Toon posts:

piepende pc

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben hier een pc die sinds vanmorgen bij het opstarten begint te piepen

1-8(kort) en dan een paar seconden niets en dan 2-1(kort) er komt niets in beeld.

ik heb het geheugen eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, alle kaarten eruit gehad en nog eens proberen te starten, maar dat helpt niets

AMI bios

ik heb al gezocht met de search maar ik kom er daarmee niet uit, ik heb nav de search oa gekeken op http://www.computerhope.com/beep.htm maar daar kom ik er ook niet uit, wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Modbreak: RTFM roepen doen we niet op GoT, al helemaal niet als het het iets betreft wat (helaas) maar zelden in de manual staat

[ Voor 82% gewijzigd door dion_b op 08-08-2003 10:22 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

8 short --> Display memory Read/Write test failure

Lijkt iets te maken te hebben met je video-kaart. Zit die er goed in?

Verwijderd

gewoon alles eraf halen, en er opnieuw inzetten(geheugen, proc, harddisk, video kaart)

Verwijderd

hier heb je een leuk verhaaltje over wat de piepjes betekenen:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

:)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Als je het geheugen eruit hebt gehaald en er weer ingedaan zegt dit totaal niets. Probeer eens geheugen om te wisselen met andere pc en wissel de kaarten eens om. Of de videokaart is stuk, of waarschijnlijk het geheugen. Gewoon alles wisselen als je die capaciteit hebt.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Het toontje is inderdaad een probleem met de VGA kaart. Een heelbekend en standaard piepje ;) meestal is een nieuwe VGA kaart voldoende ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
de videokaart bleek kapot te zijn, ik war alleen op een verkeerd been gezet doordat er meer piepen waren,
iig bedankt voor het meedenken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De juiste link is al gegeven: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.