- Op de quattrovox zitten de volgende apparaten:

[...]

Momenteel zitten er dus 7 apparaten aangesloten op drie poorten en 1 telefoon op de vierde poort.

Het lijkt er op, dat de quattrovox het niet helemaal trekt (is al een keer vervangen).

Nu wil ik dit gaan oplossen en daarbij dacht ik meteen aan een hoofdtelefoon met drie draadloos verbonden neventoestellen uit dezelfde reeks.

Nu komt alleen een probleem, dat twee van de vier toestellen in huis staan en de andere twee in twee gebouwen die 30 en 50 meter van het huis af staan.

Omdat ik helemaal geen kijk heb op deze techniek zou ik jullie willen vragen of er toestellen/mogelijkheden zjjn om dit draadloss op te lossen.
een ISDN modem kan niet achter een quatro fox, maar dit moet rechtstreeks achter de NT1.

Een quatro(=4)fox heeft 4 uitgangen.

je kunt er 1 gebruiken voor de buren (MSN1)
1 voor de fax (MSN2)
en 1 voor bijv. een gigaset 4000Comfort met 3 handsets (MSN3)

ik snap niet precies je probleem, kwa bereik moet 30-50 meter willen mits het niet allemaal muren met beton en lood zijn.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ISDN modem moet op het NT1 kastje aangesloten worden.
De afstand zou ook niks uit mogen maken. Wij hebben thuis op uitgang 1 een gigaset hangen (5m), uitgang 2 een normale telefoon (100m), uitgang 3 een fax (100m) en op uitgang 4 wederom een telefoon (60m)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

ChUcKiE schreef op 08 August 2003 @ 10:56:
De quadrofox heeft een bepaalde aansluitfactor (Staat in de handleiding)
Telefoontoestellen (mits goedgekeurd door vws) hebben ook een aansluitfactor.

Maak een optelsom met de aansluitfactor van de apparatuur welke je op de Quadrovox aansluit. De uitkomst mag niet hoger zijn dan de aanluitfactor van de Quadrofox.

------------
p.s. De aansluifactor staat meestal vermeld op een blauw stickertje onderop het toestel of de plaats waar het aansluitsnoer het apparaat ingaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Luppie op 08-08-2003 16:00 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Even wat onduidelijkheden wegnemen:

- Klopt de ISDN modem hangt uiteraard rechtstreeks op de NT1 :)
- Er zitten wel meerdere toestellen op 1 poort door het op elkara stapelen van stekkers (telefoonstekker uitgang op quattrovox naar 4 poorts opbouw doos en daar stekkers in).
- Overboekingsfactor is nu ook het probleem, maar dat komt omdat er zoveel apparaten gebruikt moeten worden.
- De afstanden moeten dan ook echt draadloos zijn, zodat alleen het hoofdtoestel op een poort zit en de rest draadloos met het hoofdtoestel en niet met de quattrovox verbonden is, waardoor het aantal apparaten op de quattrovox afneemt.
- Kunnen jullie aangeven welk merk en type gigaset zou voldoen? (afstand en mogelijkheid tot 3 nevenstations)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ChUcKiE schreef op 08 August 2003 @ 16:47:
- Kunnen jullie aangeven welk merk en type gigaset zou voldoen? (afstand en mogelijkheid tot 3 nevenstations)?
Gigaset is van Siemens.... Of bedoel je andere dect toestellen?

Mijn ervaring is: Siemens Gigaset toestellen zijn degelijk, maar ook achterlijk duur! Voor dezelfde prijs heb je een ander merk met meer functies en niet veel mindere kwaliteit. Het is vooral het merk waar je voor betaald.....

50-100 op open terrein lijkt me wel haalbaar, maar bijvoorbeeld in een flat heel moeilijk te halen. Experimenteren kan natuurlijk altijd! Probeer een kennis op te zoeken met zo'n toestel of vraag in de winkel ofdat je zoiets mag testen...

Als je nog meer aansluitingen wilt hebben. Je kan ook een tweede quatrovox aansluiten en zelfs aan KPN vragen ofdat je 8 nummers op je isdn lijntje mag hebben. Moet je wel zorgen dat je wat extra ISDN aansluitingen creeert. Een handleiding vind je geloof ik in het NT1 boekje of het boekje van de Quatrovox. Misschien is er ook wel een andere manier om het signaal vanaf de quatrovox te versterken? Of gewoon een wat luxere centrale dan de quatrovox met wat meer aansluitcapaciteit.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1