Toon posts:

ADSL en bestaand netwerk / terminal service client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn netwerk(je) (W2000 server + 5 computers (XP en W2000) aangesloten via een switch) wil ik ADSL (via XS4All) aansluiten. Hiervoor heb ik een E-Tech Modem/Router/4poorts-hub gekocht. Deze heb ik via een kabeltje op de een vrije poort van de bestaande switch aangesloten. Mijn vraag is nu, welke instellingen (DNS, DHCP, etc) ik waar (router of server?) moet wijzigen om te zorgen dat ik op elke PC kan internetten, en de bestaande netwerk functionaliteit behouden blijft.

Verder heb ik op een andere locatie nog een PC met een reeds werkende ADSL verbinding staan. Tot voor kort maakte deze PC via ISDN verbinding met de server om als 'terminal service client' op de server te kunnen werken. Hoe kan ik deze PC via ADSL verbinding laten maken met de server op de andere locatie?

Verder wil ik graag weten hoe ik e.e.a. beveiligen kan.

Hopende op een snelle reactie,

Hilko

Verwijderd

Volgens mij hoef je alleen maar de ts-port te forwarden.
Ik dacht dat het tcp port 3389 was.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT, Caddygozer :)

Je zal 2 basis stappen moeten volgen:
• Op de PC waar de terminal "server" draait, zal je je router moeten instellen dat hij poort 3389 doorstuurt naar de PC die terminal services draait. Over poorten doormappen staat een mooi stuk in de FAQ, en het zou zonde zijn dat hier te herhalen.
• Je moet weten welk IP address de server heeft - www.whatismyip.com zou je hiervoor kunnen gebruiken.

Als je dit allemaal in orde hebt, kan je gewoon het IP address intypen en zo gebruik maken van je terminal services.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

In XP de wizard "een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" draaien en dat op iedere pc uitvoeren. 5 minuten werk en klaar is Caddygozer.

[ Voor 21% gewijzigd door Geurt-kun op 08-08-2003 08:34 ]

2k op west bij Pv Output