Vreemde toevoeginf in V&A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Een vreemde toevoeging en niet helemaal op zijn plek in V&A. Toch wil ik hieraan iets toevoegen wat me al langer dwars zit. Ik was namelijk ook vaak bang dat een aankoop via V&A wel eens mis zou kunnen gaan lopen. Er is helemaal geen mogelijkheid om feedback te geven over een aankoop gedaan via V&A. Ik wil de FP admins en modjes toch de volgende vragen meegeven?

- Is het een idee om iemand pas het recht te geven in V&A te posten nadat de persoon in kwestie zoveel dagen geregd is, zoveel reacties heeft geplaatst. Dat maakt het toch al een stuk moeilijker om even een user aan te maken om iets aan te bieden.

- Is het een idee om mensen te stimuleren feedback te geven over een geslaagde/ niet geslaagde aankoop, bijvoorbeeld via de profielpagina. Of een andere feedback mogelijkheid?

- Wat is er bezwaarlijk om een model a la E-bay in te voeren?

Natuurlijk zal je fraude en misbruik van V&A nooit uit kunnen sluiten, maar kunnen we het niet proberen zoveel mogelijk te beperken?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 10:10:
- Is het een idee om iemand pas het recht te geven in V&A te posten nadat de persoon in kwestie zoveel dagen geregd is, zoveel reacties heeft geplaatst. Dat maakt het toch al een stuk moeilijker om even een user aan te maken om iets aan te bieden.
Zoiets is al eerder geopperd en voor zover ik weet, gaat dat er ook komen :).
- Is het een idee om mensen te stimuleren feedback te geven over een geslaagde/ niet geslaagde aankoop, bijvoorbeeld via de profielpagina. Of een andere feedback mogelijkheid?
Dat is denk ik wel een idee, maar dat kan prima meegenomen worden met je volgende punt IMO.
- Wat is er bezwaarlijk om een model a la E-bay in te voeren?
Niets :). En voor zover ik weet is dat ook een stille wens van Femme die hij op den duur wel zal gaan uitvoeren. Maar dat weet ik absoluut niet zeker enzo.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik weet dat wel zeker ;).

Alleen hier ben ik het niet mee eens:
Wie zegt dat het verboden is om even een user aan te maken om iets aan te bieden :?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 08 augustus 2003 @ 16:11:
[...]

Wie zegt dat het verboden is om even een user aan te maken om iets aan te bieden :?
Kloontjes? Die heb je dan ook zo maar 1-2-3 aangemaakt. Vanochtend heb ik nog een user geband die met een kloon dezelfde adjes zette, dus wat mij betreft mag zoiets er wel komen. Alleen moet dan de drempel gewoon niet heel erg hoog zijn. Alhoewel, een soort van verplicht openbaar hebben staan van e-mailadres oid zou daarvoor ook een oplossing zijn denk ik.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Maar je zou toch niet willen dat de V&A net zo makkelijk ge gebruiken is voor oplichters :?

Iemand die zijn computer(spullen) zou willen verkopen kan net zo goed op marktplaats oid terecht. Het zou dan niet meer dan normaal zijn dat deze V&A alleen voor de wat serieuzere tweaker bedoeld is en dus al een T.net en/of GoT account heeft. Het lijkt mij dat een minimum van een aantal reacties of moderatiepunten een eis mag zijn.

Je zou niet willen dat T.net ook te gemakkelijk misbruikt kan worden door oplichters net als Marktplaats........

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Wouter Tinus schreef op 08 August 2003 @ 16:11:

Het lijkt mij dat de gemiddelde tweaker, meer heeft aan een klein aanbod van redelijk betrouwbare aanbieders, dan een groot aanbod van aanbieders waarvan meestal niets bekend is.

Een kleine drempel, voordat je wat in V&A kan lijkt mij dan ook een goed idee.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Harm schreef op 08 augustus 2003 @ 16:20:
Kloontjes? Die heb je dan ook zo maar 1-2-3 aangemaakt. Vanochtend heb ik nog een user geband die met een kloon dezelfde adjes zette, dus wat mij betreft mag zoiets er wel komen. Alleen moet dan de drempel gewoon niet heel erg hoog zijn. Alhoewel, een soort van verplicht openbaar hebben staan van e-mailadres oid zou daarvoor ook een oplossing zijn denk ik.
Kloontjes voorkom je niet door nieuwe mensen niet in V&A te laten posten.
Sinclair schreef op 08 augustus 2003 @ 16:52:
Maar je zou toch niet willen dat de V&A net zo makkelijk ge gebruiken is voor oplichters :?
En alle nieuwe gebruikers zijn oplichters? En drie posts zetten bewijst dat je dat niet bent? Als iemand wil kijken naar dat soort dingen dan kan ie gewoon het profiel van die persoon opvragen, wij hoeven niet de betrouwbaarheidspolitie te spelen, die verantwoordelijkheid nemen we simpelweg niet en we gaan ook niet de indruk wekken dat we dat wel doen door mensen te keuren voor ze in V&A mogen posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-08-2003 17:21 ]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-Marshal- schreef op 08 August 2003 @ 16:59:
[...]

Het lijkt mij dat de gemiddelde tweaker, meer heeft aan een klein aanbod van redelijk betrouwbare aanbieders, dan een groot aanbod van aanbieders waarvan meestal niets bekend is.

Een kleine drempel, voordat je wat in V&A kan lijkt mij dan ook een goed idee.
Ik denk dat je met die ratings het na verloop van tijd toch behoorlijk in kunt dammen hoor. Denk je niet ook?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zoveel klachten krijgen we niet over oplichting, hoogstens 1 per maand ofzo, en de helft van de tijd blijkt er echteraf nog gewoon een goede verklaring voor te zijn ook. Dus zo veel om "in te dammen" is er nu ook weer niet.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Bij een minimaal aantal posten op de FP zouden een groot aantal users niets in de V&A mogen zetten omdat ze nooit reageren op de FP.
Ik volg zelf redelijk de nieuwsberichten op de FP, maar reageren of modereren doe ik niet. Ik zou hierdoor zelf dus niets mogen posten in V&A? :?

Wanbeleid is ook beleid.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
agent327 schreef op 08 augustus 2003 @ 19:06:
Bij een minimaal aantal posten op de FP zouden een groot aantal users niets in de V&A mogen zetten omdat ze nooit reageren op de FP.
Ik volg zelf redelijk de nieuwsberichten op de FP, maar reageren of modereren doe ik niet. Ik zou hierdoor zelf dus niets mogen posten in V&A? :?
't hoeft natuurlijk ook geen minimaal aantal posten te zijn, er kan bijvoorbeeld ook naar de registratie datum gekeken worden.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Pagina: 1