[Win2k] directory niet toegankelijk en niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 19:31
Een directory van me kan ik dus niet verwijderen en als ik er in wil gaan kijken wat er in staat (misschien nog een bestand dat in gebruik is?) dan krijg ik de melding dat de toegang geweigerd is.

De eigenschappen van deze map geven ook alleen "algemeen" en "delen" en voor de rest geen andere tabs, terwijl een andere map in dezelfde directory nog "delen via het web" en vooral "beveiliging" geeft.

Weet iemand hoe ik deze map toch kan verwijderd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er was een manier om dit in DOS te doen, ben het alleen even kwijt

/me Notna is op zoek voor je....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Heb je niet per ongeluk die map tegen jezelf beveiligd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Notna schreef op 08 augustus 2003 @ 09:29:
Er was een manier om dit in DOS te doen, ben het alleen even kwijt

/me Notna is op zoek voor je....
Ik zou ook al eens in die map willen kijken aangezien het niet op een PC van mij is voordat ik ze hard verwijder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Laagvliegerke schreef op 08 August 2003 @ 09:33:
Heb je niet per ongeluk die map tegen jezelf beveiligd??
Maar dan kan je normaal toch nog altijd de tab "beveiliging" zien dacht ik, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

codemann schreef op 08 August 2003 @ 09:38:
[...]

Ik zou ook al eens in die map willen kijken aangezien het niet op een PC van mij is voordat ik ze hard verwijder...
Prut ik kan het zowieso niet meer vinden :( :( :( Maar kan je het bestand niet even op een floppy/cd-rw zetten en het dan ergens anders openen. Weet je iig wat er in staat. (het kan ook zijn dat het niet toegestaan is om te kunnen kopieren, maar dat weet ik niet :P )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Notna schreef op 08 August 2003 @ 09:41:
[...]

Prut ik kan het zowieso niet meer vinden :( :( :( Maar kan je het bestand niet even op een floppy/cd-rw zetten en het dan ergens anders openen. Weet je iig wat er in staat. (het kan ook zijn dat het niet toegestaan is om te kunnen kopieren, maar dat weet ik niet :P )
Het gaat over een directory die niet toegankelijk is eh, geen bestand... En dat kopieren is onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
codemann schreef op 08 augustus 2003 @ 09:39:
[...]

Maar dan kan je normaal toch nog altijd de tab "beveiliging" zien dacht ik, of niet?
Ja normaal gezien wel... Toch als "eigenaar" van die map, ik weet niet of de andere gebruikers dan ook die tab "beveiliging" te zien krijgen.
Heb je admin-rights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Om die map te verwijderen, moet je even in een DOS venster (cmd intikken bij run of uitvoeren) "dir /x" invoeren op de plek waar die map staat. (dus als die map in bv c:\ staat, dan daar ook dir /x invoeren) De DOS naamgeving is dan iets met "mapnaam~1" als naam. Deze is vervolgens te verwijderen met het commando "rd [mapnaam] /s /q" (silent en subdirs ook verwijderen)
Volgens mij hoeft die map niet leeg te zijn om em te kunnen verwijderen.
Voor het bekijken van de inhoud kun je waarschijnlijk die DOS naamgeving ook gebruiken, dan wordt het iets als "cd [mapnaam]", dan zit je in die map. Of er verder een file instaat waar je iets mee kan, moet je maar even bekijken.
Evt vantevoren "attrib -r-s-h [mapnaam] /s /d" doen, dan staan die ook goed (hidden, read-only of systeembestanden attribute uitzetten), die /s en /d zijn voor eventuel subfolders en bestanden in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Laagvliegerke schreef op 08 August 2003 @ 09:53:
[...]

Ja normaal gezien wel... Toch als "eigenaar" van die map, ik weet niet of de andere gebruikers dan ook die tab "beveiliging" te zien krijgen.
Heb je admin-rights?
Ja ik ben als lokale admin ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer anders een met cacls de rechten teveranderen,is een dosprompt proggie :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welke directory hebben we het eigenlijk - een standaard directory? Doe in ieder geval even een schijfcontrole voor het geval het daar aan ligt.

Vanuit puur DOS kan je er inderdaad misschien bij als het bestandssyteem FAT is (anders zou je NTFSDOS kunnen kopen om het writable te benaderen, duur geintje voor een keertje). Als alternatief kan je ook een knoppix CD gebruiken (of de HDD uitschroeven en in een Linux machine zetten).

Edit: cacls is wel een goede ja :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 08-08-2003 10:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Bean schreef op 08 August 2003 @ 09:55:
Om die map te verwijderen, moet je even in een DOS venster (cmd intikken bij run of uitvoeren) "dir /x" invoeren op de plek waar die map staat. (dus als die map in bv c:\ staat, dan daar ook dir /x invoeren) De DOS naamgeving is dan iets met "mapnaam~1" als naam. Deze is vervolgens te verwijderen met het commando "rd [mapnaam] /s /q" (silent en subdirs ook verwijderen)
Volgens mij hoeft die map niet leeg te zijn om em te kunnen verwijderen.
Voor het bekijken van de inhoud kun je waarschijnlijk die DOS naamgeving ook gebruiken, dan wordt het iets als "cd [mapnaam]", dan zit je in die map. Of er verder een file instaat waar je iets mee kan, moet je maar even bekijken.
Evt vantevoren "attrib -r-s-h [mapnaam] /s /d" doen, dan staan die ook goed (hidden, read-only of systeembestanden attribute uitzetten), die /s en /d zijn voor eventuel subfolders en bestanden in die map.
Als je binnen Windows gewoon CMD opstart loop je nog steeds tegen de rechten problemen op, want het is geen DOS wat je opstart, maar gewoon een CLI en die kijkt ook naar de rechten.

Maar het is me niet duidelijk of de gebruiker nou FAT of NTFS gebruikt, want als hij NTFS gebruikt, moet er altijd een rechten tabblad zijn, dat is er niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beaves schreef op 08 August 2003 @ 10:10:
[...]

Als je binnen Windows gewoon CMD opstart loop je nog steeds tegen de rechten problemen op, want het is geen DOS wat je opstart, maar gewoon een CLI en die kijkt ook naar de rechten.
Ik heb laatst een gehackte Win2K server moeten schoonmaken (herinstall was geen optie, dus het moest dan maar) Deze server had een aantal beveiligde mappen erop staan, je kent het misschien wel: AUX1, COM1 enz. Op de manier zoals ik beschreven heb kon ik die mappen verwijderen (na wat zoekwerk op i'net) Ik kreeg nml dezelfde foutmelding in Windows als ik die map inwilde.
In DOS (ja, met het CMD commando) kon ik die mappen wel in, en ook verwijderen. Ik heb helaas niet gezien of er een security tab was bij de eigenschappen van die mappen, daar heb ik niet op gelet.
De TS heeft verder niet vermeld wat het voor map is waar hij problemen mee heeft, en of hij enig id heeft waar die map vandaan komt. Vandaar mijn verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Bean op 08-08-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
@ mrsar : ik zal dat programma'tje eens afhalen en proberen...
@ F_J_K : het is een standaard directory, wel op een draaiende webserver ergens in een koud serverlokaal ver weg van het warme kot waar ik nu zit, dus booten in pure dos is ff geen optie ;)
@ Beaves : het is NTFS en ik zie geen rechten tabblad, mijn verbazing is even groot als die van jou ;) en idd het verwijderen met de "good old" dosnaam doet ook niks buiten geven dat de toegang geweigerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

codemann schreef op 08 August 2003 @ 10:24:
@ mrsar : ik zal dat programma'tje eens afhalen en proberen...
@ F_J_K : het is een standaard directory, wel op een draaiende webserver ergens in een koud serverlokaal ver weg van het warme kot waar ik nu zit, dus booten in pure dos is ff geen optie ;)
@ Beaves : het is NTFS en ik zie geen rechten tabblad, mijn verbazing is even groot als die van jou ;) en idd het verwijderen met de "good old" dosnaam doet ook niks buiten geven dat de toegang geweigerd is.
Je kan proberen om van een Knopix CD op te starten die NTFS lees/schrijf mogelijkheden heeft om op die manier de file te verwijderen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Je hoeft geen knoppix cd te hebben. Je kunt gewoon de Windows 2000 professional cd-rom erin doen setup doorlopen en de recovery console starten. Hier kun je de map dan mee deleten. Wat ook kan is gebruik maken van deze flopntfsdos flop voordeel je laat geen rechten dus de map zou je eventueel ook kunnen kopieeren naar andere partitie..dan zijn de rechten eraf als het goed is. Let wel een KOPIJ en niet gelijk bruut verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
> cacls Connections /G Administrator:F /C
Weet u het zeker (J/N)?J
ACCESS_DENIED: E:\...

:(

@beaves en @mutsje : het is een live server, erbij geraken is niet zo evident...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als het een productie server is binnen een bedrijf zul je een pva moeten schrijven hoe deze directory te verwijderen en dan buiten kantoortijden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Het is zelfs geen productieserver in een bedrijf, het is een webserver van een hosting bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat noemt men een productie server dus. Moet je even kijken wat voor SLA er bij is en of er maintenence hours gedefinieerd zijn wanneer die server down gebracht mag worden voor onderhouds werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier misschien iets aan: :?

Foutbericht 'Toegang geweigerd' wanneer gebruikers gedeelde mappen proberen te openen ( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;277644 )

Of anders:

PROCEDURE: bestanden en mappen delen via een netwerk voor Windows 2000-werkgroepen ( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;301281 )

En dan vooral het stuk onder 4. Eventuele problemen

Of deze: ( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;301195 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
al eens gereboot? heb het probleem dat je omschrijft namelijk ook wel eens. soms lost een reboot het op.. vreemd, maar waar..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

3 words: take over ownership

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Emmeau schreef op 08 August 2003 @ 23:33:
3 words: take over ownership
dan moet je wel eerst het security tabblad zien, voor je op advanced kan klikken om ownership te nemen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1