USB Devices niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 15:57
Ik heb gezocht, maar niet gevonden....

In windows XP wil ik een extern Cardreadertje (USB) aansluiten, hij heeft het hiervoor gewoon gedaan!
Ik hoor het plonkje (dat geluid als je een USB device aansluit) en hij geeft aan dat er iets aangesloten is.
Ik kan de kaartjes echter nergens terugvinden, niet in de explorer, of op de desktop, of in My Computer.
Hetzelfde probleem ontstaat ook als ik er een pendrive op aansluit, *plonk etc etc*, nergens terug te vinden.

Wat kan er mis zijn?

edit:
om het duidelijker te maken: andere USB apparaten doen het wel, zoals ZIP-drive, muis, labelprinter....

[ Voor 11% gewijzigd door ikmattie op 08-08-2003 10:18 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:03

tweakerbee

dus..?

Heb je al in je device manager gekeken?
Wat staat daar? Er zal wel een geel uitroepteken staan oid, en dan kun je kijken wat er mis is met je USB mass storage controller.

You can't have everything. Where would you put it?

• ikmattie
Er staat geen uitroepteken bij oid, hij zegt gewoon dat de devices goed aangesloten zijn en goed werken,
ben ik het niet helemaal mee eens....

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

doe es rebooten

of zit het kabeltje niet goed in de cardreader?, je hoort ook ploenk bij alleen een kabel aansluiten :)

[ Voor 80% gewijzigd door Rebels op 08-08-2003 10:24 ]

• ikmattie
Rebooten is altijd het 1e wat ik doe in zo'n geval, heeft bij mij al vele problemen verholpen.

Zou ook de standaard zin moeten worden van een helpdesk:

'meneer, mijn Printer doet het niet'
'reboot de computer eerst ff, en dan kunt u mij weer terugbellen als hij het nog steeds niet doet'

De kabel zit zeker goed, in andere PC's en MAC's doet hij het gewoon.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Heb je al geprobeerd de USB- en de pendrive drivers te verwijderen en opnieuw te installeren? Hier bedoel ik dus echt verwijderen en niet alleen het device....

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

staat usb wel aan in je bios

• ikmattie
Het probleem is (ten dele) opgelost, als ik inlog onder een ander account doen ze het wel, toch maar die accounts eens even helemaal naast elkaar leggen en vergelijken

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1