Toon posts:

2 SCSI-kaarten, hoe werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We willen 2 identieke scsi-kaarten in onze server zetten. Op de 1e kaart komt dan een RAID en op de 2e kaart een tapestreamer (beiden op dezelfde lijn werkt niet.
Hoe pakken we zoiets het best aan? Krijgen we dan geen conflicten?

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Lijkt me niet als ze ieder hun eigen IRQ kregen.
Maar maak voor de zekerheid wel eerst een back-up zeker als het windhoos betreft

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zou op zich geen problemen mogen zijn. Zet de kaart waarvan je wilt booten in het hoogste PCI-slot. Indien het dezelfde type controllers zijn kun je bij de betere kaarten de instellingen van beide kaarten vanuit het BIOS van de oppercontroller regelen.

Kun je trouwens niet beter een dual channel controller gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moet op zich gewoon lukken hoor.
Heb het hier ook gedaan met een ATA100 controller en een U2W scsi controller (die in principe beide als SCSI adapters worden gezien door windows en de bios).

En zoals Femme zegt is het een kwestie van ze op de juiste manier in het pci slot zetten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Terw_Dan schreef op 07 August 2003 @ 23:59:
Moet op zich gewoon lukken hoor.
Heb het hier ook gedaan met een ATA100 controller en een U2W scsi controller (die in principe beide als SCSI adapters worden gezien door windows en de bios).

En zoals Femme zegt is het een kwestie van ze op de juiste manier in het pci slot zetten.
Geen punt idd. Alleen de PCIslot volgorde moet je in de gaten houden.

Ooit zelf gezeik mee gehad: een UDMA controller en een SCSI krt... ding wou gewoon NIET booten, bleef van de IDE hdd (op de udma controller) proberen te booten.
Alles geprobeerd, werd helemaal gek. Kaarten omgedraaid, en ineens werkte het prima :)

btw: waarom 2 identieke kaarten? Als je raid op je 1e krt wilt doen, dan ga ik er vanuit dat je een raid-scsi-krt hebt (of wou je softwarematig raid doen?)

Waarom je dan in vredesnaam een 2e (dus dure) SCSI krt voor alleen je tapestreamer wilt gebruiken snap ik dan ff niet.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Neem dan gewoon een dual channel zoals femme al zegt kost iets van 50 a 75 euro meer maar dan heb je wel mooi een U320 dual channel kaartje. (adaptec 39320 ofzo)

Moet verders geen probs zijn.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

twee SCSI kaarten in een pc is vaak geen probleem, meestal werkt het zonder problemen. (bij mij teminste tot nu toe)
had wel eens een moederbord die het niet zo leuk vindt, maar met een goed mobo (merk) werkt het vaak gewoon.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zelf een systeem met 4 kaarten uit de Adaptec 2940 en 3940 serie in 1 systeem draaide prima bij mij... (was testopstelling, helaas niet nuttig in gebruik met enorm veel cabinets oid :) )

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Mogelijk moet je in de BIOS van de Streamer SCSI-controller zetten dat er van hém NIET geboot moet worden. LSI-controllers hebben vaak die feature. Da's makkelijk wanneer je meerdere controllers hebt waar schijven aan hangen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-03 12:54
Zoals reeds gezegd is het misschein beter om een dual channel kaartje te nemen, mocht je nog niets gekocht hebben. Ik heb tweedehands een 39160 op de kop getikt voor 120 euro.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 08 augustus 2003 @ 02:58:
[...]

Geen punt idd. Alleen de PCIslot volgorde moet je in de gaten houden.

Ooit zelf gezeik mee gehad: een UDMA controller en een SCSI krt... ding wou gewoon NIET booten, bleef van de IDE hdd (op de udma controller) proberen te booten.
Alles geprobeerd, werd helemaal gek. Kaarten omgedraaid, en ineens werkte het prima :)

btw: waarom 2 identieke kaarten? Als je raid op je 1e krt wilt doen, dan ga ik er vanuit dat je een raid-scsi-krt hebt (of wou je softwarematig raid doen?)

Waarom je dan in vredesnaam een 2e (dus dure) SCSI krt voor alleen je tapestreamer wilt gebruiken snap ik dan ff niet.
2 identieke kaarten omdat ik nog excact zo'n zelfde kaart heb liggen.
Een kaart met een dual controller is idd ook geen gek idee, ik zal er eens mee aan de slag.
Bedankt voor de tip in ieder geval.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als ie er toch al 2 heeft..

Er zijn ook kaarten waar je gewoon de hele bios met een jumper kan uitschakelen, zodat je er maar 1 op de bus zet met een bios.

Maar nieuwere doen volgens mij wat femme zegt, dat 1tje de rest overheerst.

specs

Pagina: 1