van kabel naar adsl

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
hallo,
ik zit nu op chello en ik wil graag overstappen naar adsl aangezien ik een gamer ben
ik woon nu in gemert in noord oos brabant en iadsl is nog vrij nieuw hier
ten eerste: zou ik dat wel doen? zou et dan wel al goed zijn of hoe zit dat? misschien graag wat gebruikers die al ervaring hebben:)

ten tweede mijn netwerk situatie
ik heb nu chello en heb dit met een router gesplitst: site com dc-202
ik heb nu weinig zin in om nu weer allerlei nieuwe kabels te gaan trekken en andere routers of hubs te halen om te zorgen dat ik op mijn kamer internet te hebben
dus ik wil mijn utp netwerkje houden::)
moet ik dan een versterker er in zetten of kan et nog problemen opleveren met adsl?
of moet ik dingen aan passen , en ben ik nu genoodzaakt om een duure aparte modem te halen om dat te krijgen( ik heb gehoord dat je bij adsl ee usb 2 modem krijgt) zal et dan slimmer zijn en goedkoper om er nu een heel usb 2 netwerk aan te leggen met hub? graag wat ideeen over dit:)

ten derde: ik heb bij chello gellukig de vrijheid gehad van echt onbeperkt te downloaden, ik zit nu rond de 40 tot 50 gig per maand aan data verkeer zou dat bij @ home( het adsl waar ik op zit te kijke) iets uitmaken? ik kan begrijpen dat ze dat niet zo leuk gaan vindenn:D

nou bedankt voor de info alvast:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

of adsl in jouw regio een beetje oke is, is goed te vinden op sites van snelheidstesten.
kijk bijvoorbeeld eens op http://www.speedtest.nl voer daar je postcode in.

waarschijnlijk kan je je router en hubs gewoon houden.
of je router werkt met adsl is eenvoudig te vinden in de handleiding van je router.
het is belangrijk dat je router pptp ondersteund.
en ja, je zal wel een nieuw modem moeten aanschaffen.
verder kan je netwerkje gewoon zo blijven draaien, alleen even de nieuwe gegevens invoeren.

en nog een opmerking.
@home is geen adsl, maar kabel internet.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 08-08-2003 02:59 ]

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
mmmm vriende van mij zeiden dat et toch echt adsl was ok ze hadden ook kabel maar ook adsl
ik wil gewoon geen ping van 60 wat ik hier tegenwoordig geregeld heb nog iets: moet ik zo heel geheimzinnig doen als ik mijn router instel zijn er nog adsl leveranciers die netwerken niet accepteren? kweet namelijk nog ook niet wat voor adsl en van welke isp

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
beetje onsamenhangende topicstart, maar goed, ik snap wat je bedoelt.

Welke provider had je in gedachten??
Mijn voorkeur:

MXStream -> XS4All
BBNed -> Cistron of Demon.

ADSL is idd sneller, tenminste, voor je gevoel. Mijn ervaringen ermee zijn dat de pings lager liggen dan bij kabel. (tweakers.net ping ik op 16ms met Demon).
Kabel heeft echter meer bandbreedte, alleen de ping is weer minder.

Netwerk wordt bij eigenlijk elke ADSL provider wel geaccepteerd, dus dat is geen punt.

Je kun je bestaande router gewoon gebruiken. Het door damster genoemde PPTP verhaal is helemaal niet van toepassing: Was alleen als je de oudespeedtouch home modems had. Daarnaast kan die sitecom wel PPTP dus dat is toch al prima.

Meeste providers (mxstream dan) geven idd een gratis usb modem weg. Heb je dus niets aan voor een netwerkje. Een USB hub lukt helemaal niet, dat kan nieteens.

Een simpele ADSL modem.router koop je voor zo'n 100 EUR, zit meteen al een switchje bij in. dan houd je je huidige router zelfs over.

Overig, de adsl modem heeft wel invloed op je pingtijden: met mijn huidige modem zit ik op 16ms, terwijl ik met andere modems niet onder de 25 kom.

Dit had je ook allemaal prima in de http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find kunnen vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 08-08-2003 03:05 ]

Verwijderd

lammmetak schreef op 08 August 2003 @ 02:59:
mmmm vriende van mij zeiden dat et toch echt adsl was ok ze hadden ook kabel maar ook adsl
ik wil gewoon geen ping van 60 wat ik hier tegenwoordig geregeld heb nog iets: moet ik zo heel geheimzinnig doen als ik mijn router instel zijn er nog adsl leveranciers die netwerken niet accepteren? kweet namelijk nog ook niet wat voor adsl en van welke isp
bij mxstream heb ik in nuenen (voor de anderen: bij hem in de buurt) meestal pings van rond de 20-30 naar websites.
in games ligt het aan de server natuurlijk, maar een ping van 5 ofzo zie ik regelmatig.

afaik accepteren, verkopen en ondersteunen ALLE adsl-providers routers

als je gewoon een breedband router hebt waar je kabelmodem aan hangt moet je het allergoedkoopste ethernetmodem nemen dat je kunt krijgen en die aan je router hangen. de routers op de sites van adsl-providers zijn altijd modem+router ineen.

/te laat :(

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
et gaat vooral om dat ik lekker kan spele op de engelse server waar wij op zitten met onze clan en vaak ook andere engelse servers aangezien ik ook matches speel:) en dat verhaal van bandbreedte en snelheid/ ping ken ik, bij chello heb ik et de laatste tijd behoorlijk slecht , in et begin( 2 jaar geleden) kon ik de 200 kb per sec geregeld halen nu is dit afgezakt tot een magere 120 tot 140 en upload is van 17- 20 kb per sec naar de 12- 14 kb per sec ping is van 40 naar 55 tot 60 , jah et is dus echt bagger gewoon ik moet alleen mijn ouders zien over te hale aangezien mijn vader de kans heeft zijn baan te verliezen hebben de dus weinig zin in een duure modem van 200 euro en zo et moet eigelijk toch wel redelijk onder de prijs van chello zitten anders willen ze et niet : gunhead heb je een paar sites waar ik zoal kan kijken?
dj smillie of zo iets) srry als ik je anders nu noemt mijn geheugen is nie zo goed:P) heb je nog bepaalde types van merken aangezien je zij dat et uitmaakt bij sommige modems

[ Voor 10% gewijzigd door wvdburgt op 08-08-2003 03:13 ]

• DJSmiley
lammmetak schreef op 08 August 2003 @ 03:11:

dj smillie of zo iets) srry als ik je anders nu noemt mijn geheugen is nie zo goed:P) heb je nog bepaalde types van merken aangezien je zij dat et uitmaakt bij sommige modems
wow, zo'n verhaal, zulke typo's, deze tijd, en geen interpunctie... ja, dat houd je wel wakker :)

Anyway: Mijn ervaring is dat de goedkopere modems iets trager zijn. (pings naar www.tweakers.net)

De door mij getest modems geven wel wat verschillende data:

E-Tech annex A (Connexant chipset): 24ms
Sweex annex B (Connexant chipset): 24ms (is identiek aan de Etech)
Draytek 2600 annex A (chipset onbekend): 17ms
Eminent annex B (Globespan Helium 80): 16ms
AlliedData Copperjet 823 annex B (Globespan Helium Classic): 25ms

Maar goed, dat is allemaal prima gamebaar, en richting UK is het natuurlijk helemaal niet te zeggen: Ligt maar net aan de routing en de peerings van jouw provider.

Anyway: Kort samengevat: DSL heeft gemiddeld genomen betere pings dan kabel, dus beter geschikt voor gamen. Download is bij een aantal kabelboeren weer in het voordeel (prijs/prestatie dan)

Verwijderd

Hmm voor de prijs onder die van chello ga jij geen snellere verbinding krijgen. En terecht wat mij betreft. Met een ping 60 is heel goed te spelen en je downloadsnelheid is ook prima.

Als je sneller wil moet je niet naar je ouders kijken maar er zelf voor werken imho.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 03:31:
Hmm voor de prijs onder die van chello ga jij geen snellere verbinding krijgen. En terecht wat mij betreft. Met een ping 60 is heel goed te spelen en je downloadsnelheid is ook prima.

Als je sneller wil moet je niet naar je ouders kijken maar er zelf voor werken imho.
idd.. Chello bied de beste prijs/prestatie, dat is gewoon zo...

zoals ik hierboven al zei: adsl heeft betere pings meestal, maar ook 60 ms is prima te gamen.

offtopic:
En uit het feit dat je pa mogelijk zonder werk komt en dat dus gevolgen heeft voor de kostprijs van je modem... imho is dat nieteens relevant. Mijn pa komt ook zonder werk met een beetje pech, maar wat internet betreft maakt dat hier niet uit.

Al wil ik een glasvezel, moet ik allemaal zelf weten, ik moet het gewoon zelf betalen. (en terecht, hoef geen verwend kreng te zijn).

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
jullie hebben gelijk dat dan de snelheid in kb dus flink omlaag gaan dat vind ik zelf niet erg de meeste server laten je toch nie sneller downloaden dan 50 kb zoals fileplanet en zo en ik weet niet wie zij dat een ping van 60 speelbaar is maar ik vind dat dus niet ik heb zo'n groot nadeel ik merk het echt ik speel namelijk tegen europese top clans , allemaal adsl mense met een ping van 20 a 30 ik heb gergeld dat ik click maar dan ben ik nog te laat aan mijn pc ligt dat dus niet , kheb 2 maanden gelede een nieuwe gehaald met een radeon 9700 pro . verder ik wil graag zelf wel werken voor het internet zelf te betalen maar aangezien ik nog seizoens werk doe kan ik niet mezelf aan een abonnement kluisteren
et kan goez zijn dat ik een maand gewoon nie hoef te werke dus dat heb ik dus al bekeken:) voor een modem kan ik misschien wel zelf betale moet nog bekijken aangezien ik nog wat dingen voor mijn pc op de planning heb , ik moet toch eerst kijken of ik mijn ouders al zo ver krijg:P

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Damn, ik wil even wat opmerken over de schrijfstijl van Lammetak. Ik moet je texten echt meerdere keren opnieuw lezen om nu precies te begrijpen wat je bedoelt. Maak eens wat beter gebruik van hoofdletters, punten, komma's en dergelijk bespaart mensen zoals ik wat koppijn.

Nog even wat over welke ADSL aansluiting ik zou nemen. Ik zit op dit moment bij Planet Internet en maak daar gebruik van een 768k lijntje. Ik ben heel tevreden en geen problemen maar.... Ik ben er niet zo zeker van dat Lammmetak van de nadelen van ADSL op de hoogte is. Hij heeft zoals ik zijn manier van vertellen lees vrij weinig verstand van zaken (nofi) en je moet echt wel zeker weten dat je wel een ADSL aansluiting wil...

Wanneer je via ADSL je upload gebruikt op volle toeren (13kb/s), zakt je downloadsnelheid in naar een zielige 12kb/s. Dat is wel een groot nadeel wanneer je veel je upload gebruikt/HTTP of FTP server draait. Maargoed, als je dan al besluit om ADSL te nemen zou ik je aanraden om een Cistron lijntje via BBNed te nemen. BBNed lonkt zoiezo al een tijdje naar me, Demon heeft erge goede aanbiedingen. Toch zou ik Cistron nemen vanwege de betrouwbaarheid en de stabiliteit. Een Cistron 2048k of 8000k lijntje is echt uber. Niet alleen zijn de snelheden van deze twee lijntjes erg goed voor het geld wat je ervoor uitgeeft, de uploadsnelheid word ook nog eens binnenkort verdubbelt van 512k naar 1mbit!

Maargoed, de pings naar gameservers kan, ookal heb je nog zon snelle lijn, stijgen naar de 80 als de connectie niet optimaal is. Ik game wel eens op Engelse servers met mijn lijntje en terwijl ik normaal rond de 30/40ms heb ik op sommige Engelse gameservers een ping van 80ms. Ik heb het dan niet over een of andere vage server bij iemand in de kelder maar over gameservers gehost door grote bedrijven op goede lijnen. Waarom de pings daar zo slecht zijn...? God weet ik het, ik heb al meerdere malen naar Planet gemailt maar ze kunnen er nu eenmaal niets aan doen. Lees dus veel op Speedtest en dergelijke websites, consumenten tests, die informatie is erg van belang voor het voorkomen van eventueel lag-leed later wanneer de connectie eenmaal is aangeschaft.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Jah srry voor mijn typ style , ik moet op een dag nogal veel doen:S Het voornaamste wat ik met upload wil is dat ik gewoon kan spelen en nog een praat programma zoals teamspeak aan wil hebben.
ik heb de ervaring bij mijn chello verbinding dat et nogal eens mijn ping beinvloed

Verwijderd

Beetje off-topic:

Jij moet om 4:44 veel doen? :P

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
jah ik moet wel tot laat op blijven anders krijg ik nie de sites af en zo waar ik mee bezig ben:)

Pagina: 1