[Archos Jukebox Studio (en anderen?)] Gapless play of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
De 'randvoorwaarden' van mijn situatie zijn als volgt:
  • Ik heb een MD speler heb die half op sterven ligt, en dus aan vervanging toe is, waarbij ik de overgang van medium naar mp3 wil maken
  • Ik zit op een hele grote verzameling live DJ mixes in MP3 vorm, o.a. BBC Radio 1 Essential Mixes
  • Ik heb vanwege gebruiksgemak een aanzienlijk deel van mijn CD collectie als MP3 geript naar PC
  • Ik heb voorlopig op mijn studentenkamer géén internetaansluiting
  • (en nog erger) Ik heb voorlopig ook helemaal geen PC op mijn studentenkamer :o
  • Ik heb een aanbieding gezien heb voor een Archos Jukebox Studio 20 voor € 260,- ( En ondertussen ook al ergens voor €249,- )
Mooi! Voorlopige conclusie: ik sla met een Archos Jukebox meerdere vliegen in 1 klap.

Eén kleine 'unknown':

Ik weet uit ervaring dat lang niet alle mp3-afspelende apparaten 'gapless' kunnen spelen. De DVD/VideoCD/CD/CD-RW/MP3 speler bij mijn ouders kan het niet en ook de mp3 autoradio van een collega van mij laat tussen ieder nummer een pauze vallen.

Dat is niet erg als je losse nummers afspeelt.

Dat vind ik persoonlijk wèl vreselijk irritant als je naar een MP3 rip van een continue mix-CD zit te luisteren... En laat nou die verzameling rips van mijn CD collectie vooral bestaan uit mix CDs die niet per CD maar per track geript zijn... :|

Speelt de Archos Jukebox de nummers 'gapless' af, dus zonder tussenpauze ? of hoor je bij ieder nieuw nummer een 'gap', een stilte ?

Tot nu toe ben ik weinig reviews tegengekomen van dit al wat ouder apparaatje, maar daar ben ik niets in tegengekomen over het al dan niet 'gapless' kunnen afspelen.

ZIJN er eigenlijk wel portable (HD-based) MP3 spelers die het kunnen, en zo ja, welke ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Mijn JVC autoradio kan het ook niet, in tegenstelling tot het verkooppraatje in :).. maar ach, ik zit er niet zoveel mee, want ik heb niet zoveel van die 'doorlopende cd's'. En jouw vraag kun je denkik het beste stellen aan de makers van het ding, die moeten het ongetwijfeld weten.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
* JumpStart sgopt het topic omhoog.

Er moet toch wel één enkele Archos Jukebox gebruiker hier het Gadget topic lezen die me kan vertellen hoe het zit ??

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Magic666

No one's neighbour!

Ga met een mp3cd naar de winkel en vraag of je mag testen? :?

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

robenroute

VuurDraad was fijn...

Ik heb er zelf ook al naar lopen zoeken (iPod, die toblerone repen van iRiver, Creative, en nog een paar). Conclusie: tot nu toe helemaal niets gevonden. Ik vind het afspelen van MP3s met pauzes zelfs dusdanig irritant dat ik nog even afzie van de aanschaf van zo'n gadget.

Het valt me trouwens op dat de meeste reviews op Internet geen melding maken van het wel of niet gapless kunnen afspelen. Dat snap ik dus effe niet. Da's toch een uitermate belangrijke functie? Of zijn wij de enigen die dat willen.....

Succes!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Geen enkele speler geeft 100% gapless overgangen. Dat zit hem gewoon in het mp3-systeem. Wanneer je een mp3 decode naar wav en die wav inleest in een audiobewerkingsprogramma zoals bijvoorbeeld Cool Edit Pro dan zul je zien dat er altijd een korte stilte in zit. Vooralsnog is er geen encoder die muziek zonder die stiltes kan encoderen. Eigenlijk is dit best wel vreemd. Technisch moet het toch mogelijk zijn dit op te lossen. Ik heb verschillende spelers gehad en gehoord, en de speler die ik nu heb (H&B JK20 aka Xclef HD-500) heeft de kortste onderbrekingen die ik ooit in een hardwarematige mp3speler heb gehoord. Ik beschouw de onderbrekingen hiermee even kort als wanneer ik mp3's afspeel met Winamp op de PC, en dat vind ik toch behoorlijk kort. Hopelijk komt er ooit nog eens een LAME-versie die wel kan encoderen zonder een stilte toe te voegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 12-08-2003 18:18 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

BaRF

bijna kerst

JazzySOB schreef op 12 August 2003 @ 18:16:
Geen enkele speler geeft 100% gapless overgangen. Dat zit hem gewoon in het mp3-systeem. Wanneer je een mp3 decode naar wav en die wav inleest in een audiobewerkingsprogramma zoals bijvoorbeeld Cool Edit Pro dan zul je zien dat er altijd een korte stilte in zit. Vooralsnog is er geen encoder die muziek zonder die stiltes kan encoderen. Eigenlijk is dit best wel vreemd. Technisch moet het toch mogelijk zijn dit op te lossen. Ik heb verschillende spelers gehad en gehoord, en de speler die ik nu heb (H&B JK20 aka Xclef HD-500) heeft de kortste onderbrekingen die ik ooit in een hardwarematige mp3speler heb gehoord. Ik beschouw de onderbrekingen hiermee even kort als wanneer ik mp3's afspeel met Winamp op de PC, en dat vind ik toch behoorlijk kort. Hopelijk komt er ooit nog eens een LAME-versie die wel kan encoderen zonder een stilte toe te voegen...
amen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
JazzySOB schreef op 12 August 2003 @ 18:16:
Ah, dit helpt, deels...

Het is niet (meer) zo dat MP3s de stilte in zich hebben. Ik kan niet voor alle ripper/encoder software spreken, maar ik weet dat CDex in ieder geval werkt, en ook de oude gehackte cdfs.vxd driver voor Win 98 ripte audio tracks zonder toegevoegde stilte.

Het is wel zo dat alle MP3 spelers, software of hardwarematig, met een buffer werken. Er moeten dus truukjes uit de kast gehaald worden om die buffer gevuld te houden, of om met 2 buffers te werken waarbij het nieuwe nummer vroegtijdig gestart wordt.

Voor mij gaat in ieder geval ook op dat 'gapless play' heel belangrijk is. Dus toch maar even verder zoeken ...

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Magic666

No one's neighbour!

ogg vorbis kan toch gapless? En Lame heeft/had ooit een -no gap functie maar daar is, zo ver ik weet, nooit verder mee test e.d.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:42

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou in ieder geval geen Archos JukeBox kopen als je voor € 289 de superieure (echt veel betere) XClef HD-500 of H&B JK-20 kunt kopen. Deze hebben vrijwel geen gap tussen de nummers, ik denk evenveel als op mijn iRiver mp3-cdspeler en dat ik voor mixes nog net te doen vind ik persoonlijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 14:27

wasco

brightest crayon in the box

nja het is inderdaad zo dat mp3 gaps maakt achteraan een liedje. het heeft te maken met de manier waarop mp3 tot stand komt. hij deelt je muziek op in blokjes en wanneer je lied eindigt ergens halverwege zo'n blokje dan is de rest van het blokje 'wit-ruimte'. ik dacht dat hieraan niks te doen viel want eigen aan de hele mpeg2 layer 3.

dat is bv. de reden waarom je op van die sites die loopjes aanbieden ze steeds in wav-formaat zijn en niet in mp3... maak maar is een mooi loopje als wav en probeer dan te encode naar mp3... dag loop :)

wasco [the brightest crayon in the box]

Pagina: 1