Toon posts:

[W2K Server] Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt 1 pc en deze is niet aan een netwerk gekoppeld.
Je installeert op deze pc Win2000 server.

De standaard installatie loopt en na het opstarten kom je in Windows terecht, waarna de wizard opgestart wordt, waarbij je de keuzes hebt om AD, DHCP, DNS, ... kunt installeren.

Tijdens de installatie geef je natuurlijk op alle antwoorden dat de pc niet op een ander domein toegevoegd moet worden of andere dingen waaruit blijkt dat de pc zeker in z'n uppie draait.

Ik ben als eerste AD gaan configureren en het systeem kwam al met de fout dat er een netwerk probleem was. Zoek in de troubleshooting van de help .....

Dus ik eerst dan maar DNS geinstalleerd, misschien dat dat helpt.
Komt ie weer met de fout van het netwerkprobleem.
Het is alsof hij bij het opgeven van de domeinnaam zoekt naar een ip-adres en deze niet kan vinden, omdat hij denkt dat hij moet zoeken naar een DNS-server.

Alle hardware is juist geinstalleerd en de pc heeft een vast IP adres.

Wat zijn nou de juiste stappen om een Windows 2000 server te installeren zonder dat deze ook maar aangesloten is aan een andere pc.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 22:45
Welke fout, welk netwerk probleem, welk eventid?

Btw. heeft je server momenteel wel 1 active netwerkverbinding? Om de ad te installeren heb je 1 active verbinding nodig, je kunt even de microsoft loopback adapter installeren om dit te omzeilen.

[ Voor 78% gewijzigd door leon1e op 08-08-2003 08:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit antwoord zocht ik nou.
Hij geeft geen eventid, hij geeft zo'n standaard fout, dat ik in de help moet kijken omdat er een netwerkprobleem is.
Bedankt, dit wist ik niet. Ik ga vanavond gelijk kijken thuis. Moet ik nog wat weten of heb je nog tips voor me.
http://support.microsoft....6/8/69.ASP&NoWebContent=1

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je toevalllig een hub in huis hebt of een netwerkkaart, prik daar dan een netwerkkabel in en de andere kant in je server natuurlijk, dan ziet hij hem ook als actief.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

waarom wil je een win2k server remi-in-zn-eentje installeren? Heb je AD, DHCP, DNS wel nodig? is het niet slimmer om er een standalone server van te maken (dus eigenlijk alleen print/file server / 'work'station?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de server alleen nodig om te oefenen voor m'n cursus/examen.
Bedankt voor de tips, zeker die van leon1 _/-\o_

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 12:25:
Ik heb de server alleen nodig om te oefenen voor m'n cursus/examen.
Bedankt voor de tips, zeker die van leon1 _/-\o_
idd om ad te installen moet er 1 netwerkadapter verbonden zijn.

Een work-around is een loopback adapter te installen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1