Toon posts:

DCOM Vulnerability

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lui,

16 juli is er een exploit uit gebracht door LSD voor MS OS (NT, 2000, XP ,2003).
Zie http://www.xfocus.org/documents/200307/2.html

Microsoft heeft hier al een security patch voor uit gebracht. Met deze exploit kun je de controle overnemen van pc's. Je krijgt dan de controle via de console (cmd.exe) en je hebt alle rechten.

Tis alleen maar een waarschuwing voor diegene die niet consequent zijn in het updaten van zijn machine...

BTW ik heb deze exploit getest en het werkt en is erg simpel...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Er zijn zelfs al wormen in de omloop.. dus providers .. kets je poorten 135 (en 139 + 445) dicht vooral colo providers zullen wel weer de dupe worden van ongepatchte bakken..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Duinkonijn

Huh?

mm en niet eens een hoax. tnx.

voor een echt bedrijf moet je toch een hardware firewall draaien.
met alleen de poorten open die je echt gebruikt...

zo ben je ook veiliger

[ Voor 76% gewijzigd door Duinkonijn op 08-08-2003 02:11 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

16 juli is er een exploit uit gebracht door LSD voor MS OS (NT, 2000, XP ,2003).
De source is op zoveel pagina's te vinden..
Er zijn al meer dan 10 verschillende progs die de exploit gebruiken bekend, en er zal nog wel wat leuks komen..

Echt elke idioot kan dit spul gebruiken..

Ik geloof dat de patch die MS heeft uitgebracht nog niet eens voor de volle 100% het lek dicht, maar dat weet ik niet 100% zeker.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
Schrikbarende open deur.
Kennis van me zat ff te spitten op mn bak.
Zegt ie ineens, dr staat een 1.txt in je root van C
Ik kijken en ja hoor, stond er.
Dus ook thuisgebruikers zijn zo lek als een mandje, en die updaten NOOIT.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 02:13:
[...]

De source is op zoveel pagina's te vinden..
Er zijn al meer dan 10 verschillende progs die de exploit gebruiken bekend, en er zal nog wel wat leuks komen..

Echt elke idioot kan dit spul gebruiken..

Ik geloof dat de patch die MS heeft uitgebracht nog niet eens voor de volle 100% het lek dicht, maar dat weet ik niet 100% zeker.
elke % is er 1

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Leuk dat je dat even komt melden maar we gaan hiet toch geen topic gaan openen voor elke vulnerability die uitkomt :)
Ik zie zelf ook niet goed in wat dit in Network Troubleshooting staat te doen aangezien dit een bug in Windows versie(s) is.

De (meeste) gebruikers van dit forum zijn wel tweaker genoeg om zelf op tijd te updaten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.