Toon posts:

[MySQL] wat is de beste table handler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Standaard gebruikt MySQL MyISAM, maar dan kun je geen referentieele integriteit afdwingen op DB niveau, dus dan ben je verplicht om je in je programma de database-transacties 100% foutloos te programmeren.

MySQL heeft ook InnoDB. Deze waarborgd wel de referentieele integriteit. Maar deze zal niet voor niks niet als default table handler gehanteerd worden.

welke table handler geven jullie de voorkeur en waarom?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Uiteraard zijn er voordelen en nadelen aan beide structuren.
Ik denk dat MyISAM de default is vanwege performance.

Who is John Galt?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Gewoon geen MySQL gebruiken als integriteit van de data belangrijk is.

https://fgheysels.github.io/

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
MyIsam geeft niet per definitie een betere performance dan innoDB.

Dit is afhankelijk van de grootte van je db, en ook van de verhouding select/update queries in je systeem.

Wanneer innoDB: Doe je veel meer select dan update, heb je een grote db (denk minstens aan meerdere Gb) en heb je een groot aantal queries/sec (de grens is moeilijk aan te geven, misschien bij 150+ queries/sec)

En over die foreign keys e.d. Als je dat nodig hebt om foutloos je db en queries op te zetten, dan moet je innoDB nemen, maar mij lukt het prima met MyIsam.

Ik gebruik overigens beide, verschillend per tabel. Bepaald met bovenstaand criterium.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Topicstarter
En over die foreign keys e.d. Als je dat nodig hebt om foutloos je db en queries op te zetten, dan moet je innoDB nemen, maar mij lukt het prima met MyIsam.
Mij tot nu toe ook, maar toch, je weet maar nooit. Die relaties zijn toch een extra check.
Gewoon geen MySQL gebruiken als integriteit van de data belangrijk is.
en wat dan wel? PostgreSQL zeker? Ik hoor er meer over, maar dat is alleen maar voor Linux toch? Ik heb tot nu toe liever iets voor het Windows platform, daar voel ik me meer thuis.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 09:42 ]

• whoami
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:36:
[...]

en wat dan wel? PostgreSQL zeker? Ik hoor er meer over, maar dat is alleen maar voor Linux toch? Ik heb tot nu toe liever iets voor het Windows platform, daar voel ik me meer thuis.
MSDE (SQL Server engine), InterBase, ....

Ik weet niet of Oracle nog een gratis Personal edition ter beschikking stelt...

Verwijderd

Topicstarter
MSDE (SQL Server engine)
Dat heeft als beperking dat je de Enterprise Manager niet kan gebruiken en het maximale aantal connecties is 5 toch? Is daar ook nog een leuk freeware schilletje voor te krijgen?

• whoami
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:56:
[...]

Dat heeft als beperking dat je de Enterprise Manager niet kan gebruiken en het maximale aantal connecties is 5 toch?
Idd, je hebt geen Enterprise Manager. Maar eigenlijk kan je ook wel zonder hoor.
Je hebt idd slechts 5 concurrente connecties. Als je je connectie sluit van zodra je ze niet meer nodig hebt, dan valt die beperking wel mee.

Pagina: 1